Norbert Haug opustí svoje místo šéfa Mercedesu Benz pro motorsport ke konci roku 2012. Haug u německé značky působil 22 let.
Byl to dnes již 60letý Němec, který dozíral na návrat Mercedesu do Formule 1 v roce 1994. Tehdy se Mercedes stal dodavatelem motorů pro Sauber, později pro McLaren. Se svým závodním týmem se Mercedes do F1 vrátil v roce 2010, když koupil tehdy mistrovský Brawn GP. Do této doby jezdci s motory Mercedes vyhráli 87 Grand Prix a 6 světových titulů.
"Chtěl bych poděkovat nejlepší automobilce na světě za více jak 22 let, během kterých jsem nikdy neztratil svou vášeň. Vlastně bych chtěl poděkovat vedení za důvěru a volnost, které mi byly vždy dávány ve všech mých aktivitách. Od roku 1991 jsme dosáhli ohromných úspěchů a vítězství, za která bych chtěl poděkovat všem mým kolegům," řekl Norbert Haug.
Norbert Haug se šéfem Audi, Dr. Wolfgangem Ullrichem
"Bohužel jedno vítězství v sezoně 2012 od založení týmu v F1 v roce 2010 nemůže naplnit naše očekávání. Nicméně jsme podnikli správné kroky k tomu, abychom byli úspěšní v budoucnosti. Náš tým a naši jezdci udělají vše pro to, aby toho dosáhli."
Dieter Zetche, výkonný ředitel majitele Mercedesu, společnosti Daimler, poděkoval Haugovi za jeho 22letou práci. "Norbert Haug byl tváří programu Mercedesu-Benz v motorsportu po více jak 20 let. Pro měl byl charakteristickým znakem celé této éry a takovým vrcholem bylo, že byl zodpovědný za návrat stříbrných šípů do F1. Za celé vedení a za celou rodinu motorsportu bych mu chtěl poděkovat za mimořádnou věrnost třícípé hvězdě."
Jezdec Mercedesu v DTM, Gary Paffett, na svém Twitteru řekl: "Je smutné vidět odcházet muže, který toho pro mě tolik udělal." Sám Haug žádné své další plány nezveřejnil.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.