3. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Američan Joey Hand dnes udával na vlhké trati tón. Na mokru byl pak nejrychlejší Timo Glock - tedy oba jezdci ve službách BMW.
Opět dobrý den pro BMW, i tak by se dal zhodnotit dnešní den. I nadále však pokračují "překvapení" mnichovské značky - po dvou vítězných dnech Marco Wittmanna dnes přebral štafetu Joey Hand. Těsně před koncem Severoameričan prokázal, jaký potenciál v jeho novém týmu RMG dřímá a na osychající trati zajel čas 1:33,284 min.
1,105s za ním na sebe upozornil Edoardo Mortara. Nejlepší trojici zkompletoval nováček Audi, Jamie Green. Brit již v minulosti ukázal, že mu těžké podmíky sedí. Nejlepší Mercedes dnes pilotoval Robert Wickens, Kanaďan obsadil 5. místo. Vzhledem k velmi proměnlivým podmínkám, které dnes opět na Hockenheimringu panovaly, nejsou časy moc směrodatné.
Dnes jezdce a týmy počasí pozlobilo již dopoledne, první průtrž mračen přišla ještě před oběděm. Na mokré trati prokázal svůj nesporný talent Timo Glock, nová posila týmu BMW z F1 zajela čas 1:48,135 min. Na velmi mokré trati jej následovali Christian Vietoris a Andy Priaulx. Timo na sebe opět upozornil (v Barceloně zajel jednou 3. čas) a ukazuje, že by se mohl prosazovat na body ještě letos.
Naopak dnes se moc nedařilo Miguelu Molinovi s Audi. Španěl okupoval s Priaulxem od BMW poslední místa tabulky, přesto však nepochybuje o důležitostí testů, a to i za mokra: "Tohle je prakticky poslední den před startem sezony a z Německa musíme odjíždět s autem připraveným pro sezonu." Martin Tomczyk varuje před určitou nepředvídatelností: "I když jsme v dosavadním průběhu testů s vozem velmi spokojeni, nemůžeme odvozovat z těchto jízd žádné důsledky."
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
1. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 min 2. Edoardo Mortara (Audi) - 1:34.389 min 3. Jamie Green (Audi) - 1:34.829 min 4. Bruno Spengler (BMW) - 1:35.473 min 5. Robert Wickens (Mercedes) - 1:35.634 min 6. Adrien Tambay (Audi) - 1:35.645 min 7. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:35.740 min 8. Timo Glock (BMW) - 1:35.757 min 9. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:35.910 min 10. Miguel Molina (Audi) - 1:35.972 min 11. Andy Priaulx (BMW) - 1:35.972 min
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.