Audi: Ztráta se dohání jen velmi těžko

Ullrich, Wolfgang
Ullrich, Wolfgang, foto: www.auto-news.cz
iM2 19. dubna 2013 15:19
Sdílej:

Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, doufá, že novinky v DTM pro rok 2013 přinesou ještě zajímavější závody, do DTM přistoupí další značky a náklady dlouhodobě klesnou.

V předešlých letech mělo Audi, zvláště zkraje sezony, problém s tím, aby bylo konkurenceschopné. Po předsezonních testech, které nemusí ukazovat nic o rozložení sil v DTM, protože nikdo neví, kdo na čem pracoval, je šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, optimistický. V rozhovoru serveru motorsport-total.com mluví také o DRS a pneumatikách Option.

Otázka: Pane Ullrich, za 3 týdny začíná sezona DTM, s jakými očekáváními do ní Audi vstupuje?

Dr. Wolfgang Ullrich: Cílem Audi je vždy bojovat o vítězství. Na tomto cílu jsme přes zimu tvrdě pracovali. To ale automaticky neznamená, že získáme titul.

O: Proč by to mělo v roce 2013 jít lépe, než v roce předešlém když byly vozy zmrazeny po posledním závodu sezony 2012?

WU: Pravdou je, že loňský rok neprobíhal tak, jak jsme si představovali. Během sezony jsme museli dotahovat. To je v mistrovství, které je tak vyrovnané jako DTM, velmi obtížné. Z věcí, které jsme vyvinuli a během sezony 2012 na auto nasadili, jsme nevytěžili maximum. V zimě jsme se je pokusili, pouze však v úzkém rámci, který povolují pravidla, lépe využít.

O: Jak dobře se Vám to povedlo?

WU: To zjistíme teprve na Hockenheimu. V testech šlo především o sbírání zkušeností. Jejich výsledky neměly co se výkonnosti týče moc vypovídající hodnotu. Je však jasné, že naši konkurenti nespali.

Audi se vloni snažilo vylepšit výkon nového modelu např. i zelepením štěrbin

O: Bude hrát jezdec letos díky zkrácenému víkendu a novinkám větší roli?

WU: My z toho vycházíme - proto také vsázíme na piloty, kteří už minimálně jednou na podium stáli. Myslím, že máme nejsilnější jezdeckou sestavu, jakou jsme kdy v DTM měli. A to je to, co potřebujete, pokud chcete stát na podium úplně nahoře.

O: Jsou pneumatiky Option a DRS tím správným krokem pro DTM?

WU: Myslím, že obě novinky udělají závody ještě atraktivnějšími. DTM musí neustále zkoušet nové věci, které sérii ještě vylepší. Také spolupráce s japonskými Super GT a americkými Grand-Am a NASCAR je krokem správným směrem. Výrobcům se tak nabízí skvělá šance se prezentovat na důležitých rostoucích trzích. Otázka nákladů je také velmi důležitá, auta z DTM musí být nasaditelná i v jiných sériích.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.