ZÁVODNÍ VÍKEND; Dva týdny po úvodním podniku DTM si Audi, BMW a Mercedes změří síly ve Velké Británii na okruhu nedaleko Londýna, Brands Hatch. V sobotu je na programu volný trénink s kvalifikací, v neděli pak samotný závod.
Závod:
Mike Rockenfeller získal po dvou letech opět vítězství v DTM (celkově jeho druhé) a také se dostal poprvé do průběžného vedení šampionátu. Jezdec týmu Audi Phoenix, kterému včera spadlo vítězství v kvalifikaci do klína po vyřazení Martina Tomczyka na BMW, začal ujíždět hned od startu a do čela pustil někoho jiného pouze v době zastávek v boxech, protože jsme dnes viděli rozdílné strategie.
V době své druhé zastávky už měl náskok na vítěze z Hockenheimringu, Augusta Farfuse, asi 3 sekundy. Brazilce pak zradila technika a musel na startovní rovince odstavit svůj speciál. Na druhé místo se tak dostal Bruno Spengler na BMW. Ten měl štěstí, že dřívě během závodu nedostal penalizaci, když výrazně kličkoval před jezdcem týmu HWA, Garym Paffettem. Dokonce mezi nimi došlo i k lehké kolizi.
Paffett, který do závodu startoval až z 11. místa, což byla ovšem nejlepší výchozí pozice na standardních (tvrdších) gumách, předvedl zajímavou strategii, když hned po 4 kolech přezouval na měkčí (option) gumy. Jeho taktika mu vynesla, i díky odstoupení Farfuse, třetí místo v cíli. Je nutno však dodat, že mohl těžit z toho, že mu záda kryl týmový parťák, Robert Wickens. Za ním byl těsně nováček v DTM z týmu MTEK BMW, Marco Wittmann. Oba dva tito jezdci měli v konečné fázi gumy novější o 20 kol než Paffett.
Brit ve službách Mercedesu však obdržel dodatečnou penalizaci po projetí cílem 5s za nedostatečné přibrždění při žlutých vlajkách. Na podium se tak dodatečně popvé ve své kariéře dostal Wickens a také Witmann si polepšil o jedno místo a získal svoje nejlepší umístění v DTM. Joey Hand, který se na startu propadl z třetího na šesté místo, byl dalším, kdo benefitoval z penalizace Paffetta a byl tak klasifikován jako pátý. Šampion z roku 2005 byl nakonec až šestý.
Mattias Ekström, kterého týmový kolega, Edoardo Mortara v pozdější fázi závodu v zatáčce Graham Hill vystrčil z trati, bral tentokrát sedmé místo. Christian Vietoris, který byl v konečné fázi závodu pod velkým tlakem ze strany Tima Scheidera, si nakonec osmou příčku uhájil. Devátý byl Timo Scheider a poslední bod bral Pascal Wehrlein, který startoval z předposlední řady.
V cíli 13. Martin Tomczyk během závodu předváděl solidní výkon, ovšem v zatáčce Graham Hill ho roztočil Roberto Merhi, za což dostal penalizaci průjezdu boxem. I Andy Priaulx byl roztočen, on však v zatáčce Druids, a také Adrien Tambay (roztočil Priaulxe) dostal drive through penalizaci.
Nakonec dodejme takovou zajímavost, vítěz dnešního závodu v Brands Hatch, Mike Rockenfeller, se účastní ještě také 24 hodinovky na Nürburgringu, která startovala dnes v 17 hodin. Takže poměrně nabitý víkend...
Výsledky závodu zde
Startovní rošt graficky: zde
Kvalifikace:
Komisaři během technické přejímky zjistili, že M3 DTM šampiona DTM z roku 2011 bylo moc lehké a z kvalifikace jej vyloučili. Do závodu odstartuje z posledního místa. M3 DTM byla lehčí o 2,5 kg. Přitom tolerance jsou ještě 2 kg. Šéf BMW ztrátu Pole positon komentoval slovy: "Je smůla přijít o pole position takovou chybou. Rozhodnutí komisařů však akceptujeme. V motorsportu se vždy pohybujete na hraně. Zjistíme, co se stalo, aby se taková chyba neopakovala."
Martin k vyloučení řekl: "Je to ohromné zklamání. Ale úvodní závod na Hockenheimu ukázal, že je možné začít 22. na startu a probojovat se na body. Bohužel víme, že na trati, jako je Brands Hatch, je podobný kousek skoro nemožný."
Na pole position se tak posouvá Mike Rockenfeller z Audi. Všichni ostatní si polepší o místo. Pro Tomczyka to mohla být první pole position po téměř dvou letech (naposledy Spielberg 2011) a vůbec první v barvách BMW. Také pro tým RMG by to byla první pole positon v DTM. Německý jezdec zajel čas o 0,035s rychlejší, než zvládl Mike Rockenfeller s Audi RS5 DTM týmu Phoenix.
Rockenfellera v první řadě doplní Augusto Farfus z týmu RBM. Vedocího muže šampionátu doplní Joey Hand, jeho stájový kolega, na místě třetím. I dále ve výsledkové listině nalézáme vozy BMW, konkrétně ten Bruno Spenglera. Za ním je nejrychlejší muž kvalifikace na Hockenheimu - Scheider. 6. místo znamená v jeho zatím krátké kariéře v DTM nejlepší výsledek pro Wittmanna.
Mercedesu se kvalifikace vůbec nepovedla, nejrychlejší byl Gary Paffett. Jenže Brit je až 11. na startovním roštu. Až za ním nalézáme další hvězdu DTM, Mattiase Ekströma s Audi. Dokonce to chvíli vypadalo, že Paffett vypadne už v Q1, když jej "vystrčil" jeho bývalý dlouholetý kolega Green s Audi, jenže následně se ukázalo, že Jamie vjel do svého kvalifikačního kola desetinu po vypršení časového limitu a musí se tak spokojit až se 17. příčkou.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.