Hvězdy DTM čekají poslední dva přípravné testy před startem sezony 2013 - tento týden v Barceloně a pak na Hockenheimu. V plánu je vyzkoušet na vozech DTM také systém DRS.
Před startem prvního závodu na Hockenheimu přichystal promotér série, společnost ITR, pouze dva předsezonní testy - v Barceloně (26. - 29. března) a na Hockenheimu (9. - 12. dubna). Začíná se kvůli klimatickým podmínkám pochopitelně v Barceloně. Důležité bude odjet co možná nevíc kilometrů - hlavně pro nováčky série Tima Glocka a Marca Wittmanna (oba BMW) stejně tak jako pro mladíky Daniela Juncadellu a Pascala Wehrleina (oba Mercedes-Benz).
V období mezi testy budou týmy pečlivě zkoumat nasbíraná data a vylepšovat nastavení Audi RS 5 DTM, BMW M3 DTM a DTM Mercedesu AMG C-Coupé. Po závěrečné zkoušce na Hockenheimu už čeká na týmy první závod sezony (o 3 týdny později). Sezona čítá opět 10 závodů.
V Barceloně si týmy budou chtít především ověřit změny, které během zimy na vozech udělaly. Týmy také dostanou od společnosti Hankook nové pneumatiky, které by se mohly v DTM používat. Poslední novinkou, která bude testována v Barceloně, bude systém DRS, který má ulehčit předjíždění. Systém funguje tak, že na určené části trati (rovince) smí jezdec sklopit jeden element zadního křídla, aby tak navýšil maximální rychlost a mohl lépe předjet jezdce jedoucího před ním.
Jezdecké složení jednotlivých dní testů v Barceloně:
Úterý 26.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Středa 27.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Čtvrtek 28.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Pátek 29.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.