Mercedes dnes oznámil svoje jezdecké složení pro sezonu 2013. Stuttgartská značka nasadí pouze 6 vozů C-Klasse DTM. Ani v jednom neuvidíme Roberta Kubicu. Do DTM naopak Mercedes přivádí mistra F3, Daniela Juncadella.
Robert Kubica testoval C-Klasse DTM zkraje tohoto měsíce a spekulovalo se o jeho možných startech v DTM. Poláka nakonec ve voze DTM neuvidíme a jeho jízdy s Mercedesem byly opravdu pouhým testem. Bývalý jezdec BMW a Lotusu vybíral před letošní sezonou mezi rally a DTM.
Mercedes se rozhodl omezit svůj program v DTM na pouhých 6 vozů. Značku už v sezoně 2013 nebude reprezentovat tým Persson. 4 vozy nasadí tovární tým H.W.A. a 2 soukromý tým Mücke. Mercedes má ve svém týmu dva zkušené matadory - Garyho Paffetta, mistra DTM z roku 2005 a vítěze 19 závodů DTM (z aktivních jezdců nejvíce) a Ralfa Schumachera, toho čeká již 6. sezona v DTM.
Další 4 jezdci jsou mladíci, kteří chtějí v DTM zazářit - Christian Vietoris pojede již 3. sezonu, Roberto Merhi a Robert Wickens vloni v DTM debutovali, letos dostávají šanci své zkušenosti z prvního roku přetavit v lepší výsledky. Posledním jezdcem a nováčkem v barvách Mercedesu je Daniel Juncadella, mistr F3 z roku 2012.
Toto Wolff, novým prezident Mercedesu pro motorsport, prohlásil, že věří, že se mladý jezdecký kádr v budoucnu vyplatí: "V historii Mercedesu má vývoj mladých talentů dlouholetou tradici, takže je logické, že jsme v DTM ještě zvětšili náš Juniorský tým oproti loňskému roku. Čtvrtým pilotem Juniorského týmu je Daniel Juncadella."
"Christian Vietoris, Roberto Merhi a Robert Wickens zvládli velkou výzvu v podobě nových vozů v loňském roce velmi dobře a není pochyb o tom, že se budou zlepšovat i v roce 2013. Jsou součástí našeho úspěšného programu pro rozvoj mladých talentů."
Robert Wickens se v druhé polovině roku výrazně zlepšil
Mercedes opouštějí Susie Wollf, která se stala vývojovou jezdkyní Williamsu v F1, David Coulthard se rozhodl ukončit kariéru aktivního závodního jezdce a Jamie Green přechází k Audi.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.