Smolné finále DTM z roku 2012 pro Garyho Paffetta je zapomenuto a pilot Mercedesu by letos rád získal svůj druhý titul v DTM.
Jen připomeňme, že vloni Gary Paffett vedl celý šampionát a místy měl i velmi slušný náskok. Na finálovém závodu sezony ho však o titul obral bývalý kolega od Mercedesu, Bruno Spengler. Rok 2012 je však pro Brita pryč a teď se plně soustředí na novou sezonu. O své desáté sezoně v DTM si krátce promluvil s německým serverem 'motorsport-total.com'.
Otázka: Letos vás čeká již desátá sezona v DTM. Jaký je to pocit? Gary Paffett: Je to neuvěřitelně krásný pocit jezdit tak dlouho a dosáhnout takových úspěchů v jedné z nejsoutěživějších závodních sérií světa. Společně s Mercedesem jsme získali 19 vítězství, 31 podií, 10 pole position a v roce 2005 titul. Mým cílem je na tento list přidat ještě několik úspěchů.
Gary letos bude jezdit s tímto Mercedesem
O: Předsevzal sis ve své jubilejní sezoně získání titulu? GP: Každý jezdec chce vyhrát titul, ale konkurence je v DTM hodně vysoká. Vloni jsem šampionát vedl až posledního závodu, ale svoje vedení jsem musel na úplně posledním závodu na Hockenheimringu přepustit mému bývalému týmovému kolegovi, Brunu Spenglerovi. Kdyby to bylo na mě, tak by konečný výsledek letošního roku vypadal samozřejmě jinak. Ale DTM není žádným koncertem přání. Udělám vše nejlepší, abych letos skončil o místo výše než v roce 2012.
O: Mercedes se letos na start postaví se šesti místo osmi auty. Jaké očekáváte důsledky? GP: V DTM se počítá kvalita a ne kvantita. Neměli by tak být žádné citelné důsledky a když nějaké, tak pozitivní. Během závodního víkendu není rozhodující mít tolik aut, kolik je možných. Záleží na velmi dobré a detailní zpětné vazbě od jezdců a správných datech, která pak s našimi zkušenými inženýry musíme zanalyzovat a využít.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.