Piloti týmu Abt, Mattias Ekström a Timo Scheider, chtějí pomoci svému týmu Audi na finálovém závodu DTM udržet aktuálně vedoucí pozici mezi výrobci.
Audi A5 DTM a i ostatní nové speciály se vrací na místo svého debutu. Na hockenheimském okruhu ležícím ve státě Badensko-Wüttenbersko odstartovala na konci dubna letošní sezona DTM. Na pole position tehdy stál právě vůz Audi, který pilotoval Mattis Ekström, v závodu pak dojel na podiu.
Od té doby speciál se čtyřmi kruhy ve znaku získal tři nejrychlejší tréninkové časy, dvě vítězství, devět podiových umístění a 327 bodů. Audi je tak před posledním závodem sezony na prvním místě mezi výrobci s 31 bodovým náskokem na Mercedes a 41 bodovým náskokem na BMW. Výrobci v Německu mohou ještě získat 88 bodů.
Největší část svého bodového přídělu Audi získala ve druhé polovině sezony. To jen dokazuje to, že po ne příliš povedeném vstupu do sezony se šampion DTM z let 1990, 1991, 2002, 2004, 2007, 2008, 2009 a 2011 vrátil po letní pauze v dobré formě, za čímž stojí kontinuální vývoj A5. Všichni jsou tak napjatí, jak se rozložení sil po takřka celé sezoně změnilo.
Vítězství mezi konstruktéry je primárním cílem ingolstadské značky: "Ve Valencii jsme dosáhli našeho etapového cíle a převzali jsme vedení v šampionátu. Naším cílem pro Hockenheim je s podobným týmovým výkonem vedení navýšit. Uděláme pro to vše," řekl Dr. Wolfgang Ulrich.
"Hockenheim je velkým finále DTM, které slibuje hodně napětí. Po dobrém výsledu z Valencie je pro náš tým jen jeden cíl: Chceme získat poslední vítězstí roku," řekl Hans-Jürgen Abt, týmový šéf Teamu Abt Sportsline. Mattias Ekström k tomu říká: "Hockenheim je a zůstává jednou z mých nejoblíbenějších tratí. Teď přichází finále. Další sezona je tedy za námi a bylo by pěkné rok zakončit dobrým výsledkem. V minulých dvou závodech jsme měli auto, které bylo dobře vyvážené."
Také jeho týmový kolega, Timo Scheider, zdůraznil důležitost konstrukterského titulu. "I když všichni jsou samozřejmě zaměření na rozhodnutí v boji o jezdecký titul, tak pro nás u Audi je v popředí konstrukterský titul. Ve Valencii jsme dosáhli velmi silného týmového výsledku. Bylo by jednoduše pěkné zakončit i finále s dobrým výsledkem a ideálně získat značkový titul pro Audi."
"Pokud se nám to podaří, tak to bude povzbudivé zakončení sezony. Na každý pád se už na finále na Hockenheimu těším. Určitě to bude napínavé. Krom toho je to něco zvláštního jet před takovým publikem."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.