Smolné finále DTM z roku 2012 pro Garyho Paffetta je zapomenuto a pilot Mercedesu by letos rád získal svůj druhý titul v DTM.
Jen připomeňme, že vloni Gary Paffett vedl celý šampionát a místy měl i velmi slušný náskok. Na finálovém závodu sezony ho však o titul obral bývalý kolega od Mercedesu, Bruno Spengler. Rok 2012 je však pro Brita pryč a teď se plně soustředí na novou sezonu. O své desáté sezoně v DTM si krátce promluvil s německým serverem 'motorsport-total.com'.
Otázka: Letos vás čeká již desátá sezona v DTM. Jaký je to pocit? Gary Paffett: Je to neuvěřitelně krásný pocit jezdit tak dlouho a dosáhnout takových úspěchů v jedné z nejsoutěživějších závodních sérií světa. Společně s Mercedesem jsme získali 19 vítězství, 31 podií, 10 pole position a v roce 2005 titul. Mým cílem je na tento list přidat ještě několik úspěchů.
Gary letos bude jezdit s tímto Mercedesem
O: Předsevzal sis ve své jubilejní sezoně získání titulu? GP: Každý jezdec chce vyhrát titul, ale konkurence je v DTM hodně vysoká. Vloni jsem šampionát vedl až posledního závodu, ale svoje vedení jsem musel na úplně posledním závodu na Hockenheimringu přepustit mému bývalému týmovému kolegovi, Brunu Spenglerovi. Kdyby to bylo na mě, tak by konečný výsledek letošního roku vypadal samozřejmě jinak. Ale DTM není žádným koncertem přání. Udělám vše nejlepší, abych letos skončil o místo výše než v roce 2012.
O: Mercedes se letos na start postaví se šesti místo osmi auty. Jaké očekáváte důsledky? GP: V DTM se počítá kvalita a ne kvantita. Neměli by tak být žádné citelné důsledky a když nějaké, tak pozitivní. Během závodního víkendu není rozhodující mít tolik aut, kolik je možných. Záleží na velmi dobré a detailní zpětné vazbě od jezdců a správných datech, která pak s našimi zkušenými inženýry musíme zanalyzovat a využít.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?