HOCKENHEIMRING: Na německém Hockenheimringu dnes proběhl první měřený trénink. V sobotu nás čeká druhý měřený trénink a kvalifikace. V něděli pak warm up a závod, ve kterém se rozhodne o titulu. V tomto článku vás budeme průběžně informovat o průběhu víkendu.
Závod:
BMW a Bruno Spengler vyhráli tituly v DTM. Kanaďan porazil přímo na trati Garyho Paffetta a slaví svůj první titul v DTM. Titul Spenglera jen podtrhl neuvěřitelnou sezonu BMW (mistr mezi značkami) a týmu Schnitzer (mistr mezi týmy), kteří se vrátili do DTM po 20 letech. Klíčem k úspěchu byl už start, kde Spengler startující ze 3. místa předjel Paffetta a zaujal druhou příčku za Farfusem. Britovi se start vůbec nepovedl.
Zatímco Paffett se propadl dokonce až na 4. místo, Spengler byl Farfusem u Mercedes tribuny puštěn do vedení. Gary se ale brzy dostal zpět na 3. místo, když ve Spitzkehre narazil Mattias Ekström s Audi A5 do Joeyho Handa s BMW M3. Švéd si vzal přitom na mušku Američana už v první zatáčce, kde taktéž kolidovali.
Jezdec Mercedesu se poté dostal na 2. místo během první sady zastávek v boxech. Jeho vypuštění však bylo velmi na hraně (Gary vjel těsně před Augusta Farfuse a boxy opouštěli bok po boku), a tak byl jezdec vyšetřován sportovními komisaři. Ti se rozhodli, že jej trestat nebudou. Po druhých zastávkách dostal Paffett Spenglera pod opravdu velký tlak, když náskok 4,1s zredukoval na 2,0s za pouhých 5 kol. Nejblíž se dokázal dostat na rozdíl 1,1 vteřiny.
Blíže už to ale nešlo, a tak nedokázal zabránit Brunu Spenglerovi v zisku jeho 4. vítězství sezony, což mu zajistilo titul o pouhé 4 body. Třetí příčku obsadil s pohodlným náskokem Augusto Farfus s BMW M3, za jeho zády závod dokončil třetí kandidát na titul, Jamie Green, který zajel solidní závod, když se prokousal z 9. místa na startu až na 4. v cíli.
Dirk Werner dojel 5., Němec se dostal v průběhu prvních pit stopů před Joeyho Handa a Edoarda Mortaru, navíc postoupil o místo výš po odstoupení Mattiase Ekströma. Mattias musel vzdát, protože mu mechanici nepřišroubovali pravé přední kolo, ale zároveň ho vypustili na trať. Další místa obsadili Mortara, Priaulx (startoval až jako 13.), Hand, Schumacher (v jeho možná posledním závodu v DTM) a Vietoris (s novým zbarvením svého vozu).
Smůlu měl při svém posledním závodu kariéry David Coulthard, kterého odstřelil z tratě Timo Scheider. Šampion DTM z let 2008 a 2009 pak dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Po nehodách ze závodu také odstoupili Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Miguel Molina neudržel A5 DTM na trati a havaroval.
Výsledky zde
Konečné výsledky DTM 2012
Kvalifikace:
Výsledky kvalifikace na Hockenheimu byly velmi těsné. Svoji druhou pole position v DTM vybojoval Augusto Farfus s BMW. Dva hlavní rivalové v boji o titul - Gary Paffett a Bruno Spengler budou stát těsně za ním. Jezdec Mercedesu dokázal pilota BMW porazit. Farfus vyhrál už Q3, a tak vyrážel do Q4 jako poslední. Čas do té doby vedoucího Paffetta překonal na konci druhého sektoru o pouhých 0,002s! Jenže v závěru kola profitoval z chyby, kterou Paffett vyrobil v Sachs Kurve, a tak dostal své BMW týmu RBM na pole position o 0,121s.
I přes zmíněnou chybu ale Paffett bude stát před Bruno Spenglerem s BMW. Souboj bývalých kolegů od Mercedesu vyzněl ve prospěch Brita o 0,006s! Spengler momentálně ztrácí na Paffetta v celkovém hodnocení 3 body, a tak potřebuje Garyho porazit. Nejlepší Audi byla ta v rukou Mattiase Ekströma, který vyrážel do Q4 jako první.
Největším překvapením kvalifikace je jezdec týmu RMG, Joey Hand. Američan kvalifikoval svoji M3 DTM na 5. místo a porazil tak týmového kolegu Martina Tomczyka, ten bude stát 6. Právě Martin zítra pozná jméno svého nástupce na trůnu krále DTM.
Další příčky obsadili Dirk Werner, Timo Scheider a Edoardo Mortara. Po kvalifikaci však ještě došlo k úpravě výsledků - Timu Scheiderovi byly odebrány všechny časy a z kvalifikace vyloučen, protože jeho Audi A5 DTM měla při závěrečné kontrole podváhu. Poslední možný kandidát na titul (i když jeho šance jsou spíše teoretické), Jamie Green, zajel 10. čas, ale po vyloučení Scheidera se posune na 9. místo.
Výsledky zde
Výsledky druhého měřeného tréninku: zde
Výsledky prvního měřeného tréninku: zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.