Piloti týmu Abt, Mattias Ekström a Timo Scheider, chtějí pomoci svému týmu Audi na finálovém závodu DTM udržet aktuálně vedoucí pozici mezi výrobci.
Audi A5 DTM a i ostatní nové speciály se vrací na místo svého debutu. Na hockenheimském okruhu ležícím ve státě Badensko-Wüttenbersko odstartovala na konci dubna letošní sezona DTM. Na pole position tehdy stál právě vůz Audi, který pilotoval Mattis Ekström, v závodu pak dojel na podiu.
Od té doby speciál se čtyřmi kruhy ve znaku získal tři nejrychlejší tréninkové časy, dvě vítězství, devět podiových umístění a 327 bodů. Audi je tak před posledním závodem sezony na prvním místě mezi výrobci s 31 bodovým náskokem na Mercedes a 41 bodovým náskokem na BMW. Výrobci v Německu mohou ještě získat 88 bodů.
Největší část svého bodového přídělu Audi získala ve druhé polovině sezony. To jen dokazuje to, že po ne příliš povedeném vstupu do sezony se šampion DTM z let 1990, 1991, 2002, 2004, 2007, 2008, 2009 a 2011 vrátil po letní pauze v dobré formě, za čímž stojí kontinuální vývoj A5. Všichni jsou tak napjatí, jak se rozložení sil po takřka celé sezoně změnilo.
Vítězství mezi konstruktéry je primárním cílem ingolstadské značky: "Ve Valencii jsme dosáhli našeho etapového cíle a převzali jsme vedení v šampionátu. Naším cílem pro Hockenheim je s podobným týmovým výkonem vedení navýšit. Uděláme pro to vše," řekl Dr. Wolfgang Ulrich.
"Hockenheim je velkým finále DTM, které slibuje hodně napětí. Po dobrém výsledu z Valencie je pro náš tým jen jeden cíl: Chceme získat poslední vítězstí roku," řekl Hans-Jürgen Abt, týmový šéf Teamu Abt Sportsline. Mattias Ekström k tomu říká: "Hockenheim je a zůstává jednou z mých nejoblíbenějších tratí. Teď přichází finále. Další sezona je tedy za námi a bylo by pěkné rok zakončit dobrým výsledkem. V minulých dvou závodech jsme měli auto, které bylo dobře vyvážené."
Také jeho týmový kolega, Timo Scheider, zdůraznil důležitost konstrukterského titulu. "I když všichni jsou samozřejmě zaměření na rozhodnutí v boji o jezdecký titul, tak pro nás u Audi je v popředí konstrukterský titul. Ve Valencii jsme dosáhli velmi silného týmového výsledku. Bylo by jednoduše pěkné zakončit i finále s dobrým výsledkem a ideálně získat značkový titul pro Audi."
"Pokud se nám to podaří, tak to bude povzbudivé zakončení sezony. Na každý pád se už na finále na Hockenheimu těším. Určitě to bude napínavé. Krom toho je to něco zvláštního jet před takovým publikem."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.