Audi mělo na Hockenheimu pech

Mortara, Edoardo
Mortara, Edoardo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 14. května 2013 16:10
Sdílej:

Od Tima Scheidera až po Adriena Tambaye by po závodu na Hockenheimu mohl každý jedec Audi vypočítat svoji smůlu.

Po sobotním kvalifikačním prvenství přišel v neděli na Hockenheimringu pro Audi pád. Na podium se dostali pouze zástupci konkurenčních značek BMW a Mercedes, navíc bodovaly pouhé dva vozy RS5. Nejlepším jezdcem Audi byl Timo Scheider na 6. místě, Mike Rockenfeller byl 8.

"[S výsledkem] nemůžeme být spokojeni. Timo z pole position odstartoval dobře, ale vyjetím safety-caru jsme byli překvapeni. Je zřejmé, že jsme se nerozhodli správně," říká šéf Audi na trati, Dieter Gass. Do boxů byl Timo povolán až po jednom kole za safety-carem. Šéf týmu Abt, Hans-Jürgen Abt k tomu říká: "V televizi jsme viděli hořící auto. Proto jsme ho [Scheidera] zavolali tak pozdě a on už minul vjezd do boxů."

I nadále se však Audi lepila smůla na paty: "Hned zkraje závodu nás potkaly nečekané události - kryt motoru u Ekströma, hořící auto Tambaye nebo defekt pneumatiky u Moliny. To už je sám o sobě dlouhý výčet smůly.," pokračuje Gass. Dále následovala penalizace průjezdu boxovou uličkou pro Filipeho Albuquerquea: "Během mé první zastávky nefungovalo na mém volantu tlačítko pro omezení rychlosti v boxech. Proto jsem byl moc rychlý," říká Portugalec.

Albuquerque dostal hned dvě penalizace...

"Následně jsem obdržel penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Potom už to šlo dobře. Jenže v závěru přišla další penalizace za nic. Byl jsem si jistý, že jsem v první zatáčce nepřejel všemi koly bílou čáru." Další "na řadě" byl Edoardo Mortara, který musel vzdát pro poškození auta, které mu způsobil kolega Ekström, který ho sestřelil z tratě.

"Na začátku to nebylo se standardními pneumatikami jednoduché. Když jsem ztratil kapotu motoru, stalo se auto je hůře ovladatelným. Když jsem přidal plyn, tak jsem neměl potřebný přítlak," popisuje Švéd. Také u Mika Rockenfellera závod neproběhl zcela bez problémů. Během zastávky v boxech ztratil kvůli nepřesnosti mechaniků 2 vteřiny: "Pak, když jsem bojoval s Bruno Spenglerem, mě zdržovali týmoví kolegové. Bez těchto dvou problémů bych mohl být 5., takto jsem 8."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?