3. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Američan Joey Hand dnes udával na vlhké trati tón. Na mokru byl pak nejrychlejší Timo Glock - tedy oba jezdci ve službách BMW.
Opět dobrý den pro BMW, i tak by se dal zhodnotit dnešní den. I nadále však pokračují "překvapení" mnichovské značky - po dvou vítězných dnech Marco Wittmanna dnes přebral štafetu Joey Hand. Těsně před koncem Severoameričan prokázal, jaký potenciál v jeho novém týmu RMG dřímá a na osychající trati zajel čas 1:33,284 min.
1,105s za ním na sebe upozornil Edoardo Mortara. Nejlepší trojici zkompletoval nováček Audi, Jamie Green. Brit již v minulosti ukázal, že mu těžké podmíky sedí. Nejlepší Mercedes dnes pilotoval Robert Wickens, Kanaďan obsadil 5. místo. Vzhledem k velmi proměnlivým podmínkám, které dnes opět na Hockenheimringu panovaly, nejsou časy moc směrodatné.
Dnes jezdce a týmy počasí pozlobilo již dopoledne, první průtrž mračen přišla ještě před oběděm. Na mokré trati prokázal svůj nesporný talent Timo Glock, nová posila týmu BMW z F1 zajela čas 1:48,135 min. Na velmi mokré trati jej následovali Christian Vietoris a Andy Priaulx. Timo na sebe opět upozornil (v Barceloně zajel jednou 3. čas) a ukazuje, že by se mohl prosazovat na body ještě letos.
Naopak dnes se moc nedařilo Miguelu Molinovi s Audi. Španěl okupoval s Priaulxem od BMW poslední místa tabulky, přesto však nepochybuje o důležitostí testů, a to i za mokra: "Tohle je prakticky poslední den před startem sezony a z Německa musíme odjíždět s autem připraveným pro sezonu." Martin Tomczyk varuje před určitou nepředvídatelností: "I když jsme v dosavadním průběhu testů s vozem velmi spokojeni, nemůžeme odvozovat z těchto jízd žádné důsledky."
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
1. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 min 2. Edoardo Mortara (Audi) - 1:34.389 min 3. Jamie Green (Audi) - 1:34.829 min
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.