U Audi došlo k menší změně, když se Dieter Gass stal Projektovým ředitelem Audi pro DTM. Dieter bude zastupovat Dr. Wolfganga Ullricha při termínových kolizích DTM a WEC, kde se Audi také prezentuje.
Po ne uplně podařené sezoně 2012 dochází u Audi k menší změně. A sice ke změně ve vedoucí struktuře závodního oddělení ingolstadské automobilky. V podstatě se jedná o to, že dochází k rozdělení lidí zodpovědných za výsledky značky v DTM a v mistrovství ve vytrvalostních závodech WEC (World Endurance Championship).
Dosavadní šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullirch byl totiž zodpovědný za dva rozdílné projekty. Ve WEC byla tato pozice již dříve obsazena Chrisem Reinkem. Pro DTM se kandidát, který by vedení projektu dlouhodobě převzal, stále hledá. Dočasně tak místo pro rok 2013 převezme Dieter Gass. Muž, který dříve působil v F1 (kromě jiného i u Toyoty) pracoval vloni pro Audi ve WEC jako závodní inženýr. Gass tak jen krátkodobě mění místo působiště.
"Tyto nové struktury mají zlepšit údernost Audi," řekl Wolfgang Dürheimer, v koncernu Volkswagen zodpovědný za motorsport, v rozhovoru pro německý Motorsport-Total.com. Nový koncept byl již vyzkoušen na prvním závodu WEC v Silverstone. "Tuto novou strukturu důrazně podporuji," dodává Dürheimer. Sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, bude při termínové kolizi závodů DTM a WEC v místě konání závodu WEC. Rakušan tak zmešká oba dva závody na Hockenheimu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.