Hvězdy DTM čekají poslední dva přípravné testy před startem sezony 2013 - tento týden v Barceloně a pak na Hockenheimu. V plánu je vyzkoušet na vozech DTM také systém DRS.
Před startem prvního závodu na Hockenheimu přichystal promotér série, společnost ITR, pouze dva předsezonní testy - v Barceloně (26. - 29. března) a na Hockenheimu (9. - 12. dubna). Začíná se kvůli klimatickým podmínkám pochopitelně v Barceloně. Důležité bude odjet co možná nevíc kilometrů - hlavně pro nováčky série Tima Glocka a Marca Wittmanna (oba BMW) stejně tak jako pro mladíky Daniela Juncadellu a Pascala Wehrleina (oba Mercedes-Benz).
V období mezi testy budou týmy pečlivě zkoumat nasbíraná data a vylepšovat nastavení Audi RS 5 DTM, BMW M3 DTM a DTM Mercedesu AMG C-Coupé. Po závěrečné zkoušce na Hockenheimu už čeká na týmy první závod sezony (o 3 týdny později). Sezona čítá opět 10 závodů.
V Barceloně si týmy budou chtít především ověřit změny, které během zimy na vozech udělaly. Týmy také dostanou od společnosti Hankook nové pneumatiky, které by se mohly v DTM používat. Poslední novinkou, která bude testována v Barceloně, bude systém DRS, který má ulehčit předjíždění. Systém funguje tak, že na určené části trati (rovince) smí jezdec sklopit jeden element zadního křídla, aby tak navýšil maximální rychlost a mohl lépe předjet jezdce jedoucího před ním.
Jezdecké složení jednotlivých dní testů v Barceloně:
Úterý 26.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Středa 27.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Čtvrtek 28.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Pátek 29.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?