Server motorsport-magazin.com promluvil s bývalým jezdcem DTM a nynějším expertem německé televize, Manuelem Reuterem, o sestavě Mercedesu a o další šanci pro Ralfa Schumachera.
Otázka: Manueli, Mercedes vstupuje do nové sezony s pouze šesticí vozů, je to pochopitelný krok?
Manuel Reuter: Tento krok je pro mě s ohledem na loňskou sezonu naprosto pochopitelný. Persson Motorsport nezaznamenal vloni žádný dobrý výsledek, proto není snížení počtu na 6 vozů žádnou ztrátou. Mercedes se soustřeďuje na posílení těchto šesti vozů. Doufám tedy, že se od letoška dostane tým Mücke Motorsport na úroveň vozů H.W.A. Na příkladu BMW můžeme vidět, že i s 6 vozy lze vyhrát mistrovství.
O: Toto Wolff řekl, že chce Mercedes svoje zdroje soustředit. Opravdu to pomůže, navíc když zvážíme, jak přesná jsou v DTM pravidla?
MR: Je správné, že pravidla úzce vymezují možnosti vývoje. Musím říci, že u Mercedesu to bylo vždy tak, že pouze vozy týmu H.W.A. měly šanci na úspěch. Takže se dá říct, že se Mercedes v principu pořád koncentruje pouze na 4 auta. To BMW a Audi v minulém roce ukázaly, že každý jejich tým může vyhrát, když odvede dobrou práci. U Mercedesu týmy Persson a Mücke nedostávají tolik potřebnou podporu továrny, nemohou sdílet data a podobně. Doufám, že to letos Mercedes změní.
Reuter s Opelem Vectra V8 DTM
O: Mercedes má v osobě Garyho Paffetta prakticky jediného aspiranta na titul, stačí to v tak silné konkurenci?
MR: To se pochopitelně ukáže až v průběhu sezony. Já ale doufám, že i Christian Vietoris dokáže převést svoje skvělé výkony z tréninků a kvalifikací do závodů. Dalším černým koněm by mohl být Robert Wickens. Má potenciál a já jen doufám, že mu dá Mercedes auto od H.W.A. Já si dokonce myslím, že mladíci Mercedesu nás mohou letos překvapit - pokud dostanou podporu.
O: A co Roberto Merhi, ten v roce 2012 nepředvedl výsledky, které jsme od něj čekali?
MR: Roberto Merhi se vloni hlavně "proslavil" svojí vznětlivostí. Rychlost má přitom dobrou. Pokud dostane to správné vedení, tak může zazářit. Jenže díky struktůře Mercedesu bylo pro mladíky vloni jen velmi obtížné se prosadit. Myslím ale, že Toto Wolff má dobrý přehled a rozhodně chce něco změnit.
Mercedes se soustředí na 4 vozy týmu H.W.A., týmy jako Mücke nebo Persson ho nezajímají
O: Ralfa Schumachera čeká jeho šestá sezona v DTM, podaří se mu konečně vyhrát?
MR: Docela bych se divil, kdyby letos Ralf Schumacher vyhrál závod. Už v minulých letech jezdil za top tým a zatímco jeho kolegové dokázali zajíždět vítězství, mu se to nepovedlo. Až dosud jsou jeho výkony v DTM katastrofou. Už musí konečně začít získávat podia a případně vítězství, to se od něj očekává. Nechápu jeho motivaci pro další sezonu v DTM. Možná se díky koncentraci na 6 vozů pro něj něco mění, ale to si já nedovedu představit.
Výkony Schumachera jsou velký zklamáním, Reuter nechápe, proč pokračuje i letos
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.