Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, doufá, že novinky v DTM pro rok 2013 přinesou ještě zajímavější závody, do DTM přistoupí další značky a náklady dlouhodobě klesnou.
V předešlých letech mělo Audi, zvláště zkraje sezony, problém s tím, aby bylo konkurenceschopné. Po předsezonních testech, které nemusí ukazovat nic o rozložení sil v DTM, protože nikdo neví, kdo na čem pracoval, je šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, optimistický. V rozhovoru serveru motorsport-total.com mluví také o DRS a pneumatikách Option.
Otázka: Pane Ullrich, za 3 týdny začíná sezona DTM, s jakými očekáváními do ní Audi vstupuje?
Dr. Wolfgang Ullrich: Cílem Audi je vždy bojovat o vítězství. Na tomto cílu jsme přes zimu tvrdě pracovali. To ale automaticky neznamená, že získáme titul.
O: Proč by to mělo v roce 2013 jít lépe, než v roce předešlém když byly vozy zmrazeny po posledním závodu sezony 2012?
WU: Pravdou je, že loňský rok neprobíhal tak, jak jsme si představovali. Během sezony jsme museli dotahovat. To je v mistrovství, které je tak vyrovnané jako DTM, velmi obtížné. Z věcí, které jsme vyvinuli a během sezony 2012 na auto nasadili, jsme nevytěžili maximum. V zimě jsme se je pokusili, pouze však v úzkém rámci, který povolují pravidla, lépe využít.
O: Jak dobře se Vám to povedlo?
WU: To zjistíme teprve na Hockenheimu. V testech šlo především o sbírání zkušeností. Jejich výsledky neměly co se výkonnosti týče moc vypovídající hodnotu. Je však jasné, že naši konkurenti nespali.
Audi se vloni snažilo vylepšit výkon nového modelu např. i zelepením štěrbin
O: Bude hrát jezdec letos díky zkrácenému víkendu a novinkám větší roli?
WU: My z toho vycházíme - proto také vsázíme na piloty, kteří už minimálně jednou na podium stáli. Myslím, že máme nejsilnější jezdeckou sestavu, jakou jsme kdy v DTM měli. A to je to, co potřebujete, pokud chcete stát na podium úplně nahoře.
O: Jsou pneumatiky Option a DRS tím správným krokem pro DTM?
WU: Myslím, že obě novinky udělají závody ještě atraktivnějšími. DTM musí neustále zkoušet nové věci, které sérii ještě vylepší. Také spolupráce s japonskými Super GT a americkými Grand-Am a NASCAR je krokem správným směrem. Výrobcům se tak nabízí skvělá šance se prezentovat na důležitých rostoucích trzích. Otázka nákladů je také velmi důležitá, auta z DTM musí být nasaditelná i v jiných sériích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.