Od Tima Scheidera až po Adriena Tambaye by po závodu na Hockenheimu mohl každý jedec Audi vypočítat svoji smůlu.
Po sobotním kvalifikačním prvenství přišel v neděli na Hockenheimringu pro Audi pád. Na podium se dostali pouze zástupci konkurenčních značek BMW a Mercedes, navíc bodovaly pouhé dva vozy RS5. Nejlepším jezdcem Audi byl Timo Scheider na 6. místě, Mike Rockenfeller byl 8.
"[S výsledkem] nemůžeme být spokojeni. Timo z pole position odstartoval dobře, ale vyjetím safety-caru jsme byli překvapeni. Je zřejmé, že jsme se nerozhodli správně," říká šéf Audi na trati, Dieter Gass. Do boxů byl Timo povolán až po jednom kole za safety-carem. Šéf týmu Abt, Hans-Jürgen Abt k tomu říká: "V televizi jsme viděli hořící auto. Proto jsme ho [Scheidera] zavolali tak pozdě a on už minul vjezd do boxů."
I nadále se však Audi lepila smůla na paty: "Hned zkraje závodu nás potkaly nečekané události - kryt motoru u Ekströma, hořící auto Tambaye nebo defekt pneumatiky u Moliny. To už je sám o sobě dlouhý výčet smůly.," pokračuje Gass. Dále následovala penalizace průjezdu boxovou uličkou pro Filipeho Albuquerquea: "Během mé první zastávky nefungovalo na mém volantu tlačítko pro omezení rychlosti v boxech. Proto jsem byl moc rychlý," říká Portugalec.
Albuquerque dostal hned dvě penalizace...
"Následně jsem obdržel penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Potom už to šlo dobře. Jenže v závěru přišla další penalizace za nic. Byl jsem si jistý, že jsem v první zatáčce nepřejel všemi koly bílou čáru." Další "na řadě" byl Edoardo Mortara, který musel vzdát pro poškození auta, které mu způsobil kolega Ekström, který ho sestřelil z tratě.
"Na začátku to nebylo se standardními pneumatikami jednoduché. Když jsem ztratil kapotu motoru, stalo se auto je hůře ovladatelným. Když jsem přidal plyn, tak jsem neměl potřebný přítlak," popisuje Švéd. Také u Mika Rockenfellera závod neproběhl zcela bez problémů. Během zastávky v boxech ztratil kvůli nepřesnosti mechaniků 2 vteřiny: "Pak, když jsem bojoval s Bruno Spenglerem, mě zdržovali týmoví kolegové. Bez těchto dvou problémů bych mohl být 5., takto jsem 8."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?