ZÁVODNÍ VÍKEND; Tentokrát na nás čeká netradiční pojetí závodního víkendu. Značky Audi, BMW a Mercedes si to rozdají na okruhu postaveném na olympijském stadionu v Mnichově.
Neděle:
Vítězství na této speciální trati, kde se závodilo vždy muž proti muži, získal pro Audi Mattias Ekström. Ve finále nastoupil proti Jamiemu Greenovi s Mercedesem, kterému zdejší trať očividně sedí, protože už v sobotu se dostal do finále - tam ale v týmovém souboji uspěl. V neděli se závodilo na více či méně morké trati. Finálový souboj proběhl na velmi mokrém okruhu.
Finále se skládalo ze dvou rozjížděk. V první se radoval Jamie Green, kterému pomohla chyba mechaniků Audi při zastávce Mattiase Ekströma. Ve druhé jízdě se ale karta obrátila a byl to právě Švéd, který vyděla na nepovedené zastávce soupeře. Celkově zvítězil v závodu, za který se body nerozdávají o 1,5s.
Mattias Ekström měl přitom cestu do finále velmi "trnitou". Ve čtvrtfinále musel porazit úřadujícího mistra DTM s BMW, Martina Tomczyka. V sedmifinále si poté poradil s lídrem tabulky, Garym Paffettem.
Nejlepším jezdcem BMW se stal člen týmu Schnitzer, Bruno Spengler. Dostal se až do sedmifinále, kde jej ale přemohl Jamie Green.
Sobota:
Dnes byl na programu tzv. souboj týmů. Tento neobyčejný závod ovládla dvojice týmu H.W.A. Jamie Green/Ralf Schumacher. Brit s Němcem se prosadili ve finálové rozjížďce proti dvojici Audi Abt Sportsline týmu ve složení Timo Scheider/Adrien Tambay. Pro Ralfa Schumachera to bylo první vítězství v DTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.