Frank Biela, bývalý šampion DTM, hovoří o uplynulé sezoně "nového DTM". Podle Franka jsme zažili skvělou sezonu ozdobenou výbornými závody a máme se na co těšit v budoucnosti.
Sezonu zakonči závod na Hockenheimu, během kterého došlo na korunovaci nového šampiona DTM - Bruno Spenglera s BMW. Mezi hosty byl také Frank Biela, který v roce 1991 získal pro Audi titul. "DTM se prezentovalo fantasticky. Podívejme se třeba jen na finálový závod: Oba aspiranti na titul bojovali na samotném čele, lépe to ani vyjít nemohlo," hodnotí Frank.
"Byl to velmi povedený rok. Z pohledu Audi to sice nedopadlo uplně optimálně, ale vždycky může vyhrát jen jeden. Fakt, že titul získalo BMW, je neuvěřitelný. Způsob, jakým k němu dokráčeli, byl fascinující," říká jezdec, který mezi lety 1987 - 2007 (naposledy jel v DTM jako záskok za zraněného Toma Kristensena na Oscherslebenu 2007) absolvoval 111 závodů DTM.
Biela zasáhl i do novodobého DTM - opět s Audi
"Že to bude těsné mezi Audi a Mercedesem bylo s přihlédnutím na jejich zkušenosti jasné. Ale počítat se muselo od samého začátku i s BMW - neuvěřitelné! Pravdou je, že měli delší čas na vývoj vozu. To mohla být výhoda, ale také nesmíme zapomenout, že pro ně bylo všechno nové. Je super, že celá sezona byla takto vyrovnaná. Taková vyrovnanost je pro DTM určitě pozitivní."
Během sezony jsme mohli vidět i určité výkyvy, kdy například Audi absolutně dominovalo závodu na Zandvoortu nebo kompletní tým Mercedesu absolutně vyhořel ve Valencii: "To jen ukazuje na fakt, že vše musí klapnout. V DTM jde o každý detail. Sebemenší faktor Vás může posunout dopředu nebo dozadu.Stačí sebemenší chyba a při zdejší vyrovnanosti jste úplně mimo formu."
"Jsem moc rád, že zúčastněné značky jsou konkurenceschopné, v DTM startují ti nejlepší piloti a závody mají opravdu vysokou úroveň. Fanoušci by si mohli jen ztěží přát víc. Snahu o získání dalšího výrobce bychom teď mohli na chvíli opustit. Dlouhá léta jsme hledali 3. značku, která teď přišla. Doufám, že to tak zůstane. Přál bych si, aby co možná nejdéle v DTM zůstali tři takto vyrovnaní výrobci. DTM by mělo před sebou skvělé roky," zakončil Biela.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.