Na začátku května začně, jako již tradičně, nová sezona DTM na okruhu Hockenheimring. Jezdec Audi, Timo Scheider, dobře ví, že by jeho tým neměl podcenit ani jednoho z rivalů - Mercedes a BMW.
V roce 2012 vstoupilo DTM do nové éry - s BMW, Audi a Mercedesem si to o titul v šampionátu rozdávají všechny tři německé prémiové značky. Hned při návratu všechny tituly oslavili mnichovštví, není tedy vůbec pochyb o tom, že budou i letos velmi silní: "Pokud by se někdo podíval na to, jak důsledně se u BMW pracovalo, tak mu musí být jasné, že letos budou ještě silnější. Mají zkušenosti z loňského roku," varuje před sílou konkurence Timo Scheider.
"My se musíme ale soustředit na sebe a ne pozorovat konkurenci. Musíme udělat krok vpřed. Občas jsme něco tu a tam udělali špatně, musí být pro nás ispirativní, jak pracují ostatní." Dvojnásobný mistr DTM si všímá i druhého rivala - Mercedesu: "Jak to bude letos vypadat s Mercedsem, je otázka. Za současné situace jsem si ale jistý, že Mercedes má velmi konkurenceschopné auto. Mají také velmi dobrý tým.
Je škoda, že Norbert odešel. Dobře jsem si s ním rozuměl a za několik minulých let mezi námi vzniklo dobré přátelství, i když jsme byli konkurenti. Asi měl k odchodu dobré důvody, ostatně tak to je. Jednoho dne se také stane, že v DTM už nebude žádný Timo Scheider." To se ale netýká roku 2013, kdy chce Němec zabojovat o titul.
V roce 2010 na Brands Hatch s číslem 1 na dveřích
Loňská sezona byla pro jezdce velkým zklamáním, zatímco v letech 2008 a 2009 oslavil titul, vloni obsadil se ziskem pouhých 19 bodů 14. místo v tabulce jezdců: "Rok 2012 byl katastrofa. Od teď budu využívat každé, byť sebemenší skulinky, abych se dostal před ostatní."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?