V rámci úvodního závodního víkendu v Německu bylo oznámeno, že společnost Hankook prodloužila smlouvu na dodávku pneumatik pro DTM až do roku 2016. Jihokorejská firma nahradila před začátkem sezony 2011 dlouholetého partnera DTM v otázce obutí, společnost Dunlop.
Od znovuzrození DTM v roce 2000 jsme měli jen dva dodavatele - Dunlop (2000-2010) a Hankook (2011-minimálně 2016). "Během prvních dvou let naší vzájemné spolupráce s Hankookem nás tato společnost naprosto přesvědčila o své konkurenceschopnosti," nechal se slyšet šéf DTM, Hans-Werner Aufrecht.
"A proto bylo naprosto samozřejmé, že jsme chtěli ve vzájemné spolupráci pokračovat i po roce 2013. Prodloužení smlouvy je logické." Hankook také o tomto víkendu na Hockenheimringu představuje novinku v DTM, tzv. pneumatiky Option.
Tato nová směs pneumatik by měla zlepšit časy na kolo o zhruba 1-1,5 vteřiny (v závislosti na okruhu), nicméně její trvanlivost bude omezena na pouze 5-7 kol. Zástupci série si od jejího zavedení slibují zlepšení akce na trati.
V DTM bychom měli vidět ještě více předjíždění
"Všichni už se těšíme, jak se tyto pneumatiky letos osvědčí. Použití dvou rozdílných směsí v závodu přinese větší počet předjížděcích manévrů a také větší akci na dráze. Musíme děkovat inženýrům značky Hankook - požádali jsme je, aby nám vytvořili novou pneumatiku, která nabídne lepší časy na kolo ale jen po určitou omezenou dobu. Svůj úkol splnili výborně," zakončil Aufrecht.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?