BMW včera oznámilo rozdělení jezdců do svých týmů. Nováček a bývalý jezdec F1, Timo Glock, bude jezdit za nový tým MTEK. Jeho kolegou bude bývalý testovací jezdec mnichovské značky, Marco Wittmann, který pro letošek povýšil do pozice závodního jezdce.
"Rozložení jezdců mezi týmy v roce 2013 umožňuje oběma stranám, jak týmům tak jezdcům, aby využili potenciál vozů BMW M3 DTM na maximum. Každý v našem týmů má velkou motivaci a chce uspět. Do nové sezony vstupujeme jako obhájci všech titulů v DTM," říká na úvod Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport.
Nováček Timo Glock bude jezdit za nový tým MTEK: "V BMW Teamu MTEK máme velmi silného uchazeče o přední příčky. V tak vyrovnané sérii jako DTM je to jen výhodou. Marco a Timo jsou v DTM noví, stejně jako tým MTEK. Společně tedy budou moci růst a získávat zkušenosti."
Neměnná zůstává sestava týmu Schnitzer, který vloni vyhrál titul mezi týmy - budou jej reprezentovat Bruno Spengler a Dirk Werner. Ke změnám došlo i mezi zavedenými týmy. Za tým BMW RMG bude letos jezdit Martin Tomczyk a Andy Priaulx, zatímco RBM BMW bude reprezentovat Joey Hand a Augusto Farfus. Priaulx a Hand si tedy prohodili svá místa v týmech. Proč, to už nám vysvětli Marquardt.
Timo při testech ve Valencii
"Pokud se bavíme o našich zbývajících třech týmech, tak jsme neviděli žádné zásadní důvody pro velké změny v otestované a vyzkoušené struktůře. Ale i tak jsme se rozhodli pro rok 2013 k menším změnám, abychom umožnili vyniknout ještě lépe síle jednotlivých týmů a jezdců. Takže Joey Hand a Andy Priaulx si vymění svá místa."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.