ZÁVODNÍ VÍKEND; Dva týdny po úvodním podniku DTM si Audi, BMW a Mercedes změří síly ve Velké Británii na okruhu nedaleko Londýna, Brands Hatch. V sobotu je na programu volný trénink s kvalifikací, v neděli pak samotný závod.
Závod:
Mike Rockenfeller získal po dvou letech opět vítězství v DTM (celkově jeho druhé) a také se dostal poprvé do průběžného vedení šampionátu. Jezdec týmu Audi Phoenix, kterému včera spadlo vítězství v kvalifikaci do klína po vyřazení Martina Tomczyka na BMW, začal ujíždět hned od startu a do čela pustil někoho jiného pouze v době zastávek v boxech, protože jsme dnes viděli rozdílné strategie.
V době své druhé zastávky už měl náskok na vítěze z Hockenheimringu, Augusta Farfuse, asi 3 sekundy. Brazilce pak zradila technika a musel na startovní rovince odstavit svůj speciál. Na druhé místo se tak dostal Bruno Spengler na BMW. Ten měl štěstí, že dřívě během závodu nedostal penalizaci, když výrazně kličkoval před jezdcem týmu HWA, Garym Paffettem. Dokonce mezi nimi došlo i k lehké kolizi.
Paffett, který do závodu startoval až z 11. místa, což byla ovšem nejlepší výchozí pozice na standardních (tvrdších) gumách, předvedl zajímavou strategii, když hned po 4 kolech přezouval na měkčí (option) gumy. Jeho taktika mu vynesla, i díky odstoupení Farfuse, třetí místo v cíli. Je nutno však dodat, že mohl těžit z toho, že mu záda kryl týmový parťák, Robert Wickens. Za ním byl těsně nováček v DTM z týmu MTEK BMW, Marco Wittmann. Oba dva tito jezdci měli v konečné fázi gumy novější o 20 kol než Paffett.
Brit ve službách Mercedesu však obdržel dodatečnou penalizaci po projetí cílem 5s za nedostatečné přibrždění při žlutých vlajkách. Na podium se tak dodatečně popvé ve své kariéře dostal Wickens a také Witmann si polepšil o jedno místo a získal svoje nejlepší umístění v DTM. Joey Hand, který se na startu propadl z třetího na šesté místo, byl dalším, kdo benefitoval z penalizace Paffetta a byl tak klasifikován jako pátý. Šampion z roku 2005 byl nakonec až šestý.
Mattias Ekström, kterého týmový kolega, Edoardo Mortara v pozdější fázi závodu v zatáčce Graham Hill vystrčil z trati, bral tentokrát sedmé místo. Christian Vietoris, který byl v konečné fázi závodu pod velkým tlakem ze strany Tima Scheidera, si nakonec osmou příčku uhájil. Devátý byl Timo Scheider a poslední bod bral Pascal Wehrlein, který startoval z předposlední řady.
V cíli 13. Martin Tomczyk během závodu předváděl solidní výkon, ovšem v zatáčce Graham Hill ho roztočil Roberto Merhi, za což dostal penalizaci průjezdu boxem. I Andy Priaulx byl roztočen, on však v zatáčce Druids, a také Adrien Tambay (roztočil Priaulxe) dostal drive through penalizaci.
Nakonec dodejme takovou zajímavost, vítěz dnešního závodu v Brands Hatch, Mike Rockenfeller, se účastní ještě také 24 hodinovky na Nürburgringu, která startovala dnes v 17 hodin. Takže poměrně nabitý víkend...
Výsledky závodu zde
Startovní rošt graficky: zde
Kvalifikace:
Komisaři během technické přejímky zjistili, že M3 DTM šampiona DTM z roku 2011 bylo moc lehké a z kvalifikace jej vyloučili. Do závodu odstartuje z posledního místa. M3 DTM byla lehčí o 2,5 kg. Přitom tolerance jsou ještě 2 kg. Šéf BMW ztrátu Pole positon komentoval slovy: "Je smůla přijít o pole position takovou chybou. Rozhodnutí komisařů však akceptujeme. V motorsportu se vždy pohybujete na hraně. Zjistíme, co se stalo, aby se taková chyba neopakovala."
Martin k vyloučení řekl: "Je to ohromné zklamání. Ale úvodní závod na Hockenheimu ukázal, že je možné začít 22. na startu a probojovat se na body. Bohužel víme, že na trati, jako je Brands Hatch, je podobný kousek skoro nemožný."
Na pole position se tak posouvá Mike Rockenfeller z Audi. Všichni ostatní si polepší o místo. Pro Tomczyka to mohla být první pole position po téměř dvou letech (naposledy Spielberg 2011) a vůbec první v barvách BMW. Také pro tým RMG by to byla první pole positon v DTM. Německý jezdec zajel čas o 0,035s rychlejší, než zvládl Mike Rockenfeller s Audi RS5 DTM týmu Phoenix.
Rockenfellera v první řadě doplní Augusto Farfus z týmu RBM. Vedocího muže šampionátu doplní Joey Hand, jeho stájový kolega, na místě třetím. I dále ve výsledkové listině nalézáme vozy BMW, konkrétně ten Bruno Spenglera. Za ním je nejrychlejší muž kvalifikace na Hockenheimu - Scheider. 6. místo znamená v jeho zatím krátké kariéře v DTM nejlepší výsledek pro Wittmanna.
Mercedesu se kvalifikace vůbec nepovedla, nejrychlejší byl Gary Paffett. Jenže Brit je až 11. na startovním roštu. Až za ním nalézáme další hvězdu DTM, Mattiase Ekströma s Audi. Dokonce to chvíli vypadalo, že Paffett vypadne už v Q1, když jej "vystrčil" jeho bývalý dlouholetý kolega Green s Audi, jenže následně se ukázalo, že Jamie vjel do svého kvalifikačního kola desetinu po vypršení časového limitu a musí se tak spokojit až se 17. příčkou.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.