Piloti týmu Abt, Mattias Ekström a Timo Scheider, chtějí pomoci svému týmu Audi na finálovém závodu DTM udržet aktuálně vedoucí pozici mezi výrobci.
Audi A5 DTM a i ostatní nové speciály se vrací na místo svého debutu. Na hockenheimském okruhu ležícím ve státě Badensko-Wüttenbersko odstartovala na konci dubna letošní sezona DTM. Na pole position tehdy stál právě vůz Audi, který pilotoval Mattis Ekström, v závodu pak dojel na podiu.
Od té doby speciál se čtyřmi kruhy ve znaku získal tři nejrychlejší tréninkové časy, dvě vítězství, devět podiových umístění a 327 bodů. Audi je tak před posledním závodem sezony na prvním místě mezi výrobci s 31 bodovým náskokem na Mercedes a 41 bodovým náskokem na BMW. Výrobci v Německu mohou ještě získat 88 bodů.
Největší část svého bodového přídělu Audi získala ve druhé polovině sezony. To jen dokazuje to, že po ne příliš povedeném vstupu do sezony se šampion DTM z let 1990, 1991, 2002, 2004, 2007, 2008, 2009 a 2011 vrátil po letní pauze v dobré formě, za čímž stojí kontinuální vývoj A5. Všichni jsou tak napjatí, jak se rozložení sil po takřka celé sezoně změnilo.
Vítězství mezi konstruktéry je primárním cílem ingolstadské značky: "Ve Valencii jsme dosáhli našeho etapového cíle a převzali jsme vedení v šampionátu. Naším cílem pro Hockenheim je s podobným týmovým výkonem vedení navýšit. Uděláme pro to vše," řekl Dr. Wolfgang Ulrich.
"Hockenheim je velkým finále DTM, které slibuje hodně napětí. Po dobrém výsledu z Valencie je pro náš tým jen jeden cíl: Chceme získat poslední vítězstí roku," řekl Hans-Jürgen Abt, týmový šéf Teamu Abt Sportsline. Mattias Ekström k tomu říká: "Hockenheim je a zůstává jednou z mých nejoblíbenějších tratí. Teď přichází finále. Další sezona je tedy za námi a bylo by pěkné rok zakončit dobrým výsledkem. V minulých dvou závodech jsme měli auto, které bylo dobře vyvážené."
Také jeho týmový kolega, Timo Scheider, zdůraznil důležitost konstrukterského titulu. "I když všichni jsou samozřejmě zaměření na rozhodnutí v boji o jezdecký titul, tak pro nás u Audi je v popředí konstrukterský titul. Ve Valencii jsme dosáhli velmi silného týmového výsledku. Bylo by jednoduše pěkné zakončit i finále s dobrým výsledkem a ideálně získat značkový titul pro Audi."
"Pokud se nám to podaří, tak to bude povzbudivé zakončení sezony. Na každý pád se už na finále na Hockenheimu těším. Určitě to bude napínavé. Krom toho je to něco zvláštního jet před takovým publikem."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.