HOCKENHEIMRING: Na německém Hockenheimringu dnes proběhl první měřený trénink. V sobotu nás čeká druhý měřený trénink a kvalifikace. V něděli pak warm up a závod, ve kterém se rozhodne o titulu. V tomto článku vás budeme průběžně informovat o průběhu víkendu.
Závod:
BMW a Bruno Spengler vyhráli tituly v DTM. Kanaďan porazil přímo na trati Garyho Paffetta a slaví svůj první titul v DTM. Titul Spenglera jen podtrhl neuvěřitelnou sezonu BMW (mistr mezi značkami) a týmu Schnitzer (mistr mezi týmy), kteří se vrátili do DTM po 20 letech. Klíčem k úspěchu byl už start, kde Spengler startující ze 3. místa předjel Paffetta a zaujal druhou příčku za Farfusem. Britovi se start vůbec nepovedl.
Zatímco Paffett se propadl dokonce až na 4. místo, Spengler byl Farfusem u Mercedes tribuny puštěn do vedení. Gary se ale brzy dostal zpět na 3. místo, když ve Spitzkehre narazil Mattias Ekström s Audi A5 do Joeyho Handa s BMW M3. Švéd si vzal přitom na mušku Američana už v první zatáčce, kde taktéž kolidovali.
Jezdec Mercedesu se poté dostal na 2. místo během první sady zastávek v boxech. Jeho vypuštění však bylo velmi na hraně (Gary vjel těsně před Augusta Farfuse a boxy opouštěli bok po boku), a tak byl jezdec vyšetřován sportovními komisaři. Ti se rozhodli, že jej trestat nebudou. Po druhých zastávkách dostal Paffett Spenglera pod opravdu velký tlak, když náskok 4,1s zredukoval na 2,0s za pouhých 5 kol. Nejblíž se dokázal dostat na rozdíl 1,1 vteřiny.
Blíže už to ale nešlo, a tak nedokázal zabránit Brunu Spenglerovi v zisku jeho 4. vítězství sezony, což mu zajistilo titul o pouhé 4 body. Třetí příčku obsadil s pohodlným náskokem Augusto Farfus s BMW M3, za jeho zády závod dokončil třetí kandidát na titul, Jamie Green, který zajel solidní závod, když se prokousal z 9. místa na startu až na 4. v cíli.
Dirk Werner dojel 5., Němec se dostal v průběhu prvních pit stopů před Joeyho Handa a Edoarda Mortaru, navíc postoupil o místo výš po odstoupení Mattiase Ekströma. Mattias musel vzdát, protože mu mechanici nepřišroubovali pravé přední kolo, ale zároveň ho vypustili na trať. Další místa obsadili Mortara, Priaulx (startoval až jako 13.), Hand, Schumacher (v jeho možná posledním závodu v DTM) a Vietoris (s novým zbarvením svého vozu).
Smůlu měl při svém posledním závodu kariéry David Coulthard, kterého odstřelil z tratě Timo Scheider. Šampion DTM z let 2008 a 2009 pak dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Po nehodách ze závodu také odstoupili Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Miguel Molina neudržel A5 DTM na trati a havaroval.
Výsledky zde
Konečné výsledky DTM 2012
Kvalifikace:
Výsledky kvalifikace na Hockenheimu byly velmi těsné. Svoji druhou pole position v DTM vybojoval Augusto Farfus s BMW. Dva hlavní rivalové v boji o titul - Gary Paffett a Bruno Spengler budou stát těsně za ním. Jezdec Mercedesu dokázal pilota BMW porazit. Farfus vyhrál už Q3, a tak vyrážel do Q4 jako poslední. Čas do té doby vedoucího Paffetta překonal na konci druhého sektoru o pouhých 0,002s! Jenže v závěru kola profitoval z chyby, kterou Paffett vyrobil v Sachs Kurve, a tak dostal své BMW týmu RBM na pole position o 0,121s.
I přes zmíněnou chybu ale Paffett bude stát před Bruno Spenglerem s BMW. Souboj bývalých kolegů od Mercedesu vyzněl ve prospěch Brita o 0,006s! Spengler momentálně ztrácí na Paffetta v celkovém hodnocení 3 body, a tak potřebuje Garyho porazit. Nejlepší Audi byla ta v rukou Mattiase Ekströma, který vyrážel do Q4 jako první.
Největším překvapením kvalifikace je jezdec týmu RMG, Joey Hand. Američan kvalifikoval svoji M3 DTM na 5. místo a porazil tak týmového kolegu Martina Tomczyka, ten bude stát 6. Právě Martin zítra pozná jméno svého nástupce na trůnu krále DTM.
Další příčky obsadili Dirk Werner, Timo Scheider a Edoardo Mortara. Po kvalifikaci však ještě došlo k úpravě výsledků - Timu Scheiderovi byly odebrány všechny časy a z kvalifikace vyloučen, protože jeho Audi A5 DTM měla při závěrečné kontrole podváhu. Poslední možný kandidát na titul (i když jeho šance jsou spíše teoretické), Jamie Green, zajel 10. čas, ale po vyloučení Scheidera se posune na 9. místo.
Výsledky zde
Výsledky druhého měřeného tréninku: zde
Výsledky prvního měřeného tréninku: zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?