BMW se rozhodlo dát šanci dvěma mladíkům, Maximu Martinovi a Fabio Leimerovi, kteří otestují BMW M3 DTM. Tito jezdci se testu zúčastní společně s Marco Wittmannem, který je testovacím jezdcem mnichovské značky.
BMW dělá vše pro to, aby se návrat do DTM nesl v úspěšném duchu. Najalo skvělé jezdce, například Andyho Priaulxe (trojnásobný mistr WTCC z let 2006 až 2008), Bruna Spenglera (11 vítězství DTM) nebo třeba Martina Tomczyka (úřadující mistr DTM s Audi). Po úspěšném návratu (zatím dvě vítězství) BMW pokračuje v hledání talentů, kteří by jej mohly v budoucnu reprezentovat. Teď pozvalo na test, kterého se bude účastnit jeho tovární testovací jezdec, Marco Wittmann, také dva mladíky, Maxima Martina a Fabio Leimerse.
Maxim Martin letos okupuje čelo Blancpain Endurance Series s vozem BMW Z4 GT3, kterou mu připravuje tým Marc VDS Racing. Jeho kolegové jsou Markus Palttala a Bas Leinders. "Jsem velmi vděčný BMW za tuto příležitost. Letos mám skvělý program s BMW GT4 GT3. Uživám si spolupráci s lidmi od BMW - zatím na scéně GT vozů. Jsem si jistý, že to bude pokračovat i při testu DTM. Test mi dodá mitovaci před finále Blancpain Endurance Series v Navařře, kde budeme bojovat o titul," říká Belgičan.
Fabio Leimers je také nesmírně šťastný nabídnutou příležitostí. Švýcar, který momentálně jezdí v GP2 s týmem Racing Engineering, poprvé přišel do kontaktu s BMW již v roce 2006, kdy jezdil Formuli BMW v Německu. "Pro jezdce je vždy vzrušující, když se dostane za volant nového vozu, který nezná. BMW M3 DTM již prokázalo, že je schopné bojovat v DTM o nejvyšší příčky. Je skvělé moci takový vůz otestovat. Na nových vozech DTM je toho hodně pozitivního a už se nemohu dočkat, až usednu do takto precizního auta."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.