Gary Paffet zatím stále nedokázal strávit ztrátu titulu v roce 2012, o který ho připravil Bruno Spengler. Podle vlastních slov byl ale uplynulý ročník jeho nejlepším v DTM v dosavadní kariéře.
Gary Paffett držel první pozici v celkovém hodnocení po 9 z 10 závodů, až po tom posledním ho přeskočil Spengler. Brit ve službách Mercedesu ztratil vedení v šampionátu zrovna v ten nejdůležitější moment roku a tak titul získal jeho bývalý kolega v současnosti v barvách BMW. Gary tak již počtvrté získal druhé místo. V průběhu sezony přitom byl před Spenglerem i o 40 bodů!
O to více mrzí Paffetta ztráta titulu. Mistr DTM z roku 2005 považuje sezonu 2012 za svoji nejlepší v DTM: "Bylo to velmi frustrující. Už několikrát jsem byl druhý, ale to se nedá s loňským rokem srovnat. Vždyť jsem byl po celou sezonu tím, kdo byl na čele!"
"Vedl jsem od úvodního závodu na Hockenheimu po start posledního závodu na Hockenheimu. Měl jsem náskok 3 bodů na Bruna, jenže na startu mě předjel a už byl pryč. On vyhrál a já jsem ztratil titul." Ani 6 podiových umístění v deseti závodech na nováčka BMW nestačilo.
Rok 2005 a Garyho zatím jediný titul v DTM
Druhou příčku obsadila hvězda Mercedesu již v letech 2004, 2009 a 2010. Podle Paffetta měl v loňském roce získat svůj druhý titul: "Pokud se týče výkonnosti, tak to byl můj nelepší ročník. Byl dokonce lepší než rok 2005, kdy jsem vyhrátl titul. Ve voze jsem se cítil opravdu dobře a je škoda, že jsme o titul přišli. Zasloužili bychom si ho." Rok 2013 tak představuje pro Paffetta další možnost na zisk svého druhého titulu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.