Ludwig kritizuje bývalé jezdce F1 v DTM

Coulthard - Schumacher, R.
Coulthard - Schumacher, R., foto: dtm.de
iM2 27. února 2014 10:28
Sdílej:

Trojnásobný mistr DTM, Klaus Ludwig, vidí dnes DTM jako šampionát výrobců spíše než jako šampionát jezdců.

Jednou z největších zajímavostí DTM je to, proč se v něm tolik snaží uspět jezdci, kteří odejdou z Formule 1 a naopak, proč spousta jezdců z DTM chce jít právě do Formule 1? Přitom můžeme často číst, že vozy DTM jsou tak specifické, že mnoho jezdců musí měnit svoje dlouholeté navyky, pokud chtějí uspět. To ovšem nepodporuje Klaus Ludwig: "To jsou všechno jen výmluvy. Jezdec, který je špičkový, je špičkou i v DTM," říká legenda cestovních vozů pro 'Express'. Ludwig také moc nechápe dřívější angažmá bývalých jezdců z Formule 1 v DTM, hodně se například pozastavuje nad Ralfem Schumacherem, ze kterého udělal Mercedes hvězdu, která ovšem za pět let v DTM získala jen dvě podia. "Ralf pro mě nikdy nebyl nějak moc nadaný, svoje závody ve Formuli 1 vyhrál jen díky výhodám plynoucím z pneumatik Michelin a motorů BMW. Nemůžeme ho srovnávat s jeho bratrem nebo Sebastianem Vettelem." Dnes již 64letý Němec věří, že tito borci by v DTM vyhrávali. Ale co další dřívější hvězdy F1? "Mika Häkkinen už byl za zenitem. Jean Alesi předvedl několik zajímavých závodů, pak měl se svým týmem smůlu. Heinz-Harald Frentzen také, byl podceňován." Velice tvrdé hodnocení má ale Ludwig pro dalšího bývalého jezdce z F1, Davida Coultharda: "David Coulthard byl opravdu k smíchu." David se kladného hodnocení nedočkal Že Klaus Ludwig ví, o čem mluví, dosvědčují tato fakta: Mistrem DTM se stal třikrát - v roce 1988 ve Fordu Sierra a v letech 1992 a 1994 v Mercedesu 190. Na staré časy stále rád vzpomíná: "Byl jsem překvapen, jak dobrá tato auta byla. Měla více koní než dnešní vozy DTM, žádné elektronické pomocníky, byly to čisté závodní stroje. Naproti tomu byla moje Sierra překvapivě špatná. Mohli jsme toho na ní změnit jen málo, ale i tak jsme vyhráli." Ludwig dále pokračuje, když mluví o "mistrovství jezdců a ne jako dnes o mistrovství značek". Ve prospěch zatím poslední velké změny pravidel ale mluví to, že přilákala novou značku, kterou je BMW. "Přesto jsou dnešní auta až moc technická. Bylo by žádnoucí, kdyby se aerodynamika ještě více zjednodušila, pak by bylo 20 aut v rozmezí 2 desetin sekundy. Věřím, že by to přilákalo další výrobce."
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.