ZÁVODNÍ VÍKEND; Jediná městská trať v kalendáři DTM čeká na závodníky a diváky tento víkend. Okruh Norisring měří nejméně v kalendáři a leží v samotné srdci Norimberku.
Závod:
Specialista na místní trať, Jamie Green z Mercedesu, získal v posledním kole vítězství na městské trati. Brit obral Martina Tomczyka o jeho první vítězství s BMW hodně statečným manévrem v úplně poslední zatáčce závodu! Green přitom poskočil ze 3. na 1. místo během poslední dvou kol závodu! Jamie po poslední zastávce v boxech zajížděl opravdu skvělé časy a na 2. místo na úkor Bruna Spenglera se dostal když do cíle zbývala 2 kola.
Poté se velmi rychle přiblížil i Tomczykovi, ale už to vypadalo, že Martin svoje vedení uhájí. Jenže to by se Green nesměl v poslední zatáčce dostat na vnitřek. Díky statečnému manévru, při kterém došlo i na kontakt mezi oběma vozy, se dostal do čela. Velmi zklamaný a naštvaný Tomczyk dojel do cíle na 2. místě před kolegou Spenglerem.
Závod začal jak je na místní poměry zvykem. V první zatáčce došlo ke kontaktu hned 7 vozů, což vyústilo v safety car. Na čele se docela překvapivě objevil Ralf Schumacher. Gary Paffett byl jedním z jezdců, kteří doplatili na incident v první zatáčce, Brit byl roztočen do hodin. Jedním z vrcholů tohoto závodu byla jeho stíhací jízda, kterou Gary zakončil na 4. místě! Tyto body by se mu mohli v konečném účtování velmi hodit.
Mattias Ekström, druhý muž průběžného pořadí před závodem na Norisringu, už takové štěstí neměl a po nehodě v první zatáčce s Augusto Farfusem musel ze závodu odstoupit. Také možný viník (podle jeho slov ho zezadu někdo postrčil) nehody Farfus musel o několik kol později odstoupit kvuli poškození svého vozu.
Schumacher se z vedení moc dlouho neradoval, propadl se po zastávkách v boxech a poté kvůli technickým problémům svého C-Klasse Coupé musel odstoupit. V závěru závodu se na trati objevila suchá stopa, někteří jezdci se rozhodli zariskovat a zvolili slicky. To se jim ale nevyplatilo.
David Coulthard zažil svůj doposud nejlepší závod v DTM, klasifikován byl na 5. místě. Až za ním byla nejlepší Audi, za volantem seděl Mike Rockenfeller. Konec bodované desítky obsaidli Andy Priaulx s BMW, Christian Vietoris a Robert Wickens na Mercedesech a poslední bod získal Dirk Werner na BMW.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Vedoucí muž průběžného pořadí Gary Paffett získal pro Mercedes další pole positon. Díky výkonu Jamieho Greena se Mercedes může těšit z kompletní první řady. Green, který je všeobecně považován díky svým 3 vítězstvím na této trati za specialistu Norisringu, přitom zaostal za týmovým kolegou o 0,032s!
Nejlepší jezdec BMW byl Augusto Farfus, který získal v závěrečném "rozstřelu" v Q4 (jízda na jedno měřené kolo) 3. místo. Hned za ním je nejlepší Audi v rukou bývaléh dvojnásobného mistra DTM, Mattiase Ekströma.
Do Q4 nepostoupil Ralf Schumacher, který dnes oslavil svoje 37. narozeniny. Postup mu unikl velmi těsně. Za ním se seřadí dva jezdci značky BMW, kteří k mnichovské automobilce přešli během letošní zimi od konkurence. Konkrétně se jedná o Martina Tomczyka (6.) - od Audi a Bruna Spenglera (7.) - od Mercedesu.
Výsledky zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?