Hvězdy DTM čekají poslední dva přípravné testy před startem sezony 2013 - tento týden v Barceloně a pak na Hockenheimu. V plánu je vyzkoušet na vozech DTM také systém DRS.
Před startem prvního závodu na Hockenheimu přichystal promotér série, společnost ITR, pouze dva předsezonní testy - v Barceloně (26. - 29. března) a na Hockenheimu (9. - 12. dubna). Začíná se kvůli klimatickým podmínkám pochopitelně v Barceloně. Důležité bude odjet co možná nevíc kilometrů - hlavně pro nováčky série Tima Glocka a Marca Wittmanna (oba BMW) stejně tak jako pro mladíky Daniela Juncadellu a Pascala Wehrleina (oba Mercedes-Benz).
V období mezi testy budou týmy pečlivě zkoumat nasbíraná data a vylepšovat nastavení Audi RS 5 DTM, BMW M3 DTM a DTM Mercedesu AMG C-Coupé. Po závěrečné zkoušce na Hockenheimu už čeká na týmy první závod sezony (o 3 týdny později). Sezona čítá opět 10 závodů.
V Barceloně si týmy budou chtít především ověřit změny, které během zimy na vozech udělaly. Týmy také dostanou od společnosti Hankook nové pneumatiky, které by se mohly v DTM používat. Poslední novinkou, která bude testována v Barceloně, bude systém DRS, který má ulehčit předjíždění. Systém funguje tak, že na určené části trati (rovince) smí jezdec sklopit jeden element zadního křídla, aby tak navýšil maximální rychlost a mohl lépe předjet jezdce jedoucího před ním.
Jezdecké složení jednotlivých dní testů v Barceloně:
Úterý 26.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Středa 27.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Čtvrtek 28.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Pátek 29.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.