Vzhledem k tomu, že by nový šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, nestíhal závazky v DTM, tak jeho roli s okamžitou platností převzal Wolfgang Schattling.
Poté, co od Mercedesu odešel Norbert Haug a naopak do vedoucích pozic přišli Niki Lauda a Toto Wolf, je u Daimleru jasně na prvním místě Formule 1, co se motorsportu týče. Mezitím se však řešila i odpovědnost v DTM. Protože je Wolf 30% akcionářem a šéfem je 'jen na 80%', bude se tak hlavně starat o Formuli 1. Musel se tak najít někdo, ideálně z Německa, kdo by se postaral o aktivity značky v DTM.
S okamžitou platností tuto roli přebírá Wolfgang Schattling, který se stal šéfem motorsportu pro komunikaci a správu. Wolfgang komunikaci značky vedl už pod Haugem. Toto Wolf novinku pro německý motorsport-total.com potvrdil: "Příslušné aktivity značky v DTM budou rozděleny následovně: Wolfgang Schattling povede každodenní záležitosti managementu programu značky Mercedes-Benz v DTM a je zde zodpovědný za obraz naší značky, zvláště tedy za marketing, administrativu a komunikaci."
"Gerhard Ungar z HWA bude odpovědný za technický vývoj a nasazování aut. Já jsem zodpovědný za sportovní výkony celé značky Mercedes-Benz a také za strategii. Wolfgang Schattling a Gerhard Ungar budou mít v jejich nynějších úkolech moji plnout podporu a já jsem přesvědčen, že spolu angažmá v DTM dovedeme ke kýženému úspěchu."
Norbert stál za spoustou úspěchů Mercedesu v DTM
Schattling tak bude působit nejen jako šéf, ale i jako 'tvář Mercedesu-Benz v DTM' a bude zastupovat Wolfa na různých grémiích s novináři, když se budou odehrávat během víkendů F1. "Těším se na můj nový úkol, kterým bude vedení programu značky v DTM. V boji tří německých prémiových značek je to velká výzva, kterou rád přijmu," řekl Wolfgang Schattling. "Společně s Gerhardem Ungarem, který bude na straně našeho partnera, společnosti HWA, odpovědný za vývoj, budeme plně pracovat na tom, aby Mercedes v DTM obsazoval náležitá čelní místa jak po sportovní stránce, tak i po stránce vnější. Naši zákaznící a fanoušci tak snad budou moci být hrdí na úspěchy značky i mimo závodní dráhu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.