Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, trochu poodkryl svoje karty pro rok 2013. V příští sezoně se můžeme těšit na osm speciálů BMW M3 DTM.
BMW vstoupilo do DTM velkoryse. Mnichovští jezdí na špici s ostatními, jako kdyby se DTM účastnili již několikátou sezonu v řadě. Bruno Spengler dokázal pro BMW do dnešního dne získat již dvě vítězství a v průběžném pořadí je Kanaďan třetí. Neustále také může reálně uvažovat o titulu. Odpovědní lidé z BMW jsou se situací náležitě spokojeni. Mezi výrobci je BMW momentálně poslední, ale ve stratovním poli můžeme vidět pouze šest speciálů s vrtulí ve znaku, zatímco konkurenčních vozů se znakem trojcípé hvězdy nebo čtyř kruhů můžeme vidět po osmi.
"Více než šest vozů v prvním roce nebylo vzhledem k tomu, že to pro nás byl nový projekt, možných. Je jasné, že je to strategickou nevýhodou," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru pro německý ´Motorsport aktuell´. "Naše první sezona je pro nás jakýmsi učednickým rokem. Ve druhém roce musíme mít samozřejmě cíl bojovat o titul," pokračuje inženýr. Mnichovští tak do další sezony ještě více posílí. "Pokud chceme vážně zabojovat o titul, tak musíme posílit ve všech oblastech. K tomu patří i počet nasazovaných vozů." Je tedy více než jasné, že BMW v příštím roce chystá také 8 aut.
Momentálně má BMW v DTM tři týmy, RGM, Schnitzer a RBM. Každý z nich se stará o dva vozy. Otázkou tedy je, kdo na start příští sezony postaví další dva speciály M3? "Myslím si, že stejné rozdělení a stejné zacházení se všemi zúčastněnými dobře funguje a vedlo k úspěchu. Nevidím tak skoro žádný důvod na tomto konceptu něco měnit."
Podle různých zvěstí by se mohl stát třetím týmem italský Vita4One, který řídí Michael Bartels, jenž je sám aktivním závodníkem, když letos se svým týmem startuje v MS GT1 vozů. Mluví se také o týmu ROAL, který patří dřívějšímu hrdinovi DTM, Robertu Ravagliovi. A poslední variantou, o které se spekuluje, je, že by BMW nasadilo svůj vlastní tovární tým. "Musíme vycházet z maximální efektivnosti a synergie. Musíme si uvědomit, za jakým účelem bychom ho tam dostali?" zakončil Marquardt.
Dvě nová auta by do DTM samozřejmě dostala dva další piloty. Jedním z nich by mohl být mladíček podporovaný BMW, Marco Wittmann. Do DTM by se ale mohli dostat také jezdci z GT vozů jako Maxime Martin nebo Yelmer Buurman. Jestli u BMW zůstanou všichni stávající piloti, to také zatím není jisté. Jeden volný kokpit by také mohla dostat nějaká dáma: "Nevidím žádný důvod, proč bychom do auta nemohli posadit ženu. Musela by ale samozřejmě mít rychlost."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.