Timo Glock se již po prvních kilometrech se speciálem DTM cítí ve voze dobře, ale k šampionátu chová velký respekt.
Kariéra Tima Glocka se velmi rychle změnila. Ještě před několika dny byl jezdcem Marussie a čekala ho sezona ve Formuli 1. Pak ale tým oznámil, že s ním nepočítá (o příčinách čtěte zde) a za dalších 5 dní byl 30letý jezdec domluven na spolupráci s BMW v DTM. Samotný Glock nevnímá DTM jen jako nějakou "mezistanici" ale jako opravdovou výzvu.
"Pouštím se do obrovského dobrodružství. Rozhodně DTM nevnímám pouze jako nějakou mezistanici - někde, kde všem jednoduše ujedu a budu vyhrávat, to je nemožné," ví o nástrahách tohoto šampionátu Němec. Při testech ve Valencii mu M3 DTM dobře sedlo, ale šampionát je natolik vyrovnaný, že neočekává, že by hned v prvním roce bojoval o vítězství nebo dokonce o celé mistrovství: "Na čelo se musíte probojovat."
Odlišnosti mezi vozem F1 a DTM začínají již při nastupování: "Nastupuje se do něj [DTM] velmi obtížně, musíte se hodně skrčit, než se dostanete dovnitř." Jinak si ale pilot na cestovní vůz rychle zvykl, k čemuž také přispěla, na rozdíl od F1, vertikální pozice při sezení: "Jen těžko bych si představil, že si zvyknu na vůz s takovou váhou."
Strach z toho, že by Timo dopadl jako třeba David Coulthard nebo Ralf Schumacher, kteří také přesedli z F1 do DTM, ale bez větších úspěchů, nemá. Je si však dobře vědom toho, že jeho výkonu bude spousta lidí velmi bedlivě sledovat: "Tlak je teď pochopitelně na mě. Musím konečně dokázat, že i jezdec F1 dokáže být s vozem DTM rychlý."
Glock nevnímá ani tak samotnou jízdu jako spíš práci během závodního víkendu jako opravdovou výzvu: "Jako hlavní problém vidím to, že si budu muset během víkendu správně nastavit auto. Musím proto posbírat ještě nějaké zkušenosti, abych věděl, jak věci fungují." Právě zde bude podle jeho slov jeho hlavní nevýhoda oproti jezdcům jako je Martin Tomczyk, který pojede už 13. sezonu. BMW mu ale poskytne potřebný čas a v prvním roce od něj vítězství neočekává: "Chci být co možná nejrychleji konkurenceschopný a krok po kroku se blížit čelu."
Po třech letech v Marussii se už také těší na auto, které mu dovolí bojovat o špici. To jezdce motivuje: "Hodně Vám to pomůže v přístupu k závodění, když víte, že nebude ztrácet 4 vteřiny." Chybět mu nebude ani cestování: "Opravdu to zabírá hodně času. Myslím, že 20 závodů v kalendáři je až moc, navíc když se jich většina jede v zámoří. Na konci sezony pociťujete únavu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?