Martin Tomczyk se rozmluvil o druhém titulu v DTM a navíc přidal slova chvály pro "neustále napínavý" šampionát, jakým DTM beze sporu je.
Martin Tomczyk před sezonou 2012 přišel jako velká naděje k tehdejšímu nováčkovi v poli, BMW. Byl úřadujícím mistrem DTM, Bavorák přešel k bavorské značce, zdálo se tak jasné, kdo tým povede. I když 31 letý jezdec odjel několik silných závodů, jako například na Norisringu, tak největší úspěchy pro značku získali především Bruno Spengler a Augusto Farfus. Toho Martin Tomczyk však nelituje: "Přechodem k BMW jsem udělal správný krok," řekl Němec pro Speedweek.
U BMW se cítí dobře a "vlilo mu to do žil novou krev", řekl Tomczyk o své roli u týmu RMG. To, že titul "předal" Brunovi Spenglerovi, mu vnuklo touhu po druhé korunce. "Vím, jaké to je, mít číslo 1 na autě. Je to zatraceně dobrý pocit. A proto mě to odpovídajícně motivuje."
V DTM už jezdec odjel 123 závodů a to ho řadí mezi nejzkušenější závodníky. I přes mnoho změn nedošlo k žádné velké technické revoluci a charakter vozů zůstal stejný. "Auto DTM i nadále zůstalo tím stejným DTM autem. Napětí bylo každý rok stejně vysoké jako vzrušení v autě samotném."
V roce 2012 se oženil s Christinou Surerovou a v únoru se stal poprvé otcem. Na konec kariéry a roli otce však nemyslí. Naopak, chce jezdit tak dlouho, dokud bude rychlý a dokud ho to bude bavit. "Tyto dva faktory budou směrodatné, když se budu rozhodvat, jestli někam odejít nebo zůstat."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?