Gary Paffett byl po závodu na Hockenheimu rozladěn. Důvod? "Idiot" Martin Tomczyk a Bruno Spengler, který jej měl nefér předjet.
Pokud se Garymu Paffettovi něco nelíbí, pak nemá problém s tím, říci svůj názor nahlas. Se čtvrtým místem byl sice Brit docela spokojený, s průběhem závodu však už o poznání méně. "Během závodu jsem měl pár tvrdých soubojů a pak také věc, kterou uplně nechápu," říká jezdec Mercedesu.
"Zvláště Martin Tomczyk, který se mnou na rovince udělal 'test brzd'. To bylo to nejhorší, co mě v závodu potkalo. Něco takového není akceptovatelné. Některé věci si musíme ujasnit. Asi v polovině závodu jsem byl na lepších pneumatikách než Bruno a Tomczyk. Ale Tomczyk jel jako idiot," nebere si servítky ex-šampion DTM.
"Souboje kolo na kolo, při kterých dojde ke kontaktu, chápu a jsou v pořádku. Ale když s Vámi udělá na rovince brzdový test (Martin Tomczyk před Paffettem na rovince zabrzdil, aby jezdce Mercedesu mohl předjet Spengler, pozn. red.), tak je to prostě hloupé a nebezpečné.
Proti tomu musíme něco udělat. Tohle není závodění. Jsem z toho hodně zklamaný. Na startu, kdy jsme měli opačné pneumatiky, mě předjel a já jsem mu takové problémy nedělal. Ztrácel bych tím [soubojem] jenom čas. To co udělal on, to už byl trošku extrém.
Na celý incident se ještě jednou podívám. Ale nikoho nemůžete předjíždět, když jste mimo dráhu. Bruno byl na výjezdu z vlásenky všemi koly mimo trať. Nevím, proč za to nedostal penalizaci. Možná mají komisaři problém s prosazováním vlatních pravidel. Některé věci dnes byly za hranou, ale bylo to tak i vloni. Musíme se snažit o to, aby závodění bylo fair. Dnes tomu tak nebylo."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?