Piloti týmu Abt, Mattias Ekström a Timo Scheider, chtějí pomoci svému týmu Audi na finálovém závodu DTM udržet aktuálně vedoucí pozici mezi výrobci.
Audi A5 DTM a i ostatní nové speciály se vrací na místo svého debutu. Na hockenheimském okruhu ležícím ve státě Badensko-Wüttenbersko odstartovala na konci dubna letošní sezona DTM. Na pole position tehdy stál právě vůz Audi, který pilotoval Mattis Ekström, v závodu pak dojel na podiu.
Od té doby speciál se čtyřmi kruhy ve znaku získal tři nejrychlejší tréninkové časy, dvě vítězství, devět podiových umístění a 327 bodů. Audi je tak před posledním závodem sezony na prvním místě mezi výrobci s 31 bodovým náskokem na Mercedes a 41 bodovým náskokem na BMW. Výrobci v Německu mohou ještě získat 88 bodů.
Největší část svého bodového přídělu Audi získala ve druhé polovině sezony. To jen dokazuje to, že po ne příliš povedeném vstupu do sezony se šampion DTM z let 1990, 1991, 2002, 2004, 2007, 2008, 2009 a 2011 vrátil po letní pauze v dobré formě, za čímž stojí kontinuální vývoj A5. Všichni jsou tak napjatí, jak se rozložení sil po takřka celé sezoně změnilo.
Vítězství mezi konstruktéry je primárním cílem ingolstadské značky: "Ve Valencii jsme dosáhli našeho etapového cíle a převzali jsme vedení v šampionátu. Naším cílem pro Hockenheim je s podobným týmovým výkonem vedení navýšit. Uděláme pro to vše," řekl Dr. Wolfgang Ulrich.
"Hockenheim je velkým finále DTM, které slibuje hodně napětí. Po dobrém výsledu z Valencie je pro náš tým jen jeden cíl: Chceme získat poslední vítězstí roku," řekl Hans-Jürgen Abt, týmový šéf Teamu Abt Sportsline. Mattias Ekström k tomu říká: "Hockenheim je a zůstává jednou z mých nejoblíbenějších tratí. Teď přichází finále. Další sezona je tedy za námi a bylo by pěkné rok zakončit dobrým výsledkem. V minulých dvou závodech jsme měli auto, které bylo dobře vyvážené."
Také jeho týmový kolega, Timo Scheider, zdůraznil důležitost konstrukterského titulu. "I když všichni jsou samozřejmě zaměření na rozhodnutí v boji o jezdecký titul, tak pro nás u Audi je v popředí konstrukterský titul. Ve Valencii jsme dosáhli velmi silného týmového výsledku. Bylo by jednoduše pěkné zakončit i finále s dobrým výsledkem a ideálně získat značkový titul pro Audi."
"Pokud se nám to podaří, tak to bude povzbudivé zakončení sezony. Na každý pád se už na finále na Hockenheimu těším. Určitě to bude napínavé. Krom toho je to něco zvláštního jet před takovým publikem."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.