ZÁVODNÍ VÍKEND; Předposlední závodní víkend DTM se koná na španělském okruhu ve Valencii (klasický okruh ne pouliční okruh postavený pro F1). Zde se vždy více dařilo Audi než Mercedesu. Letos navíc může zasáhnout do bojů o čelo BMW, jak si to tři značky rozdají? Sledujde s námi.
Závod: V dnešním závodu ve španělské Valencii dominoval Augusto Farfus a získal tak svoje vůbec první vítězství v DTM. To Bruno Spengler předvedl skvělou stíhací jízdu a stáhl náskok Paffetta na čele šampionátu.
Farfus dobře odstartoval a udržel si vedení před druhým Edoardem Mortarou. Později si vypracoval až pěti sekundový náskok před tím, než zajel ke svoji první zastávce v boxech. Po zbytek závodu si i nadále udržoval vedení, a tak se stal prvním Brazilcem, který vyhrál závod DTM.
Na druhém místě se neustále držel Mortara, ale sedm kol před koncem odstavil svoje Audi do karčírku s technickou závadou. Z tohoto odstoupení profitovali kolegové z týmu Abt, Adrien Tambay a Mattias Ekstroëm, kteří se tak dostali na druhé a třetí místo. Tambay tak získal své první podium v DTM.
V úvodní fází závodu jel třetí Filipe Albuquerque, toho však během prvních zastávek překonal Tambay a během druhých Ekström. Albuquerque tak dojel čtvrtý a pátá byla další Audi týmu Phoenix, kterou pilotoval Mike Rockenfeller.
Po velké stíhací jízdě dojel šestý Bruno Spengler, který byl během závodu až na 15. místě, když dostal penalizaci za velmi, velmi těsně ulitý start. Na sedmém místě dojela Rahel Frey, která předvedla nejlepší výkon ve své kariéře v DTM. Během závodu svedla pěkný souboj s Andym Priaulxem (ten jí napřed vytlačil z trati, ale ředitelství závodu mu nakázalo, aby jí pustil před sebe) i Dirkem Wernerem, kteří skončili na osmém a devátém místě.
Pro poslední bod si dojel Jamie Green, kterého až v samotném konci závodu před sebe pustil David Coulthard. Ze závodu hned v první zatáčce odstoupil Martin Tomczyk. V první zatáčce měl také kolizi, za kterou byl později penalizován dvousekundovou zastávkou v boxech, s Američanem Joeym Handtem i průběžně vedoucí muž šampionátu, Gary Paffett. Ten během závodu pro technické problémy také vzdal poté, co se pohyboval na chvostu pole a jeho rychlost byla zřejmě vinou havárie v první zatáčce velmi slabá. Rozdíl mezi průběžně prvním Paffettem a druhým Spenglerem jsou pouhé 3 body a do konce sezony zbývá už jen jeden závod.
Výsledky závodu: zde
Výsledky warm-upu: zde
Kvalifikace: Augusto Farfus získal svoji první pole position v DTM! Všichni tři uchazeči o titul (Gary Paffett, Jamie Green a Bruno Spengler) se nevešly do TOP10. Farfus byl s svým BMW M3 DTM týmu RBM nejrychlejší ve 3 ze 4 částí kvalifikace. V Q3 byl rychlejší Adrien Tambay, jenže ten jeho čas v Q4 nepřekonal a tak se mohl radovat Brazilec. Farfus je prvním jihoameričanem, který v DTM získal pole position od doby Johnnyho Cecottoa (také BMW), jenže to už je 20 let zpět.
Druhý nejrychlejší byl Edoardo Mortara, za ním je jeho týmový kolega od týmu Rosberg - Filipe Albuquerque. Nejrychlejší čtveřici uzavírá Adrien Tambay s Audi A5 týmu Abt. Ital Mortara byl ale po kvalifikaci vyšetřován, komisaři přezkoumávali průjezd zatáčkou číslo 1 (bylo podezření, že si ji zkrátil), ale nakonec se rozhodli, že vše proběhlo podle pravidel.
Do Q4 nepostoupil Mike Rockenfeller s Audi A5 týmu Phoenix, vedle něj bude stát kolega Farfuse - Andy Priaulx. Pro něj je 6. místo nejlepším výsledkem v kvalifikaci na závod DTM. Další řadu obsadí týmoví kolegové z týmu Abt Timo Scheider a Mattias Ekström. Nejlepší desítku uzavřou Dirk Werner a Miguel Molina.
Kvalifikace se stala tragédií pro Mercedes. Hned 6 C-Coupé vypadlo v Q1. Mezi nimi byl i například Jamie Green. Kolega z týmu HWA Gary Paffett sice prošel do Q2 ale na lepší než 16. místo nedosáhl. Nejlépe se z jezdců o titul umístil Bruno Spengler s BMW týmu Schnitzer (12.).
Jezdec týmu Mücke, Robert Wickens, se stal poprvé ve své kariéře nejlepším jezdcem Mercedesu v kvalifikaci, stojí 14. Nejlepší výsledek kariéry v kvalifikaci zaznamenala Rahel Frey s Audi, je 15. Tragicky opět dopadla kvalifikace v podání dvou bývalých jezdců F1. David Coulthard bude stát až 21., Ralf Schumacher 22.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.