Od Tima Scheidera až po Adriena Tambaye by po závodu na Hockenheimu mohl každý jedec Audi vypočítat svoji smůlu.
Po sobotním kvalifikačním prvenství přišel v neděli na Hockenheimringu pro Audi pád. Na podium se dostali pouze zástupci konkurenčních značek BMW a Mercedes, navíc bodovaly pouhé dva vozy RS5. Nejlepším jezdcem Audi byl Timo Scheider na 6. místě, Mike Rockenfeller byl 8.
"[S výsledkem] nemůžeme být spokojeni. Timo z pole position odstartoval dobře, ale vyjetím safety-caru jsme byli překvapeni. Je zřejmé, že jsme se nerozhodli správně," říká šéf Audi na trati, Dieter Gass. Do boxů byl Timo povolán až po jednom kole za safety-carem. Šéf týmu Abt, Hans-Jürgen Abt k tomu říká: "V televizi jsme viděli hořící auto. Proto jsme ho [Scheidera] zavolali tak pozdě a on už minul vjezd do boxů."
I nadále se však Audi lepila smůla na paty: "Hned zkraje závodu nás potkaly nečekané události - kryt motoru u Ekströma, hořící auto Tambaye nebo defekt pneumatiky u Moliny. To už je sám o sobě dlouhý výčet smůly.," pokračuje Gass. Dále následovala penalizace průjezdu boxovou uličkou pro Filipeho Albuquerquea: "Během mé první zastávky nefungovalo na mém volantu tlačítko pro omezení rychlosti v boxech. Proto jsem byl moc rychlý," říká Portugalec.
Albuquerque dostal hned dvě penalizace...
"Následně jsem obdržel penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Potom už to šlo dobře. Jenže v závěru přišla další penalizace za nic. Byl jsem si jistý, že jsem v první zatáčce nepřejel všemi koly bílou čáru." Další "na řadě" byl Edoardo Mortara, který musel vzdát pro poškození auta, které mu způsobil kolega Ekström, který ho sestřelil z tratě.
"Na začátku to nebylo se standardními pneumatikami jednoduché. Když jsem ztratil kapotu motoru, stalo se auto je hůře ovladatelným. Když jsem přidal plyn, tak jsem neměl potřebný přítlak," popisuje Švéd. Také u Mika Rockenfellera závod neproběhl zcela bez problémů. Během zastávky v boxech ztratil kvůli nepřesnosti mechaniků 2 vteřiny: "Pak, když jsem bojoval s Bruno Spenglerem, mě zdržovali týmoví kolegové. Bez těchto dvou problémů bych mohl být 5., takto jsem 8."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.