ZÁVODNÍ VÍKEND; Tentokrát na nás čeká netradiční pojetí závodního víkendu. Značky Audi, BMW a Mercedes si to rozdají na okruhu postaveném na olympijském stadionu v Mnichově.
Neděle:
Vítězství na této speciální trati, kde se závodilo vždy muž proti muži, získal pro Audi Mattias Ekström. Ve finále nastoupil proti Jamiemu Greenovi s Mercedesem, kterému zdejší trať očividně sedí, protože už v sobotu se dostal do finále - tam ale v týmovém souboji uspěl. V neděli se závodilo na více či méně morké trati. Finálový souboj proběhl na velmi mokrém okruhu.
Finále se skládalo ze dvou rozjížděk. V první se radoval Jamie Green, kterému pomohla chyba mechaniků Audi při zastávce Mattiase Ekströma. Ve druhé jízdě se ale karta obrátila a byl to právě Švéd, který vyděla na nepovedené zastávce soupeře. Celkově zvítězil v závodu, za který se body nerozdávají o 1,5s.
Mattias Ekström měl přitom cestu do finále velmi "trnitou". Ve čtvrtfinále musel porazit úřadujícího mistra DTM s BMW, Martina Tomczyka. V sedmifinále si poté poradil s lídrem tabulky, Garym Paffettem.
Nejlepším jezdcem BMW se stal člen týmu Schnitzer, Bruno Spengler. Dostal se až do sedmifinále, kde jej ale přemohl Jamie Green.
Sobota:
Dnes byl na programu tzv. souboj týmů. Tento neobyčejný závod ovládla dvojice týmu H.W.A. Jamie Green/Ralf Schumacher. Brit s Němcem se prosadili ve finálové rozjížďce proti dvojici Audi Abt Sportsline týmu ve složení Timo Scheider/Adrien Tambay. Pro Ralfa Schumachera to bylo první vítězství v DTM.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?