Frank Biela, bývalý šampion DTM, hovoří o uplynulé sezoně "nového DTM". Podle Franka jsme zažili skvělou sezonu ozdobenou výbornými závody a máme se na co těšit v budoucnosti.
Sezonu zakonči závod na Hockenheimu, během kterého došlo na korunovaci nového šampiona DTM - Bruno Spenglera s BMW. Mezi hosty byl také Frank Biela, který v roce 1991 získal pro Audi titul. "DTM se prezentovalo fantasticky. Podívejme se třeba jen na finálový závod: Oba aspiranti na titul bojovali na samotném čele, lépe to ani vyjít nemohlo," hodnotí Frank.
"Byl to velmi povedený rok. Z pohledu Audi to sice nedopadlo uplně optimálně, ale vždycky může vyhrát jen jeden. Fakt, že titul získalo BMW, je neuvěřitelný. Způsob, jakým k němu dokráčeli, byl fascinující," říká jezdec, který mezi lety 1987 - 2007 (naposledy jel v DTM jako záskok za zraněného Toma Kristensena na Oscherslebenu 2007) absolvoval 111 závodů DTM.
Biela zasáhl i do novodobého DTM - opět s Audi
"Že to bude těsné mezi Audi a Mercedesem bylo s přihlédnutím na jejich zkušenosti jasné. Ale počítat se muselo od samého začátku i s BMW - neuvěřitelné! Pravdou je, že měli delší čas na vývoj vozu. To mohla být výhoda, ale také nesmíme zapomenout, že pro ně bylo všechno nové. Je super, že celá sezona byla takto vyrovnaná. Taková vyrovnanost je pro DTM určitě pozitivní."
Během sezony jsme mohli vidět i určité výkyvy, kdy například Audi absolutně dominovalo závodu na Zandvoortu nebo kompletní tým Mercedesu absolutně vyhořel ve Valencii: "To jen ukazuje na fakt, že vše musí klapnout. V DTM jde o každý detail. Sebemenší faktor Vás může posunout dopředu nebo dozadu.Stačí sebemenší chyba a při zdejší vyrovnanosti jste úplně mimo formu."
"Jsem moc rád, že zúčastněné značky jsou konkurenceschopné, v DTM startují ti nejlepší piloti a závody mají opravdu vysokou úroveň. Fanoušci by si mohli jen ztěží přát víc. Snahu o získání dalšího výrobce bychom teď mohli na chvíli opustit. Dlouhá léta jsme hledali 3. značku, která teď přišla. Doufám, že to tak zůstane. Přál bych si, aby co možná nejdéle v DTM zůstali tři takto vyrovnaní výrobci. DTM by mělo před sebou skvělé roky," zakončil Biela.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.