Od Tima Scheidera až po Adriena Tambaye by po závodu na Hockenheimu mohl každý jedec Audi vypočítat svoji smůlu.
Po sobotním kvalifikačním prvenství přišel v neděli na Hockenheimringu pro Audi pád. Na podium se dostali pouze zástupci konkurenčních značek BMW a Mercedes, navíc bodovaly pouhé dva vozy RS5. Nejlepším jezdcem Audi byl Timo Scheider na 6. místě, Mike Rockenfeller byl 8.
"[S výsledkem] nemůžeme být spokojeni. Timo z pole position odstartoval dobře, ale vyjetím safety-caru jsme byli překvapeni. Je zřejmé, že jsme se nerozhodli správně," říká šéf Audi na trati, Dieter Gass. Do boxů byl Timo povolán až po jednom kole za safety-carem. Šéf týmu Abt, Hans-Jürgen Abt k tomu říká: "V televizi jsme viděli hořící auto. Proto jsme ho [Scheidera] zavolali tak pozdě a on už minul vjezd do boxů."
I nadále se však Audi lepila smůla na paty: "Hned zkraje závodu nás potkaly nečekané události - kryt motoru u Ekströma, hořící auto Tambaye nebo defekt pneumatiky u Moliny. To už je sám o sobě dlouhý výčet smůly.," pokračuje Gass. Dále následovala penalizace průjezdu boxovou uličkou pro Filipeho Albuquerquea: "Během mé první zastávky nefungovalo na mém volantu tlačítko pro omezení rychlosti v boxech. Proto jsem byl moc rychlý," říká Portugalec.
Albuquerque dostal hned dvě penalizace...
"Následně jsem obdržel penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Potom už to šlo dobře. Jenže v závěru přišla další penalizace za nic. Byl jsem si jistý, že jsem v první zatáčce nepřejel všemi koly bílou čáru." Další "na řadě" byl Edoardo Mortara, který musel vzdát pro poškození auta, které mu způsobil kolega Ekström, který ho sestřelil z tratě.
"Na začátku to nebylo se standardními pneumatikami jednoduché. Když jsem ztratil kapotu motoru, stalo se auto je hůře ovladatelným. Když jsem přidal plyn, tak jsem neměl potřebný přítlak," popisuje Švéd. Také u Mika Rockenfellera závod neproběhl zcela bez problémů. Během zastávky v boxech ztratil kvůli nepřesnosti mechaniků 2 vteřiny: "Pak, když jsem bojoval s Bruno Spenglerem, mě zdržovali týmoví kolegové. Bez těchto dvou problémů bych mohl být 5., takto jsem 8."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?