Norbert Haug, šéf Mercedesu, nechce nic slyšet o týmový režii. Oba jeho jezdci, kteří bojují o titul - Gary Paffett a Jamie Green, mají volné ruce v soubojích na trati. Podmínka je pouze jediná: Nesmí se vyřadit navzájem.
Při pohledu na celkovou tabulku nás napadne, že to pro Mercedes vypadá dobře. Gary Paffett se drží celý rok na čele, do konce zbývají 3 závody a Brit má 109 bodů. Značkový kolega, Jamie Green, je v tabulce druhý se 16 bodovou ztrátou. Nejbližší pronásledovatel je Bruno Spengler s BMW se ziskem 91 bodu. "Jamie a Gary proti sobě nastupují jako protivníci. V minulosti se nám to možná párkrát nevyplatilo, ale vždy jsem se stavěli proti týmové režii," komentuje situaci pro motorsport-magazin.com Norberg Haug.
Fakt, že si oba jezdci na trati nic nedarují, bylo krásně vidět v předešlém závodu na Zandvoortu, kde jsme pozorovali těsný duel obou pilotů. "Byl to duel na ostří nože. Jamie na Garyho zaútočil, jenže ten to nečekal. Vzpomeňte si ale také na jejich souboj z Hockenheimu, to byl skvělý sport. Podobné souboje mě těší. Tak by se podle mě mělo jezdit - bez kontaktů, ale tvrdě a nehledě na to, jestli je to kolega nebo soupeř."
"Pokud bychom došli na poslední závod a situace byla až moc napjatá, tak bychom asi museli udělat nějaké rozhodnutí. Oba by se určitě neměli vyřadit ze souboje o titul. Pro to bychom pochopení neměli. Naši jezdci jsou ale dost znalí na to, aby něco podobného udělali."
Haugovi se ale na předešlých závodech jedna věc nelíbila: "Nelíbí se mi, když je vedoucí muž průběžného hodnocení dvakrát ze tří předešlých závodů roztočen. Tak by to být nemělo. Bylo by smutné, kdyby se takhle rozhodlo o šampionátu. Musíme na tom zapracovat, protože podobné věci v budoucnosti vidět nechceme."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?