Norbert Haug, šéf Mercedesu, nechce nic slyšet o týmový režii. Oba jeho jezdci, kteří bojují o titul - Gary Paffett a Jamie Green, mají volné ruce v soubojích na trati. Podmínka je pouze jediná: Nesmí se vyřadit navzájem.
Při pohledu na celkovou tabulku nás napadne, že to pro Mercedes vypadá dobře. Gary Paffett se drží celý rok na čele, do konce zbývají 3 závody a Brit má 109 bodů. Značkový kolega, Jamie Green, je v tabulce druhý se 16 bodovou ztrátou. Nejbližší pronásledovatel je Bruno Spengler s BMW se ziskem 91 bodu. "Jamie a Gary proti sobě nastupují jako protivníci. V minulosti se nám to možná párkrát nevyplatilo, ale vždy jsem se stavěli proti týmové režii," komentuje situaci pro motorsport-magazin.com Norberg Haug.
Fakt, že si oba jezdci na trati nic nedarují, bylo krásně vidět v předešlém závodu na Zandvoortu, kde jsme pozorovali těsný duel obou pilotů. "Byl to duel na ostří nože. Jamie na Garyho zaútočil, jenže ten to nečekal. Vzpomeňte si ale také na jejich souboj z Hockenheimu, to byl skvělý sport. Podobné souboje mě těší. Tak by se podle mě mělo jezdit - bez kontaktů, ale tvrdě a nehledě na to, jestli je to kolega nebo soupeř."
"Pokud bychom došli na poslední závod a situace byla až moc napjatá, tak bychom asi museli udělat nějaké rozhodnutí. Oba by se určitě neměli vyřadit ze souboje o titul. Pro to bychom pochopení neměli. Naši jezdci jsou ale dost znalí na to, aby něco podobného udělali."
Haugovi se ale na předešlých závodech jedna věc nelíbila: "Nelíbí se mi, když je vedoucí muž průběžného hodnocení dvakrát ze tří předešlých závodů roztočen. Tak by to být nemělo. Bylo by smutné, kdyby se takhle rozhodlo o šampionátu. Musíme na tom zapracovat, protože podobné věci v budoucnosti vidět nechceme."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?