Jamie Green očekává, že přestupem k týmu Abt nalezne tým hladový po úspěchu. Brit si dokáže představit, že se bude učit od svého odvěkého rivala Mattiase Ekströma.
Společně se vstupem Tima Glocka do týmu BMW to byl největší přestup zimy - Jamie Green po dlouhých letech u Mercedesu přestupuje k Audi. S přestupem by mohla i souviset snaha Greena o vystoupení ze stínu Garyho Paffetta, bývalého týmového kolegy od Mercedesu, za kterým v roce 2012 skončil na 3. příčce v šampionátu.
Otázka: Jaké jsou Vaše první dojmy z RS5 DTM?
Jamie Green: Během testů ve Valencii jsem získal o chování vozu první obrázek: Brzy jsme si "sedli". Ještě se pokusíme o pár věcí, abychom vůz zoptimalizovali mému stylu. Pro mě bylo velmi vzrušující zažít tuto vývojovou práci. Audi pracuje velmi tvrdě na tom, aby v rámci možností vylepšila výkon vozu.
V těchto barvách jsme ho viděli nejčastěji
O: Cítíte se být u Audi a nového týmu Abt dobře přijat?
JG: Ano. A týmový trénink v Ofterschwangu mi v tom hodně pomohl. Hráli jsme všichni spolu různé sporty a vůbec dělali spoustu věci dohromady. A tak jsem se stále více zapracovával do rodiny Audi. Každopádně ale musím tým ještě více poznat. Příští týden pojede do centrály týmu Abt, do Kemptenu.
O: Mattias Ekström je Vašim novým týmovým kolegou, jste za to rád?
JG: Myslím, že spolu vytvoříme dobrou kombinaci - i když jsme dříve bývali rivalové. Za svoji kariéru jsem již vystřídal spostu kolegů. Mattiase již znám od roku 2004, kdy jsem se stal mistrem Euroserie F3. Jsme zhruba stejně staří, máme stejnou mentalitu, zhruba stejné zkušenosti a chytří jsme natolik, abychom věděli, jak využít naše zkušenosti dohromady a pomoci tak týmu a Audi k vítězstvím. Snad bych se mohl dokonce ještě něco od dvojnásobného mistra DTM naučit.
Jamie jezdil u Mercedesu i s ročním vozem
O: Jaká máte očekávání před první sezonou v DTM s Audi?
JG: Zisk titulu je i nadále mým hlavním cílem. I když v sezoně 2012 zaostalo Audi za očekáváními, do nového roku vstupujeme bez předsudků a doufám, že můžeme letos bojovat o titul. Jsem moc rád, že u Audi mohu startovat za jeden z nejúspěšnějších týmů v DTM. Je to už dva roky, co získali naposledy titul, takže myslím, že hlad po vítězství zde je.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.