Ludwig kritizuje bývalé jezdce F1 v DTM

Coulthard - Schumacher, R.
Coulthard - Schumacher, R., foto: dtm.de
iM2 27. února 2014 10:28
Sdílej:

Trojnásobný mistr DTM, Klaus Ludwig, vidí dnes DTM jako šampionát výrobců spíše než jako šampionát jezdců.

Jednou z největších zajímavostí DTM je to, proč se v něm tolik snaží uspět jezdci, kteří odejdou z Formule 1 a naopak, proč spousta jezdců z DTM chce jít právě do Formule 1? Přitom můžeme často číst, že vozy DTM jsou tak specifické, že mnoho jezdců musí měnit svoje dlouholeté navyky, pokud chtějí uspět. To ovšem nepodporuje Klaus Ludwig: "To jsou všechno jen výmluvy. Jezdec, který je špičkový, je špičkou i v DTM," říká legenda cestovních vozů pro 'Express'. Ludwig také moc nechápe dřívější angažmá bývalých jezdců z Formule 1 v DTM, hodně se například pozastavuje nad Ralfem Schumacherem, ze kterého udělal Mercedes hvězdu, která ovšem za pět let v DTM získala jen dvě podia. "Ralf pro mě nikdy nebyl nějak moc nadaný, svoje závody ve Formuli 1 vyhrál jen díky výhodám plynoucím z pneumatik Michelin a motorů BMW. Nemůžeme ho srovnávat s jeho bratrem nebo Sebastianem Vettelem." Dnes již 64letý Němec věří, že tito borci by v DTM vyhrávali. Ale co další dřívější hvězdy F1? "Mika Häkkinen už byl za zenitem. Jean Alesi předvedl několik zajímavých závodů, pak měl se svým týmem smůlu. Heinz-Harald Frentzen také, byl podceňován." Velice tvrdé hodnocení má ale Ludwig pro dalšího bývalého jezdce z F1, Davida Coultharda: "David Coulthard byl opravdu k smíchu." David se kladného hodnocení nedočkal Že Klaus Ludwig ví, o čem mluví, dosvědčují tato fakta: Mistrem DTM se stal třikrát - v roce 1988 ve Fordu Sierra a v letech 1992 a 1994 v Mercedesu 190. Na staré časy stále rád vzpomíná: "Byl jsem překvapen, jak dobrá tato auta byla. Měla více koní než dnešní vozy DTM, žádné elektronické pomocníky, byly to čisté závodní stroje. Naproti tomu byla moje Sierra překvapivě špatná. Mohli jsme toho na ní změnit jen málo, ale i tak jsme vyhráli." Ludwig dále pokračuje, když mluví o "mistrovství jezdců a ne jako dnes o mistrovství značek". Ve prospěch zatím poslední velké změny pravidel ale mluví to, že přilákala novou značku, kterou je BMW. "Přesto jsou dnešní auta až moc technická. Bylo by žádnoucí, kdyby se aerodynamika ještě více zjednodušila, pak by bylo 20 aut v rozmezí 2 desetin sekundy. Věřím, že by to přilákalo další výrobce."
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?