Paffett chce letos titul

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 3. května 2013 19:12
Sdílej:

Smolné finále DTM z roku 2012 pro Garyho Paffetta je zapomenuto a pilot Mercedesu by letos rád získal svůj druhý titul v DTM.

Jen připomeňme, že vloni Gary Paffett vedl celý šampionát a místy měl i velmi slušný náskok. Na finálovém závodu sezony ho však o titul obral bývalý kolega od Mercedesu, Bruno Spengler. Rok 2012 je však pro Brita pryč a teď se plně soustředí na novou sezonu. O své desáté sezoně v DTM si krátce promluvil s německým serverem 'motorsport-total.com'.

Otázka: Letos vás čeká již desátá sezona v DTM. Jaký je to pocit? Gary Paffett: Je to neuvěřitelně krásný pocit jezdit tak dlouho a dosáhnout takových úspěchů v jedné z nejsoutěživějších závodních sérií světa. Společně s Mercedesem jsme získali 19 vítězství, 31 podií, 10 pole position a v roce 2005 titul. Mým cílem je na tento list přidat ještě několik úspěchů.

Gary letos bude jezdit s tímto Mercedesem

O: Předsevzal sis ve své jubilejní sezoně získání titulu? GP: Každý jezdec chce vyhrát titul, ale konkurence je v DTM hodně vysoká. Vloni jsem šampionát vedl až posledního závodu, ale svoje vedení jsem musel na úplně posledním závodu na Hockenheimringu přepustit mému bývalému týmovému kolegovi, Brunu Spenglerovi. Kdyby to bylo na mě, tak by konečný výsledek letošního roku vypadal samozřejmě jinak. Ale DTM není žádným koncertem přání. Udělám vše nejlepší, abych letos skončil o místo výše než v roce 2012.

O: Mercedes se letos na start postaví se šesti místo osmi auty. Jaké očekáváte důsledky? GP: V DTM se počítá kvalita a ne kvantita. Neměli by tak být žádné citelné důsledky a když nějaké, tak pozitivní. Během závodního víkendu není rozhodující mít tolik aut, kolik je možných. Záleží na velmi dobré a detailní zpětné vazbě od jezdců a správných datech, která pak s našimi zkušenými inženýry musíme zanalyzovat a využít.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?