Coulthard po finálovém závodu ukončí kariéru

Coulthard, David
Coulthard, David, foto: dtm.de
iM2 18. října 2012 21:38
Sdílej:

David Coulthard po finálovém závodu DTM, který se jede tento víkend na Hockenheimu, ukončí svoji jezdeckou kariéru.

41letý Brit získal ve Formuli 1 celkem 13 vítězství pro McLaren a Williams, v DTM pro Mercedes závodí od roku 2010. Teď se ale rozhodl, že svůj čas chce věnovat i něčemu jinému.

"O tomto víkendu mě čeká poslední závod na této úrovni. Teď se budu zaměřovat na vývoj mých businessů mimo trať. A samozřejmě chci strávit více času se svou rodinou. Chci poděkovat Norbertu Haugovi a Mercedesu Motorsport za poskytnutí šance. Můj dík směřuje také sponzorům, kteří dovolili nadaci Wings for Life Foundation mít svoje logo na mém voze. To pomohlo zvýšit povědomí a získat zroje pro výzkum poškození páteře," řekl David Coulthard.

David se do týmu Williams v F1 dostal přes vítězství v prestižních sériích Formula Vauxhall Lotus a F3 (včetně vítězství v prestižních závodech Masters a v Macau). Do závodů v F1 naskočil díky smrti Ayrtona Senny v Imole 1994. Hned v roce 1995 získal v Portugalsku svoje první vítězství. Přestup do McLarenu v roce 1996 znamenal počátek úspěšné éry, ve které získal 12 vítězství a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Pro rok 2005 se Skot přestěhoval do Red Bullu, pro který získal jeho první podium. O tři roky později v Brazílii ukončil svoji kariéru, v níž odstartoval do 246 závodů - většího čísla v historii dosáhli už jen dva jezdci.

David na svém prvním testu DTM ve Valencii 2010

Od ukončení své kariéry v F1 David pracoval pro BBC, závodil v DTM a byl ambasadorem značek AMG a Red Bull. Na posledních dvou pozicích by měl setrvat i nadále.

Viceprezident Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug k tomu řekl: "David je naším prvním vítězem v F1 v moderní éře. Toto vítězství z 7. března 1997 z Melbourne zajistilo jeho pozici v naší historii motorsportu. David pro nás a našeho partnera, McLaren, jezdil během devíti sezon v F1 úspěšně. Ještě dnes je jedním z nejpopulárnějších jezdců na světě."

"Jeho účast v DTM byla dobrá pro něj i pro šampionát - na závodních tratích je zkušený a v jeho televizní práci a práci ambasadora AMG je výmluvný a dobře analytický. Byl úspěšným členem rodiny Mercedes po více než dekádu a půl a zůstane ním i po konci aktivní kariéry. Typická zkratka z automobilových závodů pěkně vystihuje, co bych mu chtěl říci: TD - tentokrát je to myšleno jako 'Thanks David'."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.