Bruno Spengler je velmi potěšen víkendem na německém Oscherslebenu, ve kterém si připsal vítězství v kvalifikaci i v závodě. "Pro nás je to senzační úspěch." Přečtěte si krátký rozhovor serveru motorsport-total.com.
Bruno, co pro vás znamená třetí vítězství v sezoně? Strašně moc. S průběhem celého závodního víkendu jsem zcela spokojen. Přijeli jsme na Oschersleben a nevěděli jsme přesně, jak zde na tom budeme, protože trať je poměrně speciální. Kromě toho byla konkurence poměrně silná. Musel jsem do toho dát vše, abych po sobotním pole position vyjel v neděli i vítězství. Děkuji týmu za skvěle odvedenou práci. Je to pro nás senzační úspěch.
Jak velký byl tlak ze strany Garyho Paffetta, kterého jste měl za svými zády? Přesně kvůli takovýmto vítězstvím, jako je to dnešní, jsem závodním jezdcem. Potřebuji tento speciální tlak, kdy je váš konkurent těsně za vámi a vy musíte udělat vše pro to, aby vás nepředjel. Zcela otevřeně: Nepociťuji to jako žádný tlak.
Pro mě je to spíše motivace být ještě rychlejším. Potřebuji to, abych podal nejlepší výkony. Bylo tak tomu i v tomto závodu. Když se Gary přiblížil, tak jsem se prostě snažil neudělat žádnou chybu, správně trefovat brzdné body a zůstat koncentrovaný. Říkal jsem si: Nenech ho předjet. To se mi pak také podařilo.
Na podiu jste pak měl svoje ukazováčky na hlavě jako dva čertí rohy. Co to bylo? Když jsem na Nürburgringu projel cílovou čarou jako vítěz, tak mi můj inženýr řekl: Senzační, jel jsi jako ďábel. Proto jsem to teď udělal. Strašně rád bych to udělal i při dalších vítězstvích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?