2. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; I když má Marco Wittmann pouze 23 let, tak si v DTM vede dobře, dnes zajel opět nejrychlejší čas dne na testech na německém Hockenhemringu.
Marco Wittmann si díky dnešnímu nejrychlejšímu času testů připsal již třetí prvenství v řadě. Testy v Barceloně totiž zakončil poslední den nejrychlejším časem a včera i dnes byl nejrychlejší v Německu. Pilot týmu MTEK zajel čas, který měl hodnotu 1:33.227 min. "Je samozřejmě hezké, když jste neustále nahoře. Ale časy bychom neměli přeceňovat," řekl mladík.
A jak se mu líbí v novém působišti? "I mimo závodní trať to bylo skvělé, čekalo na mě hodně žurnalistů na novinářském dni. Je to třída vidět, jak velký zájem o naši serii je." Druhý byl jezdec Audi, Miguel Molina, který měl ztrátu 0,015s. TOP3 zkompletoval ještě Martin Tomczyk na BMW, jehož ztráta ale také nebyla nějak velká, 0,297s.
Dopoledne držel tempo se špičkou ještě Gary Paffett od Mercedesu, který nakonec skončil devátý. Byl ale i tak druhým nejlepším Mercedes, když před ním byl pouze nováček u trojcípé hvězdy, Daniel Juncadella. Brit byl i tak spokojen. "Auto se chová, stejně jako vloni, velmi dobře. Testy probíhají dobře a nám jde teď o to, abychom si zvykli na nastavení DRS a nové gumy Option."
Pořadí druhého dne testů na Hockenheimu: 1. Marco Wittmann (BMW) - 1:33.227 min. 2. Miguel Molina (Audi) - 1:33.242 min. 3. Martin Tomczyk (BMW) - 1:33.524 min. 4. Edoardo Mortara (Audi) - 1:33.678 min. 5. Adrien Tambay (Audi) - 1:33.846 min. 6. Dirk Werner (BMW) - 1:33.891 min. 7. Timo Scheider (Audi) - 1:34.135 min. 8. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:34.284 min. 9. Gary Paffett (Mercedes) - 1:34.755 min. 10. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:34.774 min. 11. Joey Hand (BMW) - 1:34.876 min.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?