Dirk Werner o víkendu získal svoje první podiové umístění v DTM. Po slabém kvalifikačním výsledku se v závodu probojoval až na druhé místo. Není divu, že se po závodu cítí jako vítěz.
Taková stíhací jízda, jakou předvedl Dirk Werner, je v DTM k vidění jen málokdy. Na Hockenheimringu se probojoval jezdec BMW z 20. místa na startu až na 2. místo v cíli. Na vítězného Farfuse ztratil pouhé 4 vteřiny. "Byl to magický závod se spoustou akce nejen pro mě, ale i pro všechny ostatní. Teď se dá opravdu dobře předjíždět, když máte dobré auto. Je to [přejíždění] opravdu třída."
Jezdec nezapomněl pochválit ani strategii svého týmu, bez které by podobná stíhací jízda nebyla možná. Werner jel v neděli v DTM svůj 11. závod, poprvé stál na podium, přitom po zpackané kvalifikaci měl úplně jinou náladu: "V neděli ráno jsem vůbec nechtěl odjet na závodní okruh, dlouho jsem se převaloval v posteli. V neděli večer jsem jsem naopak do ní dlouho nechtěl.
Je skvělé vidět, že v závodu můžete svoji pozici takovým způsobem vylepšit. Po další nepovedené kvalifikaci není nutné být deprimovaný. Během zimy jsem sníval o tom, že se v DTM postavím na podium. Když jedete na druhém místě a najíždíte do posledního kola, je to neuvěřitelný pocit.
Dirk má pro letošní sezony nové zbarvení vozu
Pochopitelně jsem nepočítal s takovým výsledkem, ale jako závodní jezdec vždy tlačíte a snažíte se získat maximum. Myslím, že i pro fanoušky je skvělé, když se závodní vozy na dráze předjídějí. Podle mě tohle byl závod na jedničku s hvězdičkou, diváci mají dle mě stejný názor," říká 31 pilot týmu Schitzer.
"Pomohl mi výjezd safety caru, poté jsem byl schopný neuvěřitelně dlouho kroužit na jedné sadě gum. Na závěrečných 6 kol jsme nasadil pomalejší Prime směs, ale to už nebyl problém."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.