Kdo bude čtvrtým týmem BMW v DTM?

Werner, Dirk
Werner, Dirk, foto: dtm.de
iM2 4. září 2012 16:01
Sdílej:

Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, trochu poodkryl svoje karty pro rok 2013. V příští sezoně se můžeme těšit na osm speciálů BMW M3 DTM.

BMW vstoupilo do DTM velkoryse. Mnichovští jezdí na špici s ostatními, jako kdyby se DTM účastnili již několikátou sezonu v řadě. Bruno Spengler dokázal pro BMW do dnešního dne získat již dvě vítězství a v průběžném pořadí je Kanaďan třetí. Neustále také může reálně uvažovat o titulu. Odpovědní lidé z BMW jsou se situací náležitě spokojeni. Mezi výrobci je BMW momentálně poslední, ale ve stratovním poli můžeme vidět pouze šest speciálů s vrtulí ve znaku, zatímco konkurenčních vozů se znakem trojcípé hvězdy nebo čtyř kruhů můžeme vidět po osmi.

"Více než šest vozů v prvním roce nebylo vzhledem k tomu, že to pro nás byl nový projekt, možných. Je jasné, že je to strategickou nevýhodou," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru pro německý ´Motorsport aktuell´. "Naše první sezona je pro nás jakýmsi učednickým rokem. Ve druhém roce musíme mít samozřejmě cíl bojovat o titul," pokračuje inženýr. Mnichovští tak do další sezony ještě více posílí. "Pokud chceme vážně zabojovat o titul, tak musíme posílit ve všech oblastech. K tomu patří i počet nasazovaných vozů." Je tedy více než jasné, že BMW v příštím roce chystá také 8 aut.

Momentálně má BMW v DTM tři týmy, RGM, Schnitzer a RBM. Každý z nich se stará o dva vozy. Otázkou tedy je, kdo na start příští sezony postaví další dva speciály M3? "Myslím si, že stejné rozdělení a stejné zacházení se všemi zúčastněnými dobře funguje a vedlo k úspěchu. Nevidím tak skoro žádný důvod na tomto konceptu něco měnit."

Podle různých zvěstí by se mohl stát třetím týmem italský Vita4One, který řídí Michael Bartels, jenž je sám aktivním závodníkem, když letos se svým týmem startuje v MS GT1 vozů. Mluví se také o týmu ROAL, který patří dřívějšímu hrdinovi DTM, Robertu Ravagliovi. A poslední variantou, o které se spekuluje, je, že by BMW nasadilo svůj vlastní tovární tým. "Musíme vycházet z maximální efektivnosti a synergie. Musíme si uvědomit, za jakým účelem bychom ho tam dostali?" zakončil Marquardt.  

Dvě nová auta by do DTM samozřejmě dostala dva další piloty. Jedním z nich by mohl být mladíček podporovaný BMW, Marco Wittmann. Do DTM by se ale mohli dostat také jezdci z GT vozů jako Maxime Martin nebo Yelmer Buurman. Jestli u BMW zůstanou všichni stávající piloti, to také zatím není jisté. Jeden volný kokpit by také mohla dostat nějaká dáma: "Nevidím žádný důvod, proč bychom do auta nemohli posadit ženu. Musela by ale samozřejmě mít rychlost."

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.