Smolné finále DTM z roku 2012 pro Garyho Paffetta je zapomenuto a pilot Mercedesu by letos rád získal svůj druhý titul v DTM.
Jen připomeňme, že vloni Gary Paffett vedl celý šampionát a místy měl i velmi slušný náskok. Na finálovém závodu sezony ho však o titul obral bývalý kolega od Mercedesu, Bruno Spengler. Rok 2012 je však pro Brita pryč a teď se plně soustředí na novou sezonu. O své desáté sezoně v DTM si krátce promluvil s německým serverem 'motorsport-total.com'.
Otázka: Letos vás čeká již desátá sezona v DTM. Jaký je to pocit? Gary Paffett: Je to neuvěřitelně krásný pocit jezdit tak dlouho a dosáhnout takových úspěchů v jedné z nejsoutěživějších závodních sérií světa. Společně s Mercedesem jsme získali 19 vítězství, 31 podií, 10 pole position a v roce 2005 titul. Mým cílem je na tento list přidat ještě několik úspěchů.
Gary letos bude jezdit s tímto Mercedesem
O: Předsevzal sis ve své jubilejní sezoně získání titulu? GP: Každý jezdec chce vyhrát titul, ale konkurence je v DTM hodně vysoká. Vloni jsem šampionát vedl až posledního závodu, ale svoje vedení jsem musel na úplně posledním závodu na Hockenheimringu přepustit mému bývalému týmovému kolegovi, Brunu Spenglerovi. Kdyby to bylo na mě, tak by konečný výsledek letošního roku vypadal samozřejmě jinak. Ale DTM není žádným koncertem přání. Udělám vše nejlepší, abych letos skončil o místo výše než v roce 2012.
O: Mercedes se letos na start postaví se šesti místo osmi auty. Jaké očekáváte důsledky? GP: V DTM se počítá kvalita a ne kvantita. Neměli by tak být žádné citelné důsledky a když nějaké, tak pozitivní. Během závodního víkendu není rozhodující mít tolik aut, kolik je možných. Záleží na velmi dobré a detailní zpětné vazbě od jezdců a správných datech, která pak s našimi zkušenými inženýry musíme zanalyzovat a využít.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?