Mercedes dnes oznámil svoje jezdecké složení pro sezonu 2013. Stuttgartská značka nasadí pouze 6 vozů C-Klasse DTM. Ani v jednom neuvidíme Roberta Kubicu. Do DTM naopak Mercedes přivádí mistra F3, Daniela Juncadella.
Robert Kubica testoval C-Klasse DTM zkraje tohoto měsíce a spekulovalo se o jeho možných startech v DTM. Poláka nakonec ve voze DTM neuvidíme a jeho jízdy s Mercedesem byly opravdu pouhým testem. Bývalý jezdec BMW a Lotusu vybíral před letošní sezonou mezi rally a DTM.
Mercedes se rozhodl omezit svůj program v DTM na pouhých 6 vozů. Značku už v sezoně 2013 nebude reprezentovat tým Persson. 4 vozy nasadí tovární tým H.W.A. a 2 soukromý tým Mücke. Mercedes má ve svém týmu dva zkušené matadory - Garyho Paffetta, mistra DTM z roku 2005 a vítěze 19 závodů DTM (z aktivních jezdců nejvíce) a Ralfa Schumachera, toho čeká již 6. sezona v DTM.
Další 4 jezdci jsou mladíci, kteří chtějí v DTM zazářit - Christian Vietoris pojede již 3. sezonu, Roberto Merhi a Robert Wickens vloni v DTM debutovali, letos dostávají šanci své zkušenosti z prvního roku přetavit v lepší výsledky. Posledním jezdcem a nováčkem v barvách Mercedesu je Daniel Juncadella, mistr F3 z roku 2012.
Toto Wolff, novým prezident Mercedesu pro motorsport, prohlásil, že věří, že se mladý jezdecký kádr v budoucnu vyplatí: "V historii Mercedesu má vývoj mladých talentů dlouholetou tradici, takže je logické, že jsme v DTM ještě zvětšili náš Juniorský tým oproti loňskému roku. Čtvrtým pilotem Juniorského týmu je Daniel Juncadella."
"Christian Vietoris, Roberto Merhi a Robert Wickens zvládli velkou výzvu v podobě nových vozů v loňském roce velmi dobře a není pochyb o tom, že se budou zlepšovat i v roce 2013. Jsou součástí našeho úspěšného programu pro rozvoj mladých talentů."
Robert Wickens se v druhé polovině roku výrazně zlepšil
Mercedes opouštějí Susie Wollf, která se stala vývojovou jezdkyní Williamsu v F1, David Coulthard se rozhodl ukončit kariéru aktivního závodního jezdce a Jamie Green přechází k Audi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?