ZÁVODNÍ VÍKEND; Předposlední závodní víkend DTM se koná na španělském okruhu ve Valencii (klasický okruh ne pouliční okruh postavený pro F1). Zde se vždy více dařilo Audi než Mercedesu. Letos navíc může zasáhnout do bojů o čelo BMW, jak si to tři značky rozdají? Sledujde s námi.
Závod: V dnešním závodu ve španělské Valencii dominoval Augusto Farfus a získal tak svoje vůbec první vítězství v DTM. To Bruno Spengler předvedl skvělou stíhací jízdu a stáhl náskok Paffetta na čele šampionátu.
Farfus dobře odstartoval a udržel si vedení před druhým Edoardem Mortarou. Později si vypracoval až pěti sekundový náskok před tím, než zajel ke svoji první zastávce v boxech. Po zbytek závodu si i nadále udržoval vedení, a tak se stal prvním Brazilcem, který vyhrál závod DTM.
Na druhém místě se neustále držel Mortara, ale sedm kol před koncem odstavil svoje Audi do karčírku s technickou závadou. Z tohoto odstoupení profitovali kolegové z týmu Abt, Adrien Tambay a Mattias Ekstroëm, kteří se tak dostali na druhé a třetí místo. Tambay tak získal své první podium v DTM.
V úvodní fází závodu jel třetí Filipe Albuquerque, toho však během prvních zastávek překonal Tambay a během druhých Ekström. Albuquerque tak dojel čtvrtý a pátá byla další Audi týmu Phoenix, kterou pilotoval Mike Rockenfeller.
Po velké stíhací jízdě dojel šestý Bruno Spengler, který byl během závodu až na 15. místě, když dostal penalizaci za velmi, velmi těsně ulitý start. Na sedmém místě dojela Rahel Frey, která předvedla nejlepší výkon ve své kariéře v DTM. Během závodu svedla pěkný souboj s Andym Priaulxem (ten jí napřed vytlačil z trati, ale ředitelství závodu mu nakázalo, aby jí pustil před sebe) i Dirkem Wernerem, kteří skončili na osmém a devátém místě.
Pro poslední bod si dojel Jamie Green, kterého až v samotném konci závodu před sebe pustil David Coulthard. Ze závodu hned v první zatáčce odstoupil Martin Tomczyk. V první zatáčce měl také kolizi, za kterou byl později penalizován dvousekundovou zastávkou v boxech, s Američanem Joeym Handtem i průběžně vedoucí muž šampionátu, Gary Paffett. Ten během závodu pro technické problémy také vzdal poté, co se pohyboval na chvostu pole a jeho rychlost byla zřejmě vinou havárie v první zatáčce velmi slabá. Rozdíl mezi průběžně prvním Paffettem a druhým Spenglerem jsou pouhé 3 body a do konce sezony zbývá už jen jeden závod.
Výsledky závodu: zde
Výsledky warm-upu: zde
Kvalifikace: Augusto Farfus získal svoji první pole position v DTM! Všichni tři uchazeči o titul (Gary Paffett, Jamie Green a Bruno Spengler) se nevešly do TOP10. Farfus byl s svým BMW M3 DTM týmu RBM nejrychlejší ve 3 ze 4 částí kvalifikace. V Q3 byl rychlejší Adrien Tambay, jenže ten jeho čas v Q4 nepřekonal a tak se mohl radovat Brazilec. Farfus je prvním jihoameričanem, který v DTM získal pole position od doby Johnnyho Cecottoa (také BMW), jenže to už je 20 let zpět.
Druhý nejrychlejší byl Edoardo Mortara, za ním je jeho týmový kolega od týmu Rosberg - Filipe Albuquerque. Nejrychlejší čtveřici uzavírá Adrien Tambay s Audi A5 týmu Abt. Ital Mortara byl ale po kvalifikaci vyšetřován, komisaři přezkoumávali průjezd zatáčkou číslo 1 (bylo podezření, že si ji zkrátil), ale nakonec se rozhodli, že vše proběhlo podle pravidel.
Do Q4 nepostoupil Mike Rockenfeller s Audi A5 týmu Phoenix, vedle něj bude stát kolega Farfuse - Andy Priaulx. Pro něj je 6. místo nejlepším výsledkem v kvalifikaci na závod DTM. Další řadu obsadí týmoví kolegové z týmu Abt Timo Scheider a Mattias Ekström. Nejlepší desítku uzavřou Dirk Werner a Miguel Molina.
Kvalifikace se stala tragédií pro Mercedes. Hned 6 C-Coupé vypadlo v Q1. Mezi nimi byl i například Jamie Green. Kolega z týmu HWA Gary Paffett sice prošel do Q2 ale na lepší než 16. místo nedosáhl. Nejlépe se z jezdců o titul umístil Bruno Spengler s BMW týmu Schnitzer (12.).
Jezdec týmu Mücke, Robert Wickens, se stal poprvé ve své kariéře nejlepším jezdcem Mercedesu v kvalifikaci, stojí 14. Nejlepší výsledek kariéry v kvalifikaci zaznamenala Rahel Frey s Audi, je 15. Tragicky opět dopadla kvalifikace v podání dvou bývalých jezdců F1. David Coulthard bude stát až 21., Ralf Schumacher 22.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.