Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, doufá, že novinky v DTM pro rok 2013 přinesou ještě zajímavější závody, do DTM přistoupí další značky a náklady dlouhodobě klesnou.
V předešlých letech mělo Audi, zvláště zkraje sezony, problém s tím, aby bylo konkurenceschopné. Po předsezonních testech, které nemusí ukazovat nic o rozložení sil v DTM, protože nikdo neví, kdo na čem pracoval, je šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, optimistický. V rozhovoru serveru motorsport-total.com mluví také o DRS a pneumatikách Option.
Otázka: Pane Ullrich, za 3 týdny začíná sezona DTM, s jakými očekáváními do ní Audi vstupuje?
Dr. Wolfgang Ullrich: Cílem Audi je vždy bojovat o vítězství. Na tomto cílu jsme přes zimu tvrdě pracovali. To ale automaticky neznamená, že získáme titul.
O: Proč by to mělo v roce 2013 jít lépe, než v roce předešlém když byly vozy zmrazeny po posledním závodu sezony 2012?
WU: Pravdou je, že loňský rok neprobíhal tak, jak jsme si představovali. Během sezony jsme museli dotahovat. To je v mistrovství, které je tak vyrovnané jako DTM, velmi obtížné. Z věcí, které jsme vyvinuli a během sezony 2012 na auto nasadili, jsme nevytěžili maximum. V zimě jsme se je pokusili, pouze však v úzkém rámci, který povolují pravidla, lépe využít.
O: Jak dobře se Vám to povedlo?
WU: To zjistíme teprve na Hockenheimu. V testech šlo především o sbírání zkušeností. Jejich výsledky neměly co se výkonnosti týče moc vypovídající hodnotu. Je však jasné, že naši konkurenti nespali.
Audi se vloni snažilo vylepšit výkon nového modelu např. i zelepením štěrbin
O: Bude hrát jezdec letos díky zkrácenému víkendu a novinkám větší roli?
WU: My z toho vycházíme - proto také vsázíme na piloty, kteří už minimálně jednou na podium stáli. Myslím, že máme nejsilnější jezdeckou sestavu, jakou jsme kdy v DTM měli. A to je to, co potřebujete, pokud chcete stát na podium úplně nahoře.
O: Jsou pneumatiky Option a DRS tím správným krokem pro DTM?
WU: Myslím, že obě novinky udělají závody ještě atraktivnějšími. DTM musí neustále zkoušet nové věci, které sérii ještě vylepší. Také spolupráce s japonskými Super GT a americkými Grand-Am a NASCAR je krokem správným směrem. Výrobcům se tak nabízí skvělá šance se prezentovat na důležitých rostoucích trzích. Otázka nákladů je také velmi důležitá, auta z DTM musí být nasaditelná i v jiných sériích.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?