Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, trochu poodkryl svoje karty pro rok 2013. V příští sezoně se můžeme těšit na osm speciálů BMW M3 DTM.
BMW vstoupilo do DTM velkoryse. Mnichovští jezdí na špici s ostatními, jako kdyby se DTM účastnili již několikátou sezonu v řadě. Bruno Spengler dokázal pro BMW do dnešního dne získat již dvě vítězství a v průběžném pořadí je Kanaďan třetí. Neustále také může reálně uvažovat o titulu. Odpovědní lidé z BMW jsou se situací náležitě spokojeni. Mezi výrobci je BMW momentálně poslední, ale ve stratovním poli můžeme vidět pouze šest speciálů s vrtulí ve znaku, zatímco konkurenčních vozů se znakem trojcípé hvězdy nebo čtyř kruhů můžeme vidět po osmi.
"Více než šest vozů v prvním roce nebylo vzhledem k tomu, že to pro nás byl nový projekt, možných. Je jasné, že je to strategickou nevýhodou," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru pro německý ´Motorsport aktuell´. "Naše první sezona je pro nás jakýmsi učednickým rokem. Ve druhém roce musíme mít samozřejmě cíl bojovat o titul," pokračuje inženýr. Mnichovští tak do další sezony ještě více posílí. "Pokud chceme vážně zabojovat o titul, tak musíme posílit ve všech oblastech. K tomu patří i počet nasazovaných vozů." Je tedy více než jasné, že BMW v příštím roce chystá také 8 aut.
Momentálně má BMW v DTM tři týmy, RGM, Schnitzer a RBM. Každý z nich se stará o dva vozy. Otázkou tedy je, kdo na start příští sezony postaví další dva speciály M3? "Myslím si, že stejné rozdělení a stejné zacházení se všemi zúčastněnými dobře funguje a vedlo k úspěchu. Nevidím tak skoro žádný důvod na tomto konceptu něco měnit."
Podle různých zvěstí by se mohl stát třetím týmem italský Vita4One, který řídí Michael Bartels, jenž je sám aktivním závodníkem, když letos se svým týmem startuje v MS GT1 vozů. Mluví se také o týmu ROAL, který patří dřívějšímu hrdinovi DTM, Robertu Ravagliovi. A poslední variantou, o které se spekuluje, je, že by BMW nasadilo svůj vlastní tovární tým. "Musíme vycházet z maximální efektivnosti a synergie. Musíme si uvědomit, za jakým účelem bychom ho tam dostali?" zakončil Marquardt.
Dvě nová auta by do DTM samozřejmě dostala dva další piloty. Jedním z nich by mohl být mladíček podporovaný BMW, Marco Wittmann. Do DTM by se ale mohli dostat také jezdci z GT vozů jako Maxime Martin nebo Yelmer Buurman. Jestli u BMW zůstanou všichni stávající piloti, to také zatím není jisté. Jeden volný kokpit by také mohla dostat nějaká dáma: "Nevidím žádný důvod, proč bychom do auta nemohli posadit ženu. Musela by ale samozřejmě mít rychlost."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.