Paralympijský medailista, Alex Zanardi, absolvoval minulý týden test upraveného BMW M3 DTM na Nürburgringu. Akceleraci ovládal Alex levou rukou na volantu, brdy pak pravou nohou. Po testu si vůz nemohl vynachválit. Zanardi v minulosti závodil pro BMW ve WTCC.
"Jsem nesmírně šťastný za tu možnost s vozem BMW M3 DTM dnes závodit. Chtěl bych poděkovat všem každému členovi závodního týmu BMW za to, že mi umožil tento vůz testovat. Pro tým to byla velká výzva, aby se jim podařilo vůz modifikovat takovým způsobem, aby mi vyhovoval. Byl jsem překvapen tím, jak rychle inženýři dokázali tuto přestavbu realizovat. Odvedli skvělou práci, s vozem je na dráze neuvěřitelná zábava. Pořád mám vášeň pro závodění. Navíc když jsem viděl tento zlatý vůz..." neskrýval nadšení Alex Zanardi.
Ital ukončil závodní kariéru v roce 2009, svůj comeback však uplně nevylučuje: "Nemyslím si, že by tato demonstrační jízda byla něčím víc než jen testem. Úroveň jezdců v DTM je asi přeci jen moc vysoká na člověka mého věku. Po dnešním testu je můj zájem někde jinde: Pořád jsem cítil, že rodina BMW stojí za mnou. Dnes to opět dokázali."
Test byl pojat k oslavě 40. výročí zrození BMW Motorsport: "Jsem moc rád, že jsme toto dobrodružství s Alexem podnikli. Po dlouhá léta byl platným členem rodiny BMW. I přes svůj handicap přistupuje ke každé výzvě s velkým optimismem a nadšením. Jeho medaile z Londýna a nebo 4 vítězství s BMW ve WTCC jsou tím nejlepším důkazem. Dnes se ukázalo, že ani výzva v podobě řízení po technické stránce velmi komplexního vozu BMW M3 DTM ho nezastaví," říká šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt.
Foto z testu si může prohlédnout zde. (zdroj: www.motorsport-total.com)
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.