Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, doufá, že novinky v DTM pro rok 2013 přinesou ještě zajímavější závody, do DTM přistoupí další značky a náklady dlouhodobě klesnou.
V předešlých letech mělo Audi, zvláště zkraje sezony, problém s tím, aby bylo konkurenceschopné. Po předsezonních testech, které nemusí ukazovat nic o rozložení sil v DTM, protože nikdo neví, kdo na čem pracoval, je šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, optimistický. V rozhovoru serveru motorsport-total.com mluví také o DRS a pneumatikách Option.
Otázka: Pane Ullrich, za 3 týdny začíná sezona DTM, s jakými očekáváními do ní Audi vstupuje?
Dr. Wolfgang Ullrich: Cílem Audi je vždy bojovat o vítězství. Na tomto cílu jsme přes zimu tvrdě pracovali. To ale automaticky neznamená, že získáme titul.
O: Proč by to mělo v roce 2013 jít lépe, než v roce předešlém když byly vozy zmrazeny po posledním závodu sezony 2012?
WU: Pravdou je, že loňský rok neprobíhal tak, jak jsme si představovali. Během sezony jsme museli dotahovat. To je v mistrovství, které je tak vyrovnané jako DTM, velmi obtížné. Z věcí, které jsme vyvinuli a během sezony 2012 na auto nasadili, jsme nevytěžili maximum. V zimě jsme se je pokusili, pouze však v úzkém rámci, který povolují pravidla, lépe využít.
O: Jak dobře se Vám to povedlo?
WU: To zjistíme teprve na Hockenheimu. V testech šlo především o sbírání zkušeností. Jejich výsledky neměly co se výkonnosti týče moc vypovídající hodnotu. Je však jasné, že naši konkurenti nespali.
Audi se vloni snažilo vylepšit výkon nového modelu např. i zelepením štěrbin
O: Bude hrát jezdec letos díky zkrácenému víkendu a novinkám větší roli?
WU: My z toho vycházíme - proto také vsázíme na piloty, kteří už minimálně jednou na podium stáli. Myslím, že máme nejsilnější jezdeckou sestavu, jakou jsme kdy v DTM měli. A to je to, co potřebujete, pokud chcete stát na podium úplně nahoře.
O: Jsou pneumatiky Option a DRS tím správným krokem pro DTM?
WU: Myslím, že obě novinky udělají závody ještě atraktivnějšími. DTM musí neustále zkoušet nové věci, které sérii ještě vylepší. Také spolupráce s japonskými Super GT a americkými Grand-Am a NASCAR je krokem správným směrem. Výrobcům se tak nabízí skvělá šance se prezentovat na důležitých rostoucích trzích. Otázka nákladů je také velmi důležitá, auta z DTM musí být nasaditelná i v jiných sériích.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.