3. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Američan Joey Hand dnes udával na vlhké trati tón. Na mokru byl pak nejrychlejší Timo Glock - tedy oba jezdci ve službách BMW.
Opět dobrý den pro BMW, i tak by se dal zhodnotit dnešní den. I nadále však pokračují "překvapení" mnichovské značky - po dvou vítězných dnech Marco Wittmanna dnes přebral štafetu Joey Hand. Těsně před koncem Severoameričan prokázal, jaký potenciál v jeho novém týmu RMG dřímá a na osychající trati zajel čas 1:33,284 min.
1,105s za ním na sebe upozornil Edoardo Mortara. Nejlepší trojici zkompletoval nováček Audi, Jamie Green. Brit již v minulosti ukázal, že mu těžké podmíky sedí. Nejlepší Mercedes dnes pilotoval Robert Wickens, Kanaďan obsadil 5. místo. Vzhledem k velmi proměnlivým podmínkám, které dnes opět na Hockenheimringu panovaly, nejsou časy moc směrodatné.
Dnes jezdce a týmy počasí pozlobilo již dopoledne, první průtrž mračen přišla ještě před oběděm. Na mokré trati prokázal svůj nesporný talent Timo Glock, nová posila týmu BMW z F1 zajela čas 1:48,135 min. Na velmi mokré trati jej následovali Christian Vietoris a Andy Priaulx. Timo na sebe opět upozornil (v Barceloně zajel jednou 3. čas) a ukazuje, že by se mohl prosazovat na body ještě letos.
Naopak dnes se moc nedařilo Miguelu Molinovi s Audi. Španěl okupoval s Priaulxem od BMW poslední místa tabulky, přesto však nepochybuje o důležitostí testů, a to i za mokra: "Tohle je prakticky poslední den před startem sezony a z Německa musíme odjíždět s autem připraveným pro sezonu." Martin Tomczyk varuje před určitou nepředvídatelností: "I když jsme v dosavadním průběhu testů s vozem velmi spokojeni, nemůžeme odvozovat z těchto jízd žádné důsledky."
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
1. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 min 2. Edoardo Mortara (Audi) - 1:34.389 min 3. Jamie Green (Audi) - 1:34.829 min 4. Bruno Spengler (BMW) - 1:35.473 min 5. Robert Wickens (Mercedes) - 1:35.634 min 6. Adrien Tambay (Audi) - 1:35.645 min 7. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:35.740 min 8. Timo Glock (BMW) - 1:35.757 min 9. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:35.910 min 10. Miguel Molina (Audi) - 1:35.972 min 11. Andy Priaulx (BMW) - 1:35.972 min
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.