Norbert Haug, šéf Mercedesu, nechce nic slyšet o týmový režii. Oba jeho jezdci, kteří bojují o titul - Gary Paffett a Jamie Green, mají volné ruce v soubojích na trati. Podmínka je pouze jediná: Nesmí se vyřadit navzájem.
Při pohledu na celkovou tabulku nás napadne, že to pro Mercedes vypadá dobře. Gary Paffett se drží celý rok na čele, do konce zbývají 3 závody a Brit má 109 bodů. Značkový kolega, Jamie Green, je v tabulce druhý se 16 bodovou ztrátou. Nejbližší pronásledovatel je Bruno Spengler s BMW se ziskem 91 bodu. "Jamie a Gary proti sobě nastupují jako protivníci. V minulosti se nám to možná párkrát nevyplatilo, ale vždy jsem se stavěli proti týmové režii," komentuje situaci pro motorsport-magazin.com Norberg Haug.
Fakt, že si oba jezdci na trati nic nedarují, bylo krásně vidět v předešlém závodu na Zandvoortu, kde jsme pozorovali těsný duel obou pilotů. "Byl to duel na ostří nože. Jamie na Garyho zaútočil, jenže ten to nečekal. Vzpomeňte si ale také na jejich souboj z Hockenheimu, to byl skvělý sport. Podobné souboje mě těší. Tak by se podle mě mělo jezdit - bez kontaktů, ale tvrdě a nehledě na to, jestli je to kolega nebo soupeř."
"Pokud bychom došli na poslední závod a situace byla až moc napjatá, tak bychom asi museli udělat nějaké rozhodnutí. Oba by se určitě neměli vyřadit ze souboje o titul. Pro to bychom pochopení neměli. Naši jezdci jsou ale dost znalí na to, aby něco podobného udělali."
Haugovi se ale na předešlých závodech jedna věc nelíbila: "Nelíbí se mi, když je vedoucí muž průběžného hodnocení dvakrát ze tří předešlých závodů roztočen. Tak by to být nemělo. Bylo by smutné, kdyby se takhle rozhodlo o šampionátu. Musíme na tom zapracovat, protože podobné věci v budoucnosti vidět nechceme."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?