U Audi došlo k menší změně, když se Dieter Gass stal Projektovým ředitelem Audi pro DTM. Dieter bude zastupovat Dr. Wolfganga Ullricha při termínových kolizích DTM a WEC, kde se Audi také prezentuje.
Po ne uplně podařené sezoně 2012 dochází u Audi k menší změně. A sice ke změně ve vedoucí struktuře závodního oddělení ingolstadské automobilky. V podstatě se jedná o to, že dochází k rozdělení lidí zodpovědných za výsledky značky v DTM a v mistrovství ve vytrvalostních závodech WEC (World Endurance Championship).
Dosavadní šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullirch byl totiž zodpovědný za dva rozdílné projekty. Ve WEC byla tato pozice již dříve obsazena Chrisem Reinkem. Pro DTM se kandidát, který by vedení projektu dlouhodobě převzal, stále hledá. Dočasně tak místo pro rok 2013 převezme Dieter Gass. Muž, který dříve působil v F1 (kromě jiného i u Toyoty) pracoval vloni pro Audi ve WEC jako závodní inženýr. Gass tak jen krátkodobě mění místo působiště.
"Tyto nové struktury mají zlepšit údernost Audi," řekl Wolfgang Dürheimer, v koncernu Volkswagen zodpovědný za motorsport, v rozhovoru pro německý Motorsport-Total.com. Nový koncept byl již vyzkoušen na prvním závodu WEC v Silverstone. "Tuto novou strukturu důrazně podporuji," dodává Dürheimer. Sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, bude při termínové kolizi závodů DTM a WEC v místě konání závodu WEC. Rakušan tak zmešká oba dva závody na Hockenheimu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?