Frank Biela, bývalý šampion DTM, hovoří o uplynulé sezoně "nového DTM". Podle Franka jsme zažili skvělou sezonu ozdobenou výbornými závody a máme se na co těšit v budoucnosti.
Sezonu zakonči závod na Hockenheimu, během kterého došlo na korunovaci nového šampiona DTM - Bruno Spenglera s BMW. Mezi hosty byl také Frank Biela, který v roce 1991 získal pro Audi titul. "DTM se prezentovalo fantasticky. Podívejme se třeba jen na finálový závod: Oba aspiranti na titul bojovali na samotném čele, lépe to ani vyjít nemohlo," hodnotí Frank.
"Byl to velmi povedený rok. Z pohledu Audi to sice nedopadlo uplně optimálně, ale vždycky může vyhrát jen jeden. Fakt, že titul získalo BMW, je neuvěřitelný. Způsob, jakým k němu dokráčeli, byl fascinující," říká jezdec, který mezi lety 1987 - 2007 (naposledy jel v DTM jako záskok za zraněného Toma Kristensena na Oscherslebenu 2007) absolvoval 111 závodů DTM.
Biela zasáhl i do novodobého DTM - opět s Audi
"Že to bude těsné mezi Audi a Mercedesem bylo s přihlédnutím na jejich zkušenosti jasné. Ale počítat se muselo od samého začátku i s BMW - neuvěřitelné! Pravdou je, že měli delší čas na vývoj vozu. To mohla být výhoda, ale také nesmíme zapomenout, že pro ně bylo všechno nové. Je super, že celá sezona byla takto vyrovnaná. Taková vyrovnanost je pro DTM určitě pozitivní."
Během sezony jsme mohli vidět i určité výkyvy, kdy například Audi absolutně dominovalo závodu na Zandvoortu nebo kompletní tým Mercedesu absolutně vyhořel ve Valencii: "To jen ukazuje na fakt, že vše musí klapnout. V DTM jde o každý detail. Sebemenší faktor Vás může posunout dopředu nebo dozadu.Stačí sebemenší chyba a při zdejší vyrovnanosti jste úplně mimo formu."
"Jsem moc rád, že zúčastněné značky jsou konkurenceschopné, v DTM startují ti nejlepší piloti a závody mají opravdu vysokou úroveň. Fanoušci by si mohli jen ztěží přát víc. Snahu o získání dalšího výrobce bychom teď mohli na chvíli opustit. Dlouhá léta jsme hledali 3. značku, která teď přišla. Doufám, že to tak zůstane. Přál bych si, aby co možná nejdéle v DTM zůstali tři takto vyrovnaní výrobci. DTM by mělo před sebou skvělé roky," zakončil Biela.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.