Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, trochu poodkryl svoje karty pro rok 2013. V příští sezoně se můžeme těšit na osm speciálů BMW M3 DTM.
BMW vstoupilo do DTM velkoryse. Mnichovští jezdí na špici s ostatními, jako kdyby se DTM účastnili již několikátou sezonu v řadě. Bruno Spengler dokázal pro BMW do dnešního dne získat již dvě vítězství a v průběžném pořadí je Kanaďan třetí. Neustále také může reálně uvažovat o titulu. Odpovědní lidé z BMW jsou se situací náležitě spokojeni. Mezi výrobci je BMW momentálně poslední, ale ve stratovním poli můžeme vidět pouze šest speciálů s vrtulí ve znaku, zatímco konkurenčních vozů se znakem trojcípé hvězdy nebo čtyř kruhů můžeme vidět po osmi.
"Více než šest vozů v prvním roce nebylo vzhledem k tomu, že to pro nás byl nový projekt, možných. Je jasné, že je to strategickou nevýhodou," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru pro německý ´Motorsport aktuell´. "Naše první sezona je pro nás jakýmsi učednickým rokem. Ve druhém roce musíme mít samozřejmě cíl bojovat o titul," pokračuje inženýr. Mnichovští tak do další sezony ještě více posílí. "Pokud chceme vážně zabojovat o titul, tak musíme posílit ve všech oblastech. K tomu patří i počet nasazovaných vozů." Je tedy více než jasné, že BMW v příštím roce chystá také 8 aut.
Momentálně má BMW v DTM tři týmy, RGM, Schnitzer a RBM. Každý z nich se stará o dva vozy. Otázkou tedy je, kdo na start příští sezony postaví další dva speciály M3? "Myslím si, že stejné rozdělení a stejné zacházení se všemi zúčastněnými dobře funguje a vedlo k úspěchu. Nevidím tak skoro žádný důvod na tomto konceptu něco měnit."
Podle různých zvěstí by se mohl stát třetím týmem italský Vita4One, který řídí Michael Bartels, jenž je sám aktivním závodníkem, když letos se svým týmem startuje v MS GT1 vozů. Mluví se také o týmu ROAL, který patří dřívějšímu hrdinovi DTM, Robertu Ravagliovi. A poslední variantou, o které se spekuluje, je, že by BMW nasadilo svůj vlastní tovární tým. "Musíme vycházet z maximální efektivnosti a synergie. Musíme si uvědomit, za jakým účelem bychom ho tam dostali?" zakončil Marquardt.
Dvě nová auta by do DTM samozřejmě dostala dva další piloty. Jedním z nich by mohl být mladíček podporovaný BMW, Marco Wittmann. Do DTM by se ale mohli dostat také jezdci z GT vozů jako Maxime Martin nebo Yelmer Buurman. Jestli u BMW zůstanou všichni stávající piloti, to také zatím není jisté. Jeden volný kokpit by také mohla dostat nějaká dáma: "Nevidím žádný důvod, proč bychom do auta nemohli posadit ženu. Musela by ale samozřejmě mít rychlost."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?