Frank Biela, bývalý šampion DTM, hovoří o uplynulé sezoně "nového DTM". Podle Franka jsme zažili skvělou sezonu ozdobenou výbornými závody a máme se na co těšit v budoucnosti.
Sezonu zakonči závod na Hockenheimu, během kterého došlo na korunovaci nového šampiona DTM - Bruno Spenglera s BMW. Mezi hosty byl také Frank Biela, který v roce 1991 získal pro Audi titul. "DTM se prezentovalo fantasticky. Podívejme se třeba jen na finálový závod: Oba aspiranti na titul bojovali na samotném čele, lépe to ani vyjít nemohlo," hodnotí Frank.
"Byl to velmi povedený rok. Z pohledu Audi to sice nedopadlo uplně optimálně, ale vždycky může vyhrát jen jeden. Fakt, že titul získalo BMW, je neuvěřitelný. Způsob, jakým k němu dokráčeli, byl fascinující," říká jezdec, který mezi lety 1987 - 2007 (naposledy jel v DTM jako záskok za zraněného Toma Kristensena na Oscherslebenu 2007) absolvoval 111 závodů DTM.
Biela zasáhl i do novodobého DTM - opět s Audi
"Že to bude těsné mezi Audi a Mercedesem bylo s přihlédnutím na jejich zkušenosti jasné. Ale počítat se muselo od samého začátku i s BMW - neuvěřitelné! Pravdou je, že měli delší čas na vývoj vozu. To mohla být výhoda, ale také nesmíme zapomenout, že pro ně bylo všechno nové. Je super, že celá sezona byla takto vyrovnaná. Taková vyrovnanost je pro DTM určitě pozitivní."
Během sezony jsme mohli vidět i určité výkyvy, kdy například Audi absolutně dominovalo závodu na Zandvoortu nebo kompletní tým Mercedesu absolutně vyhořel ve Valencii: "To jen ukazuje na fakt, že vše musí klapnout. V DTM jde o každý detail. Sebemenší faktor Vás může posunout dopředu nebo dozadu.Stačí sebemenší chyba a při zdejší vyrovnanosti jste úplně mimo formu."
"Jsem moc rád, že zúčastněné značky jsou konkurenceschopné, v DTM startují ti nejlepší piloti a závody mají opravdu vysokou úroveň. Fanoušci by si mohli jen ztěží přát víc. Snahu o získání dalšího výrobce bychom teď mohli na chvíli opustit. Dlouhá léta jsme hledali 3. značku, která teď přišla. Doufám, že to tak zůstane. Přál bych si, aby co možná nejdéle v DTM zůstali tři takto vyrovnaní výrobci. DTM by mělo před sebou skvělé roky," zakončil Biela.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?