ZÁVODNÍ VÍKEND; Dva týdny po úvodním podniku DTM si Audi, BMW a Mercedes změří síly ve Velké Británii na okruhu nedaleko Londýna, Brands Hatch. V sobotu je na programu volný trénink s kvalifikací, v neděli pak samotný závod.
Závod:
Mike Rockenfeller získal po dvou letech opět vítězství v DTM (celkově jeho druhé) a také se dostal poprvé do průběžného vedení šampionátu. Jezdec týmu Audi Phoenix, kterému včera spadlo vítězství v kvalifikaci do klína po vyřazení Martina Tomczyka na BMW, začal ujíždět hned od startu a do čela pustil někoho jiného pouze v době zastávek v boxech, protože jsme dnes viděli rozdílné strategie.
V době své druhé zastávky už měl náskok na vítěze z Hockenheimringu, Augusta Farfuse, asi 3 sekundy. Brazilce pak zradila technika a musel na startovní rovince odstavit svůj speciál. Na druhé místo se tak dostal Bruno Spengler na BMW. Ten měl štěstí, že dřívě během závodu nedostal penalizaci, když výrazně kličkoval před jezdcem týmu HWA, Garym Paffettem. Dokonce mezi nimi došlo i k lehké kolizi.
Paffett, který do závodu startoval až z 11. místa, což byla ovšem nejlepší výchozí pozice na standardních (tvrdších) gumách, předvedl zajímavou strategii, když hned po 4 kolech přezouval na měkčí (option) gumy. Jeho taktika mu vynesla, i díky odstoupení Farfuse, třetí místo v cíli. Je nutno však dodat, že mohl těžit z toho, že mu záda kryl týmový parťák, Robert Wickens. Za ním byl těsně nováček v DTM z týmu MTEK BMW, Marco Wittmann. Oba dva tito jezdci měli v konečné fázi gumy novější o 20 kol než Paffett.
Brit ve službách Mercedesu však obdržel dodatečnou penalizaci po projetí cílem 5s za nedostatečné přibrždění při žlutých vlajkách. Na podium se tak dodatečně popvé ve své kariéře dostal Wickens a také Witmann si polepšil o jedno místo a získal svoje nejlepší umístění v DTM. Joey Hand, který se na startu propadl z třetího na šesté místo, byl dalším, kdo benefitoval z penalizace Paffetta a byl tak klasifikován jako pátý. Šampion z roku 2005 byl nakonec až šestý.
Mattias Ekström, kterého týmový kolega, Edoardo Mortara v pozdější fázi závodu v zatáčce Graham Hill vystrčil z trati, bral tentokrát sedmé místo. Christian Vietoris, který byl v konečné fázi závodu pod velkým tlakem ze strany Tima Scheidera, si nakonec osmou příčku uhájil. Devátý byl Timo Scheider a poslední bod bral Pascal Wehrlein, který startoval z předposlední řady.
V cíli 13. Martin Tomczyk během závodu předváděl solidní výkon, ovšem v zatáčce Graham Hill ho roztočil Roberto Merhi, za což dostal penalizaci průjezdu boxem. I Andy Priaulx byl roztočen, on však v zatáčce Druids, a také Adrien Tambay (roztočil Priaulxe) dostal drive through penalizaci.
Nakonec dodejme takovou zajímavost, vítěz dnešního závodu v Brands Hatch, Mike Rockenfeller, se účastní ještě také 24 hodinovky na Nürburgringu, která startovala dnes v 17 hodin. Takže poměrně nabitý víkend...
Výsledky závodu zde
Startovní rošt graficky: zde
Kvalifikace:
Komisaři během technické přejímky zjistili, že M3 DTM šampiona DTM z roku 2011 bylo moc lehké a z kvalifikace jej vyloučili. Do závodu odstartuje z posledního místa. M3 DTM byla lehčí o 2,5 kg. Přitom tolerance jsou ještě 2 kg. Šéf BMW ztrátu Pole positon komentoval slovy: "Je smůla přijít o pole position takovou chybou. Rozhodnutí komisařů však akceptujeme. V motorsportu se vždy pohybujete na hraně. Zjistíme, co se stalo, aby se taková chyba neopakovala."
Martin k vyloučení řekl: "Je to ohromné zklamání. Ale úvodní závod na Hockenheimu ukázal, že je možné začít 22. na startu a probojovat se na body. Bohužel víme, že na trati, jako je Brands Hatch, je podobný kousek skoro nemožný."
Na pole position se tak posouvá Mike Rockenfeller z Audi. Všichni ostatní si polepší o místo. Pro Tomczyka to mohla být první pole position po téměř dvou letech (naposledy Spielberg 2011) a vůbec první v barvách BMW. Také pro tým RMG by to byla první pole positon v DTM. Německý jezdec zajel čas o 0,035s rychlejší, než zvládl Mike Rockenfeller s Audi RS5 DTM týmu Phoenix.
Rockenfellera v první řadě doplní Augusto Farfus z týmu RBM. Vedocího muže šampionátu doplní Joey Hand, jeho stájový kolega, na místě třetím. I dále ve výsledkové listině nalézáme vozy BMW, konkrétně ten Bruno Spenglera. Za ním je nejrychlejší muž kvalifikace na Hockenheimu - Scheider. 6. místo znamená v jeho zatím krátké kariéře v DTM nejlepší výsledek pro Wittmanna.
Mercedesu se kvalifikace vůbec nepovedla, nejrychlejší byl Gary Paffett. Jenže Brit je až 11. na startovním roštu. Až za ním nalézáme další hvězdu DTM, Mattiase Ekströma s Audi. Dokonce to chvíli vypadalo, že Paffett vypadne už v Q1, když jej "vystrčil" jeho bývalý dlouholetý kolega Green s Audi, jenže následně se ukázalo, že Jamie vjel do svého kvalifikačního kola desetinu po vypršení časového limitu a musí se tak spokojit až se 17. příčkou.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?