3. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Američan Joey Hand dnes udával na vlhké trati tón. Na mokru byl pak nejrychlejší Timo Glock - tedy oba jezdci ve službách BMW.
Opět dobrý den pro BMW, i tak by se dal zhodnotit dnešní den. I nadále však pokračují "překvapení" mnichovské značky - po dvou vítězných dnech Marco Wittmanna dnes přebral štafetu Joey Hand. Těsně před koncem Severoameričan prokázal, jaký potenciál v jeho novém týmu RMG dřímá a na osychající trati zajel čas 1:33,284 min.
1,105s za ním na sebe upozornil Edoardo Mortara. Nejlepší trojici zkompletoval nováček Audi, Jamie Green. Brit již v minulosti ukázal, že mu těžké podmíky sedí. Nejlepší Mercedes dnes pilotoval Robert Wickens, Kanaďan obsadil 5. místo. Vzhledem k velmi proměnlivým podmínkám, které dnes opět na Hockenheimringu panovaly, nejsou časy moc směrodatné.
Dnes jezdce a týmy počasí pozlobilo již dopoledne, první průtrž mračen přišla ještě před oběděm. Na mokré trati prokázal svůj nesporný talent Timo Glock, nová posila týmu BMW z F1 zajela čas 1:48,135 min. Na velmi mokré trati jej následovali Christian Vietoris a Andy Priaulx. Timo na sebe opět upozornil (v Barceloně zajel jednou 3. čas) a ukazuje, že by se mohl prosazovat na body ještě letos.
Naopak dnes se moc nedařilo Miguelu Molinovi s Audi. Španěl okupoval s Priaulxem od BMW poslední místa tabulky, přesto však nepochybuje o důležitostí testů, a to i za mokra: "Tohle je prakticky poslední den před startem sezony a z Německa musíme odjíždět s autem připraveným pro sezonu." Martin Tomczyk varuje před určitou nepředvídatelností: "I když jsme v dosavadním průběhu testů s vozem velmi spokojeni, nemůžeme odvozovat z těchto jízd žádné důsledky."
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
1. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 min 2. Edoardo Mortara (Audi) - 1:34.389 min 3. Jamie Green (Audi) - 1:34.829 min 4. Bruno Spengler (BMW) - 1:35.473 min 5. Robert Wickens (Mercedes) - 1:35.634 min 6. Adrien Tambay (Audi) - 1:35.645 min 7. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:35.740 min 8. Timo Glock (BMW) - 1:35.757 min 9. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:35.910 min 10. Miguel Molina (Audi) - 1:35.972 min 11. Andy Priaulx (BMW) - 1:35.972 min
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?