Paralympijský medailista, Alex Zanardi, absolvoval minulý týden test upraveného BMW M3 DTM na Nürburgringu. Akceleraci ovládal Alex levou rukou na volantu, brdy pak pravou nohou. Po testu si vůz nemohl vynachválit. Zanardi v minulosti závodil pro BMW ve WTCC.
"Jsem nesmírně šťastný za tu možnost s vozem BMW M3 DTM dnes závodit. Chtěl bych poděkovat všem každému členovi závodního týmu BMW za to, že mi umožil tento vůz testovat. Pro tým to byla velká výzva, aby se jim podařilo vůz modifikovat takovým způsobem, aby mi vyhovoval. Byl jsem překvapen tím, jak rychle inženýři dokázali tuto přestavbu realizovat. Odvedli skvělou práci, s vozem je na dráze neuvěřitelná zábava. Pořád mám vášeň pro závodění. Navíc když jsem viděl tento zlatý vůz..." neskrýval nadšení Alex Zanardi.
Ital ukončil závodní kariéru v roce 2009, svůj comeback však uplně nevylučuje: "Nemyslím si, že by tato demonstrační jízda byla něčím víc než jen testem. Úroveň jezdců v DTM je asi přeci jen moc vysoká na člověka mého věku. Po dnešním testu je můj zájem někde jinde: Pořád jsem cítil, že rodina BMW stojí za mnou. Dnes to opět dokázali."
Test byl pojat k oslavě 40. výročí zrození BMW Motorsport: "Jsem moc rád, že jsme toto dobrodružství s Alexem podnikli. Po dlouhá léta byl platným členem rodiny BMW. I přes svůj handicap přistupuje ke každé výzvě s velkým optimismem a nadšením. Jeho medaile z Londýna a nebo 4 vítězství s BMW ve WTCC jsou tím nejlepším důkazem. Dnes se ukázalo, že ani výzva v podobě řízení po technické stránce velmi komplexního vozu BMW M3 DTM ho nezastaví," říká šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt.
Foto z testu si může prohlédnout zde. (zdroj: www.motorsport-total.com)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.