ZÁVODNÍ VÍKEND; Předposlední závodní víkend DTM se koná na španělském okruhu ve Valencii (klasický okruh ne pouliční okruh postavený pro F1). Zde se vždy více dařilo Audi než Mercedesu. Letos navíc může zasáhnout do bojů o čelo BMW, jak si to tři značky rozdají? Sledujde s námi.
Závod: V dnešním závodu ve španělské Valencii dominoval Augusto Farfus a získal tak svoje vůbec první vítězství v DTM. To Bruno Spengler předvedl skvělou stíhací jízdu a stáhl náskok Paffetta na čele šampionátu.
Farfus dobře odstartoval a udržel si vedení před druhým Edoardem Mortarou. Později si vypracoval až pěti sekundový náskok před tím, než zajel ke svoji první zastávce v boxech. Po zbytek závodu si i nadále udržoval vedení, a tak se stal prvním Brazilcem, který vyhrál závod DTM.
Na druhém místě se neustále držel Mortara, ale sedm kol před koncem odstavil svoje Audi do karčírku s technickou závadou. Z tohoto odstoupení profitovali kolegové z týmu Abt, Adrien Tambay a Mattias Ekstroëm, kteří se tak dostali na druhé a třetí místo. Tambay tak získal své první podium v DTM.
V úvodní fází závodu jel třetí Filipe Albuquerque, toho však během prvních zastávek překonal Tambay a během druhých Ekström. Albuquerque tak dojel čtvrtý a pátá byla další Audi týmu Phoenix, kterou pilotoval Mike Rockenfeller.
Po velké stíhací jízdě dojel šestý Bruno Spengler, který byl během závodu až na 15. místě, když dostal penalizaci za velmi, velmi těsně ulitý start. Na sedmém místě dojela Rahel Frey, která předvedla nejlepší výkon ve své kariéře v DTM. Během závodu svedla pěkný souboj s Andym Priaulxem (ten jí napřed vytlačil z trati, ale ředitelství závodu mu nakázalo, aby jí pustil před sebe) i Dirkem Wernerem, kteří skončili na osmém a devátém místě.
Pro poslední bod si dojel Jamie Green, kterého až v samotném konci závodu před sebe pustil David Coulthard. Ze závodu hned v první zatáčce odstoupil Martin Tomczyk. V první zatáčce měl také kolizi, za kterou byl později penalizován dvousekundovou zastávkou v boxech, s Američanem Joeym Handtem i průběžně vedoucí muž šampionátu, Gary Paffett. Ten během závodu pro technické problémy také vzdal poté, co se pohyboval na chvostu pole a jeho rychlost byla zřejmě vinou havárie v první zatáčce velmi slabá. Rozdíl mezi průběžně prvním Paffettem a druhým Spenglerem jsou pouhé 3 body a do konce sezony zbývá už jen jeden závod.
Výsledky závodu: zde
Výsledky warm-upu: zde
Kvalifikace: Augusto Farfus získal svoji první pole position v DTM! Všichni tři uchazeči o titul (Gary Paffett, Jamie Green a Bruno Spengler) se nevešly do TOP10. Farfus byl s svým BMW M3 DTM týmu RBM nejrychlejší ve 3 ze 4 částí kvalifikace. V Q3 byl rychlejší Adrien Tambay, jenže ten jeho čas v Q4 nepřekonal a tak se mohl radovat Brazilec. Farfus je prvním jihoameričanem, který v DTM získal pole position od doby Johnnyho Cecottoa (také BMW), jenže to už je 20 let zpět.
Druhý nejrychlejší byl Edoardo Mortara, za ním je jeho týmový kolega od týmu Rosberg - Filipe Albuquerque. Nejrychlejší čtveřici uzavírá Adrien Tambay s Audi A5 týmu Abt. Ital Mortara byl ale po kvalifikaci vyšetřován, komisaři přezkoumávali průjezd zatáčkou číslo 1 (bylo podezření, že si ji zkrátil), ale nakonec se rozhodli, že vše proběhlo podle pravidel.
Do Q4 nepostoupil Mike Rockenfeller s Audi A5 týmu Phoenix, vedle něj bude stát kolega Farfuse - Andy Priaulx. Pro něj je 6. místo nejlepším výsledkem v kvalifikaci na závod DTM. Další řadu obsadí týmoví kolegové z týmu Abt Timo Scheider a Mattias Ekström. Nejlepší desítku uzavřou Dirk Werner a Miguel Molina.
Kvalifikace se stala tragédií pro Mercedes. Hned 6 C-Coupé vypadlo v Q1. Mezi nimi byl i například Jamie Green. Kolega z týmu HWA Gary Paffett sice prošel do Q2 ale na lepší než 16. místo nedosáhl. Nejlépe se z jezdců o titul umístil Bruno Spengler s BMW týmu Schnitzer (12.).
Jezdec týmu Mücke, Robert Wickens, se stal poprvé ve své kariéře nejlepším jezdcem Mercedesu v kvalifikaci, stojí 14. Nejlepší výsledek kariéry v kvalifikaci zaznamenala Rahel Frey s Audi, je 15. Tragicky opět dopadla kvalifikace v podání dvou bývalých jezdců F1. David Coulthard bude stát až 21., Ralf Schumacher 22.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.