Paralympijský medailista, Alex Zanardi, absolvoval minulý týden test upraveného BMW M3 DTM na Nürburgringu. Akceleraci ovládal Alex levou rukou na volantu, brdy pak pravou nohou. Po testu si vůz nemohl vynachválit. Zanardi v minulosti závodil pro BMW ve WTCC.
"Jsem nesmírně šťastný za tu možnost s vozem BMW M3 DTM dnes závodit. Chtěl bych poděkovat všem každému členovi závodního týmu BMW za to, že mi umožil tento vůz testovat. Pro tým to byla velká výzva, aby se jim podařilo vůz modifikovat takovým způsobem, aby mi vyhovoval. Byl jsem překvapen tím, jak rychle inženýři dokázali tuto přestavbu realizovat. Odvedli skvělou práci, s vozem je na dráze neuvěřitelná zábava. Pořád mám vášeň pro závodění. Navíc když jsem viděl tento zlatý vůz..." neskrýval nadšení Alex Zanardi.
Ital ukončil závodní kariéru v roce 2009, svůj comeback však uplně nevylučuje: "Nemyslím si, že by tato demonstrační jízda byla něčím víc než jen testem. Úroveň jezdců v DTM je asi přeci jen moc vysoká na člověka mého věku. Po dnešním testu je můj zájem někde jinde: Pořád jsem cítil, že rodina BMW stojí za mnou. Dnes to opět dokázali."
Test byl pojat k oslavě 40. výročí zrození BMW Motorsport: "Jsem moc rád, že jsme toto dobrodružství s Alexem podnikli. Po dlouhá léta byl platným členem rodiny BMW. I přes svůj handicap přistupuje ke každé výzvě s velkým optimismem a nadšením. Jeho medaile z Londýna a nebo 4 vítězství s BMW ve WTCC jsou tím nejlepším důkazem. Dnes se ukázalo, že ani výzva v podobě řízení po technické stránce velmi komplexního vozu BMW M3 DTM ho nezastaví," říká šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt.
Foto z testu si může prohlédnout zde. (zdroj: www.motorsport-total.com)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?