Hvězdy DTM čekají poslední dva přípravné testy před startem sezony 2013 - tento týden v Barceloně a pak na Hockenheimu. V plánu je vyzkoušet na vozech DTM také systém DRS.
Před startem prvního závodu na Hockenheimu přichystal promotér série, společnost ITR, pouze dva předsezonní testy - v Barceloně (26. - 29. března) a na Hockenheimu (9. - 12. dubna). Začíná se kvůli klimatickým podmínkám pochopitelně v Barceloně. Důležité bude odjet co možná nevíc kilometrů - hlavně pro nováčky série Tima Glocka a Marca Wittmanna (oba BMW) stejně tak jako pro mladíky Daniela Juncadellu a Pascala Wehrleina (oba Mercedes-Benz).
V období mezi testy budou týmy pečlivě zkoumat nasbíraná data a vylepšovat nastavení Audi RS 5 DTM, BMW M3 DTM a DTM Mercedesu AMG C-Coupé. Po závěrečné zkoušce na Hockenheimu už čeká na týmy první závod sezony (o 3 týdny později). Sezona čítá opět 10 závodů.
V Barceloně si týmy budou chtít především ověřit změny, které během zimy na vozech udělaly. Týmy také dostanou od společnosti Hankook nové pneumatiky, které by se mohly v DTM používat. Poslední novinkou, která bude testována v Barceloně, bude systém DRS, který má ulehčit předjíždění. Systém funguje tak, že na určené části trati (rovince) smí jezdec sklopit jeden element zadního křídla, aby tak navýšil maximální rychlost a mohl lépe předjet jezdce jedoucího před ním.
Jezdecké složení jednotlivých dní testů v Barceloně:
Úterý 26.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Středa 27.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Farfus (BMW) Glock (BMW) Spengler (BMW) Tomczyk (BMW) Juncadella (Mercedes) Paffett (Mercedes) Wickens (Mercedes)
Čtvrtek 28.3.: Albuquerque (Audi) Green (Audi) Rockenfeller (Audi) Tambay (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Pátek 29.3.: Ekström (Audi) Molina (Audi) Mortara (Audi) Scheider (Audi) Hand (BMW) Priaulx (BMW) Werner (BMW) Wittmann (BMW) Merhi (Mercedes) Vietoris (Mercedes) Wehrlein (Mercedes)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?