1. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; DTM zažilo během prvního dne testů v Německu test rozdělený na dvě části - v té suché byl nejrychlejší nováček BMW a loňský testovací jezdec Marco Wittmann, na mokru pak exceloval Mattias Ekström s Audi RS5 DTM.
Marco Wittmann začal první den druhých oficiálních ITR testů přesně tam, kde před týdnem ve Španělsku skončil - na čele výsledkové listiny. Mladík BMW v týmu MTEK časem 1:33,023 min. ustanovil hned ráno nejlepší čas dne. Jeho čas nedokázal už nikdo překonat hlavně proto, že během obědové pauzy se na okruhem stáhly černé mraky a zbytek dne propršelo.
Druhé místo obsadil značkový kolega Tomczyk s časem o 0,414s pomalejším. Nejlepším Mercedesem byl Gary Paffett, na Wittmanna ztratil přes 0,8s. Jeho C-Klasse se jako jediné dokázalo kromě M3 DTM dostat do TOP5. Mnichovským se dnešní den opravdu povedl - další místa obsadili Werner a Farfus.
Nejrychlejší Audi bylo na 7. místě s Mikem Rockenfellerem za volantem. Úterní výsledky jsou však jen velmi přibližné.
Na vodě byl nejrychlejší Mattias Ekström s Audi. 1:47,855 min je jeho nejlepší čas odpolední části, která se odehrávala na mokré dráze. Piloti odpoledne využili k přípravě na možný morký závod - i na morku jsme na trati viděli neustále spoustu vozů.
Výsledky:
1. Marco Wittmann (BMW) - 1:33.023 min 2. Martin Tomczyk (BMW) - 1.33.437 min 3. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.890 min 4. Dirk Werner (BMW) - 1:34.344 min 5. Augusto Farfus (BMW) - 1:34.694 min 6. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:34.752 min 7. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:34.805 min 8. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:34.865 min 9. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:34.926 min 10. Jamie Green (Audi) - 1:35.064 min 11. Mattias Ekström (Audi) - 1:35.270 min
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?