Naštvaný Paffett: Bylo to hloupé a nebezpečné

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 5. května 2013 21:57
Sdílej:

Gary Paffett byl po závodu na Hockenheimu rozladěn. Důvod? "Idiot" Martin Tomczyk a Bruno Spengler, který jej měl nefér předjet.

Pokud se Garymu Paffettovi něco nelíbí, pak nemá problém s tím, říci svůj názor nahlas. Se čtvrtým místem byl sice Brit docela spokojený, s průběhem závodu však už o poznání méně. "Během závodu jsem měl pár tvrdých soubojů a pak také věc, kterou uplně nechápu," říká jezdec Mercedesu.

"Zvláště Martin Tomczyk, který se mnou na rovince udělal 'test brzd'. To bylo to nejhorší, co mě v závodu potkalo. Něco takového není akceptovatelné. Některé věci si musíme ujasnit. Asi v polovině závodu jsem byl na lepších pneumatikách než Bruno a Tomczyk. Ale Tomczyk jel jako idiot," nebere si servítky ex-šampion DTM.

"Souboje kolo na kolo, při kterých dojde ke kontaktu, chápu a jsou v pořádku. Ale když s Vámi udělá na rovince brzdový test (Martin Tomczyk před Paffettem na rovince zabrzdil, aby jezdce Mercedesu mohl předjet Spengler, pozn. red.), tak je to prostě hloupé a nebezpečné.

Proti tomu musíme něco udělat. Tohle není závodění. Jsem z toho hodně zklamaný. Na startu, kdy jsme měli opačné pneumatiky, mě předjel a já jsem mu takové problémy nedělal. Ztrácel bych tím [soubojem] jenom čas. To co udělal on, to už byl trošku extrém.

Na celý incident se ještě jednou podívám. Ale nikoho nemůžete předjíždět, když jste mimo dráhu. Bruno byl na výjezdu z vlásenky všemi koly mimo trať. Nevím, proč za to nedostal penalizaci. Možná mají komisaři problém s prosazováním vlatních pravidel. Některé věci dnes byly za hranou, ale bylo to tak i vloni. Musíme se snažit o to, aby závodění bylo fair. Dnes tomu tak nebylo."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.