1. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; DTM zažilo během prvního dne testů v Německu test rozdělený na dvě části - v té suché byl nejrychlejší nováček BMW a loňský testovací jezdec Marco Wittmann, na mokru pak exceloval Mattias Ekström s Audi RS5 DTM.
Marco Wittmann začal první den druhých oficiálních ITR testů přesně tam, kde před týdnem ve Španělsku skončil - na čele výsledkové listiny. Mladík BMW v týmu MTEK časem 1:33,023 min. ustanovil hned ráno nejlepší čas dne. Jeho čas nedokázal už nikdo překonat hlavně proto, že během obědové pauzy se na okruhem stáhly černé mraky a zbytek dne propršelo.
Druhé místo obsadil značkový kolega Tomczyk s časem o 0,414s pomalejším. Nejlepším Mercedesem byl Gary Paffett, na Wittmanna ztratil přes 0,8s. Jeho C-Klasse se jako jediné dokázalo kromě M3 DTM dostat do TOP5. Mnichovským se dnešní den opravdu povedl - další místa obsadili Werner a Farfus.
Nejrychlejší Audi bylo na 7. místě s Mikem Rockenfellerem za volantem. Úterní výsledky jsou však jen velmi přibližné.
Na vodě byl nejrychlejší Mattias Ekström s Audi. 1:47,855 min je jeho nejlepší čas odpolední části, která se odehrávala na mokré dráze. Piloti odpoledne využili k přípravě na možný morký závod - i na morku jsme na trati viděli neustále spoustu vozů.
Výsledky:
1. Marco Wittmann (BMW) - 1:33.023 min 2. Martin Tomczyk (BMW) - 1.33.437 min 3. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.890 min 4. Dirk Werner (BMW) - 1:34.344 min 5. Augusto Farfus (BMW) - 1:34.694 min 6. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:34.752 min 7. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:34.805 min 8. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:34.865 min 9. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:34.926 min 10. Jamie Green (Audi) - 1:35.064 min 11. Mattias Ekström (Audi) - 1:35.270 min
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.