Server motorsport-magazin.com promluvil s bývalým jezdcem DTM a nynějším expertem německé televize, Manuelem Reuterem, o sestavě Mercedesu a o další šanci pro Ralfa Schumachera.
Otázka: Manueli, Mercedes vstupuje do nové sezony s pouze šesticí vozů, je to pochopitelný krok?
Manuel Reuter: Tento krok je pro mě s ohledem na loňskou sezonu naprosto pochopitelný. Persson Motorsport nezaznamenal vloni žádný dobrý výsledek, proto není snížení počtu na 6 vozů žádnou ztrátou. Mercedes se soustřeďuje na posílení těchto šesti vozů. Doufám tedy, že se od letoška dostane tým Mücke Motorsport na úroveň vozů H.W.A. Na příkladu BMW můžeme vidět, že i s 6 vozy lze vyhrát mistrovství.
O: Toto Wolff řekl, že chce Mercedes svoje zdroje soustředit. Opravdu to pomůže, navíc když zvážíme, jak přesná jsou v DTM pravidla?
MR: Je správné, že pravidla úzce vymezují možnosti vývoje. Musím říci, že u Mercedesu to bylo vždy tak, že pouze vozy týmu H.W.A. měly šanci na úspěch. Takže se dá říct, že se Mercedes v principu pořád koncentruje pouze na 4 auta. To BMW a Audi v minulém roce ukázaly, že každý jejich tým může vyhrát, když odvede dobrou práci. U Mercedesu týmy Persson a Mücke nedostávají tolik potřebnou podporu továrny, nemohou sdílet data a podobně. Doufám, že to letos Mercedes změní.
Reuter s Opelem Vectra V8 DTM
O: Mercedes má v osobě Garyho Paffetta prakticky jediného aspiranta na titul, stačí to v tak silné konkurenci?
MR: To se pochopitelně ukáže až v průběhu sezony. Já ale doufám, že i Christian Vietoris dokáže převést svoje skvělé výkony z tréninků a kvalifikací do závodů. Dalším černým koněm by mohl být Robert Wickens. Má potenciál a já jen doufám, že mu dá Mercedes auto od H.W.A. Já si dokonce myslím, že mladíci Mercedesu nás mohou letos překvapit - pokud dostanou podporu.
O: A co Roberto Merhi, ten v roce 2012 nepředvedl výsledky, které jsme od něj čekali?
MR: Roberto Merhi se vloni hlavně "proslavil" svojí vznětlivostí. Rychlost má přitom dobrou. Pokud dostane to správné vedení, tak může zazářit. Jenže díky struktůře Mercedesu bylo pro mladíky vloni jen velmi obtížné se prosadit. Myslím ale, že Toto Wolff má dobrý přehled a rozhodně chce něco změnit.
Mercedes se soustředí na 4 vozy týmu H.W.A., týmy jako Mücke nebo Persson ho nezajímají
O: Ralfa Schumachera čeká jeho šestá sezona v DTM, podaří se mu konečně vyhrát?
MR: Docela bych se divil, kdyby letos Ralf Schumacher vyhrál závod. Už v minulých letech jezdil za top tým a zatímco jeho kolegové dokázali zajíždět vítězství, mu se to nepovedlo. Až dosud jsou jeho výkony v DTM katastrofou. Už musí konečně začít získávat podia a případně vítězství, to se od něj očekává. Nechápu jeho motivaci pro další sezonu v DTM. Možná se díky koncentraci na 6 vozů pro něj něco mění, ale to si já nedovedu představit.
Výkony Schumachera jsou velký zklamáním, Reuter nechápe, proč pokračuje i letos
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.