3. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Američan Joey Hand dnes udával na vlhké trati tón. Na mokru byl pak nejrychlejší Timo Glock - tedy oba jezdci ve službách BMW.
Opět dobrý den pro BMW, i tak by se dal zhodnotit dnešní den. I nadále však pokračují "překvapení" mnichovské značky - po dvou vítězných dnech Marco Wittmanna dnes přebral štafetu Joey Hand. Těsně před koncem Severoameričan prokázal, jaký potenciál v jeho novém týmu RMG dřímá a na osychající trati zajel čas 1:33,284 min.
1,105s za ním na sebe upozornil Edoardo Mortara. Nejlepší trojici zkompletoval nováček Audi, Jamie Green. Brit již v minulosti ukázal, že mu těžké podmíky sedí. Nejlepší Mercedes dnes pilotoval Robert Wickens, Kanaďan obsadil 5. místo. Vzhledem k velmi proměnlivým podmínkám, které dnes opět na Hockenheimringu panovaly, nejsou časy moc směrodatné.
Dnes jezdce a týmy počasí pozlobilo již dopoledne, první průtrž mračen přišla ještě před oběděm. Na mokré trati prokázal svůj nesporný talent Timo Glock, nová posila týmu BMW z F1 zajela čas 1:48,135 min. Na velmi mokré trati jej následovali Christian Vietoris a Andy Priaulx. Timo na sebe opět upozornil (v Barceloně zajel jednou 3. čas) a ukazuje, že by se mohl prosazovat na body ještě letos.
Naopak dnes se moc nedařilo Miguelu Molinovi s Audi. Španěl okupoval s Priaulxem od BMW poslední místa tabulky, přesto však nepochybuje o důležitostí testů, a to i za mokra: "Tohle je prakticky poslední den před startem sezony a z Německa musíme odjíždět s autem připraveným pro sezonu." Martin Tomczyk varuje před určitou nepředvídatelností: "I když jsme v dosavadním průběhu testů s vozem velmi spokojeni, nemůžeme odvozovat z těchto jízd žádné důsledky."
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
1. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 min 2. Edoardo Mortara (Audi) - 1:34.389 min 3. Jamie Green (Audi) - 1:34.829 min 4. Bruno Spengler (BMW) - 1:35.473 min 5. Robert Wickens (Mercedes) - 1:35.634 min 6. Adrien Tambay (Audi) - 1:35.645 min 7. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:35.740 min 8. Timo Glock (BMW) - 1:35.757 min 9. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:35.910 min 10. Miguel Molina (Audi) - 1:35.972 min 11. Andy Priaulx (BMW) - 1:35.972 min
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.