Gary Paffett byl po závodu na Hockenheimu rozladěn. Důvod? "Idiot" Martin Tomczyk a Bruno Spengler, který jej měl nefér předjet.
Pokud se Garymu Paffettovi něco nelíbí, pak nemá problém s tím, říci svůj názor nahlas. Se čtvrtým místem byl sice Brit docela spokojený, s průběhem závodu však už o poznání méně. "Během závodu jsem měl pár tvrdých soubojů a pak také věc, kterou uplně nechápu," říká jezdec Mercedesu.
"Zvláště Martin Tomczyk, který se mnou na rovince udělal 'test brzd'. To bylo to nejhorší, co mě v závodu potkalo. Něco takového není akceptovatelné. Některé věci si musíme ujasnit. Asi v polovině závodu jsem byl na lepších pneumatikách než Bruno a Tomczyk. Ale Tomczyk jel jako idiot," nebere si servítky ex-šampion DTM.
"Souboje kolo na kolo, při kterých dojde ke kontaktu, chápu a jsou v pořádku. Ale když s Vámi udělá na rovince brzdový test (Martin Tomczyk před Paffettem na rovince zabrzdil, aby jezdce Mercedesu mohl předjet Spengler, pozn. red.), tak je to prostě hloupé a nebezpečné.
Proti tomu musíme něco udělat. Tohle není závodění. Jsem z toho hodně zklamaný. Na startu, kdy jsme měli opačné pneumatiky, mě předjel a já jsem mu takové problémy nedělal. Ztrácel bych tím [soubojem] jenom čas. To co udělal on, to už byl trošku extrém.
Na celý incident se ještě jednou podívám. Ale nikoho nemůžete předjíždět, když jste mimo dráhu. Bruno byl na výjezdu z vlásenky všemi koly mimo trať. Nevím, proč za to nedostal penalizaci. Možná mají komisaři problém s prosazováním vlatních pravidel. Některé věci dnes byly za hranou, ale bylo to tak i vloni. Musíme se snažit o to, aby závodění bylo fair. Dnes tomu tak nebylo."
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?