Jamie Green očekává, že přestupem k týmu Abt nalezne tým hladový po úspěchu. Brit si dokáže představit, že se bude učit od svého odvěkého rivala Mattiase Ekströma.
Společně se vstupem Tima Glocka do týmu BMW to byl největší přestup zimy - Jamie Green po dlouhých letech u Mercedesu přestupuje k Audi. S přestupem by mohla i souviset snaha Greena o vystoupení ze stínu Garyho Paffetta, bývalého týmového kolegy od Mercedesu, za kterým v roce 2012 skončil na 3. příčce v šampionátu.
Otázka: Jaké jsou Vaše první dojmy z RS5 DTM?
Jamie Green: Během testů ve Valencii jsem získal o chování vozu první obrázek: Brzy jsme si "sedli". Ještě se pokusíme o pár věcí, abychom vůz zoptimalizovali mému stylu. Pro mě bylo velmi vzrušující zažít tuto vývojovou práci. Audi pracuje velmi tvrdě na tom, aby v rámci možností vylepšila výkon vozu.
V těchto barvách jsme ho viděli nejčastěji
O: Cítíte se být u Audi a nového týmu Abt dobře přijat?
JG: Ano. A týmový trénink v Ofterschwangu mi v tom hodně pomohl. Hráli jsme všichni spolu různé sporty a vůbec dělali spoustu věci dohromady. A tak jsem se stále více zapracovával do rodiny Audi. Každopádně ale musím tým ještě více poznat. Příští týden pojede do centrály týmu Abt, do Kemptenu.
O: Mattias Ekström je Vašim novým týmovým kolegou, jste za to rád?
JG: Myslím, že spolu vytvoříme dobrou kombinaci - i když jsme dříve bývali rivalové. Za svoji kariéru jsem již vystřídal spostu kolegů. Mattiase již znám od roku 2004, kdy jsem se stal mistrem Euroserie F3. Jsme zhruba stejně staří, máme stejnou mentalitu, zhruba stejné zkušenosti a chytří jsme natolik, abychom věděli, jak využít naše zkušenosti dohromady a pomoci tak týmu a Audi k vítězstvím. Snad bych se mohl dokonce ještě něco od dvojnásobného mistra DTM naučit.
Jamie jezdil u Mercedesu i s ročním vozem
O: Jaká máte očekávání před první sezonou v DTM s Audi?
JG: Zisk titulu je i nadále mým hlavním cílem. I když v sezoně 2012 zaostalo Audi za očekáváními, do nového roku vstupujeme bez předsudků a doufám, že můžeme letos bojovat o titul. Jsem moc rád, že u Audi mohu startovat za jeden z nejúspěšnějších týmů v DTM. Je to už dva roky, co získali naposledy titul, takže myslím, že hlad po vítězství zde je.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?