Frank Biela, bývalý šampion DTM, hovoří o uplynulé sezoně "nového DTM". Podle Franka jsme zažili skvělou sezonu ozdobenou výbornými závody a máme se na co těšit v budoucnosti.
Sezonu zakonči závod na Hockenheimu, během kterého došlo na korunovaci nového šampiona DTM - Bruno Spenglera s BMW. Mezi hosty byl také Frank Biela, který v roce 1991 získal pro Audi titul. "DTM se prezentovalo fantasticky. Podívejme se třeba jen na finálový závod: Oba aspiranti na titul bojovali na samotném čele, lépe to ani vyjít nemohlo," hodnotí Frank.
"Byl to velmi povedený rok. Z pohledu Audi to sice nedopadlo uplně optimálně, ale vždycky může vyhrát jen jeden. Fakt, že titul získalo BMW, je neuvěřitelný. Způsob, jakým k němu dokráčeli, byl fascinující," říká jezdec, který mezi lety 1987 - 2007 (naposledy jel v DTM jako záskok za zraněného Toma Kristensena na Oscherslebenu 2007) absolvoval 111 závodů DTM.
Biela zasáhl i do novodobého DTM - opět s Audi
"Že to bude těsné mezi Audi a Mercedesem bylo s přihlédnutím na jejich zkušenosti jasné. Ale počítat se muselo od samého začátku i s BMW - neuvěřitelné! Pravdou je, že měli delší čas na vývoj vozu. To mohla být výhoda, ale také nesmíme zapomenout, že pro ně bylo všechno nové. Je super, že celá sezona byla takto vyrovnaná. Taková vyrovnanost je pro DTM určitě pozitivní."
Během sezony jsme mohli vidět i určité výkyvy, kdy například Audi absolutně dominovalo závodu na Zandvoortu nebo kompletní tým Mercedesu absolutně vyhořel ve Valencii: "To jen ukazuje na fakt, že vše musí klapnout. V DTM jde o každý detail. Sebemenší faktor Vás může posunout dopředu nebo dozadu.Stačí sebemenší chyba a při zdejší vyrovnanosti jste úplně mimo formu."
"Jsem moc rád, že zúčastněné značky jsou konkurenceschopné, v DTM startují ti nejlepší piloti a závody mají opravdu vysokou úroveň. Fanoušci by si mohli jen ztěží přát víc. Snahu o získání dalšího výrobce bychom teď mohli na chvíli opustit. Dlouhá léta jsme hledali 3. značku, která teď přišla. Doufám, že to tak zůstane. Přál bych si, aby co možná nejdéle v DTM zůstali tři takto vyrovnaní výrobci. DTM by mělo před sebou skvělé roky," zakončil Biela.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?