ZÁVODNÍ VÍKEND; Jediná městská trať v kalendáři DTM čeká na závodníky a diváky tento víkend. Okruh Norisring měří nejméně v kalendáři a leží v samotné srdci Norimberku.
Závod:
Specialista na místní trať, Jamie Green z Mercedesu, získal v posledním kole vítězství na městské trati. Brit obral Martina Tomczyka o jeho první vítězství s BMW hodně statečným manévrem v úplně poslední zatáčce závodu! Green přitom poskočil ze 3. na 1. místo během poslední dvou kol závodu! Jamie po poslední zastávce v boxech zajížděl opravdu skvělé časy a na 2. místo na úkor Bruna Spenglera se dostal když do cíle zbývala 2 kola.
Poté se velmi rychle přiblížil i Tomczykovi, ale už to vypadalo, že Martin svoje vedení uhájí. Jenže to by se Green nesměl v poslední zatáčce dostat na vnitřek. Díky statečnému manévru, při kterém došlo i na kontakt mezi oběma vozy, se dostal do čela. Velmi zklamaný a naštvaný Tomczyk dojel do cíle na 2. místě před kolegou Spenglerem.
Závod začal jak je na místní poměry zvykem. V první zatáčce došlo ke kontaktu hned 7 vozů, což vyústilo v safety car. Na čele se docela překvapivě objevil Ralf Schumacher. Gary Paffett byl jedním z jezdců, kteří doplatili na incident v první zatáčce, Brit byl roztočen do hodin. Jedním z vrcholů tohoto závodu byla jeho stíhací jízda, kterou Gary zakončil na 4. místě! Tyto body by se mu mohli v konečném účtování velmi hodit.
Mattias Ekström, druhý muž průběžného pořadí před závodem na Norisringu, už takové štěstí neměl a po nehodě v první zatáčce s Augusto Farfusem musel ze závodu odstoupit. Také možný viník (podle jeho slov ho zezadu někdo postrčil) nehody Farfus musel o několik kol později odstoupit kvuli poškození svého vozu.
Schumacher se z vedení moc dlouho neradoval, propadl se po zastávkách v boxech a poté kvůli technickým problémům svého C-Klasse Coupé musel odstoupit. V závěru závodu se na trati objevila suchá stopa, někteří jezdci se rozhodli zariskovat a zvolili slicky. To se jim ale nevyplatilo.
David Coulthard zažil svůj doposud nejlepší závod v DTM, klasifikován byl na 5. místě. Až za ním byla nejlepší Audi, za volantem seděl Mike Rockenfeller. Konec bodované desítky obsaidli Andy Priaulx s BMW, Christian Vietoris a Robert Wickens na Mercedesech a poslední bod získal Dirk Werner na BMW.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Vedoucí muž průběžného pořadí Gary Paffett získal pro Mercedes další pole positon. Díky výkonu Jamieho Greena se Mercedes může těšit z kompletní první řady. Green, který je všeobecně považován díky svým 3 vítězstvím na této trati za specialistu Norisringu, přitom zaostal za týmovým kolegou o 0,032s!
Nejlepší jezdec BMW byl Augusto Farfus, který získal v závěrečném "rozstřelu" v Q4 (jízda na jedno měřené kolo) 3. místo. Hned za ním je nejlepší Audi v rukou bývaléh dvojnásobného mistra DTM, Mattiase Ekströma.
Do Q4 nepostoupil Ralf Schumacher, který dnes oslavil svoje 37. narozeniny. Postup mu unikl velmi těsně. Za ním se seřadí dva jezdci značky BMW, kteří k mnichovské automobilce přešli během letošní zimi od konkurence. Konkrétně se jedná o Martina Tomczyka (6.) - od Audi a Bruna Spenglera (7.) - od Mercedesu.
Výsledky zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.