ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkendu se koná závod na legendárním okruhu Nürburgring. Pro závodní DTM je to první ávod po letní přestávce, a tak bude zajímavé sledovat, jak se komu bude dařit.
Závod:
Brno Spengler díky vítězství v závodu pod hradem Nürburg zvyšuje tlak na Garyho Paffetta v šampionátu. Kanaďan startující z pole position si dokázal se svým BMW M3 DTM vybudovat náskok až 6,7s. Bruno získal pro BMW 2. vítězství po jejich návratu do DTM, na své konto si připsal 11. vítězství. Tento výsledek jezdce posunul na druhé místo v tabulce, 20 bodů za Paffetta, který dojel na 6. místě.
Zatímco Bruno Spengler vedl téměř po celou dobu závodu, tak Edoardo Mortara zase držel téměř po všechny okruhy druhé místo. Jezdci týmu Rosberg se podařilo odpoutat od pronásledovatelů po sérii prvních pit stopů. Mike Rockenfeller se v prvním stintu držel těsně přilepený za zadním křídlem Mortary, ale po prvních zastávkách v boxech ho předjel Martin Tomczyk. Úřadující mistr světa se před jezdce týmu Phoenix dostal v zatáčce číslo 3, souboj začal o dvě zatáčky dříve. Němec s BMW týmu RMG doplnil stupně vítězů.
Rockenfeller se ale ještě po druhých zastávkách o jedno místo propadl. Tentokrát to bylo na úkor Jamieho Greena, který je tak v tomto závodu nejlepším jezdcem Mercedesu. Je možné, že i Paffett by se v závěru dokázal dostat před žluto-zelenou Audi A5 DTM, ale Brit ztratil si 3 vteřiny v boxech, když se mechanikům H.W.A. nedařilo upevnit pravé zadní kolo. Je třeba ale dodat, že Mike měl problémy s brzdami na své Audi A5 DTM.
Paffett startující z 11. místa se dokázal do konce 1. kola prokousat až na 7. pozici. Po prvních zastávkách předjel Roberta Wickense, ten se ho ale po zbytek závodu držel a zajel tak svůj nejlepší závod v DTM, klasifikován byl na 7. místě. Albuquerque měl velmi špatný start, když se propadl ze 3. příčky až na 10. po prvním kole. Ale chytrá strategie Audi, rychlá práce v boxech a také slušné časy na dráze mu umožnily dostat se před Tima Scheidera s A5 DTM týmu Abt Sportsline a Augusta Farfuse s BMW M3 DTM týmu RBM.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler dokázal zvítězit v kvalifikaci na závod DTM na Nürburgringu. Kanaďan slaví svoji druho pole-positon roku. Jezdec týmu BMW Schnitzer byl přitom v Q3 3. za Mikem Rockenfellerem a Filipem Albuquerquem. Jezdci týmu Phoenix a Rosberg se kvalifikovali na 4. a 3. místě. Nejblíže se času Spenglera přiblížil týmový kolega Albuquerqua z týmu Rosberg, Edoardo Mortara. Ten zaostal za vítězným časem i přes výjezd v zatáčce číslo 2 o 0,2s.
Martin Tomczyk vypadl z postupového místa do Q4 až těsně před koncem Q3 na úkor Albuquerqua. Úřadující mistr DTM tak obsadí 5. pozici na startu. Za ním budou stát Augusto Farfus s BWM a Jamie Green s Mercedesem.
Nejlepší destíku doplní Dirk Werner (Schnitzer), Robert Wickens (Mücke) a Timo Scheider (Abt Audi). Pro Wickense se jedná o nejlepší postavení na startu v sezoně. Naopak velmi špatné odpoledně zažil vedoucí může šampionátu Gary Paffett (11.), který stejně jako Mattias Ekström (12.) nepostoupil z Q2.
Výsledky zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?