Norbert Haug, šéf Mercedesu, nechce nic slyšet o týmový režii. Oba jeho jezdci, kteří bojují o titul - Gary Paffett a Jamie Green, mají volné ruce v soubojích na trati. Podmínka je pouze jediná: Nesmí se vyřadit navzájem.
Při pohledu na celkovou tabulku nás napadne, že to pro Mercedes vypadá dobře. Gary Paffett se drží celý rok na čele, do konce zbývají 3 závody a Brit má 109 bodů. Značkový kolega, Jamie Green, je v tabulce druhý se 16 bodovou ztrátou. Nejbližší pronásledovatel je Bruno Spengler s BMW se ziskem 91 bodu. "Jamie a Gary proti sobě nastupují jako protivníci. V minulosti se nám to možná párkrát nevyplatilo, ale vždy jsem se stavěli proti týmové režii," komentuje situaci pro motorsport-magazin.com Norberg Haug.
Fakt, že si oba jezdci na trati nic nedarují, bylo krásně vidět v předešlém závodu na Zandvoortu, kde jsme pozorovali těsný duel obou pilotů. "Byl to duel na ostří nože. Jamie na Garyho zaútočil, jenže ten to nečekal. Vzpomeňte si ale také na jejich souboj z Hockenheimu, to byl skvělý sport. Podobné souboje mě těší. Tak by se podle mě mělo jezdit - bez kontaktů, ale tvrdě a nehledě na to, jestli je to kolega nebo soupeř."
"Pokud bychom došli na poslední závod a situace byla až moc napjatá, tak bychom asi museli udělat nějaké rozhodnutí. Oba by se určitě neměli vyřadit ze souboje o titul. Pro to bychom pochopení neměli. Naši jezdci jsou ale dost znalí na to, aby něco podobného udělali."
Haugovi se ale na předešlých závodech jedna věc nelíbila: "Nelíbí se mi, když je vedoucí muž průběžného hodnocení dvakrát ze tří předešlých závodů roztočen. Tak by to být nemělo. Bylo by smutné, kdyby se takhle rozhodlo o šampionátu. Musíme na tom zapracovat, protože podobné věci v budoucnosti vidět nechceme."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.