David Coulthard po finálovém závodu DTM, který se jede tento víkend na Hockenheimu, ukončí svoji jezdeckou kariéru.
41letý Brit získal ve Formuli 1 celkem 13 vítězství pro McLaren a Williams, v DTM pro Mercedes závodí od roku 2010. Teď se ale rozhodl, že svůj čas chce věnovat i něčemu jinému.
"O tomto víkendu mě čeká poslední závod na této úrovni. Teď se budu zaměřovat na vývoj mých businessů mimo trať. A samozřejmě chci strávit více času se svou rodinou. Chci poděkovat Norbertu Haugovi a Mercedesu Motorsport za poskytnutí šance. Můj dík směřuje také sponzorům, kteří dovolili nadaci Wings for Life Foundation mít svoje logo na mém voze. To pomohlo zvýšit povědomí a získat zroje pro výzkum poškození páteře," řekl David Coulthard.
David se do týmu Williams v F1 dostal přes vítězství v prestižních sériích Formula Vauxhall Lotus a F3 (včetně vítězství v prestižních závodech Masters a v Macau). Do závodů v F1 naskočil díky smrti Ayrtona Senny v Imole 1994. Hned v roce 1995 získal v Portugalsku svoje první vítězství. Přestup do McLarenu v roce 1996 znamenal počátek úspěšné éry, ve které získal 12 vítězství a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Pro rok 2005 se Skot přestěhoval do Red Bullu, pro který získal jeho první podium. O tři roky později v Brazílii ukončil svoji kariéru, v níž odstartoval do 246 závodů - většího čísla v historii dosáhli už jen dva jezdci.
David na svém prvním testu DTM ve Valencii 2010
Od ukončení své kariéry v F1 David pracoval pro BBC, závodil v DTM a byl ambasadorem značek AMG a Red Bull. Na posledních dvou pozicích by měl setrvat i nadále.
Viceprezident Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug k tomu řekl: "David je naším prvním vítězem v F1 v moderní éře. Toto vítězství z 7. března 1997 z Melbourne zajistilo jeho pozici v naší historii motorsportu. David pro nás a našeho partnera, McLaren, jezdil během devíti sezon v F1 úspěšně. Ještě dnes je jedním z nejpopulárnějších jezdců na světě."
"Jeho účast v DTM byla dobrá pro něj i pro šampionát - na závodních tratích je zkušený a v jeho televizní práci a práci ambasadora AMG je výmluvný a dobře analytický. Byl úspěšným členem rodiny Mercedes po více než dekádu a půl a zůstane ním i po konci aktivní kariéry. Typická zkratka z automobilových závodů pěkně vystihuje, co bych mu chtěl říci: TD - tentokrát je to myšleno jako 'Thanks David'."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.