1. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; DTM zažilo během prvního dne testů v Německu test rozdělený na dvě části - v té suché byl nejrychlejší nováček BMW a loňský testovací jezdec Marco Wittmann, na mokru pak exceloval Mattias Ekström s Audi RS5 DTM.
Marco Wittmann začal první den druhých oficiálních ITR testů přesně tam, kde před týdnem ve Španělsku skončil - na čele výsledkové listiny. Mladík BMW v týmu MTEK časem 1:33,023 min. ustanovil hned ráno nejlepší čas dne. Jeho čas nedokázal už nikdo překonat hlavně proto, že během obědové pauzy se na okruhem stáhly černé mraky a zbytek dne propršelo.
Druhé místo obsadil značkový kolega Tomczyk s časem o 0,414s pomalejším. Nejlepším Mercedesem byl Gary Paffett, na Wittmanna ztratil přes 0,8s. Jeho C-Klasse se jako jediné dokázalo kromě M3 DTM dostat do TOP5. Mnichovským se dnešní den opravdu povedl - další místa obsadili Werner a Farfus.
Nejrychlejší Audi bylo na 7. místě s Mikem Rockenfellerem za volantem. Úterní výsledky jsou však jen velmi přibližné.
Na vodě byl nejrychlejší Mattias Ekström s Audi. 1:47,855 min je jeho nejlepší čas odpolední části, která se odehrávala na mokré dráze. Piloti odpoledne využili k přípravě na možný morký závod - i na morku jsme na trati viděli neustále spoustu vozů.
Výsledky:
1. Marco Wittmann (BMW) - 1:33.023 min 2. Martin Tomczyk (BMW) - 1.33.437 min 3. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.890 min 4. Dirk Werner (BMW) - 1:34.344 min 5. Augusto Farfus (BMW) - 1:34.694 min 6. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:34.752 min 7. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:34.805 min 8. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:34.865 min 9. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:34.926 min 10. Jamie Green (Audi) - 1:35.064 min 11. Mattias Ekström (Audi) - 1:35.270 min
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?