ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkendu se koná závod na legendárním okruhu Nürburgring. Pro závodní DTM je to první ávod po letní přestávce, a tak bude zajímavé sledovat, jak se komu bude dařit.
Závod:
Brno Spengler díky vítězství v závodu pod hradem Nürburg zvyšuje tlak na Garyho Paffetta v šampionátu. Kanaďan startující z pole position si dokázal se svým BMW M3 DTM vybudovat náskok až 6,7s. Bruno získal pro BMW 2. vítězství po jejich návratu do DTM, na své konto si připsal 11. vítězství. Tento výsledek jezdce posunul na druhé místo v tabulce, 20 bodů za Paffetta, který dojel na 6. místě.
Zatímco Bruno Spengler vedl téměř po celou dobu závodu, tak Edoardo Mortara zase držel téměř po všechny okruhy druhé místo. Jezdci týmu Rosberg se podařilo odpoutat od pronásledovatelů po sérii prvních pit stopů. Mike Rockenfeller se v prvním stintu držel těsně přilepený za zadním křídlem Mortary, ale po prvních zastávkách v boxech ho předjel Martin Tomczyk. Úřadující mistr světa se před jezdce týmu Phoenix dostal v zatáčce číslo 3, souboj začal o dvě zatáčky dříve. Němec s BMW týmu RMG doplnil stupně vítězů.
Rockenfeller se ale ještě po druhých zastávkách o jedno místo propadl. Tentokrát to bylo na úkor Jamieho Greena, který je tak v tomto závodu nejlepším jezdcem Mercedesu. Je možné, že i Paffett by se v závěru dokázal dostat před žluto-zelenou Audi A5 DTM, ale Brit ztratil si 3 vteřiny v boxech, když se mechanikům H.W.A. nedařilo upevnit pravé zadní kolo. Je třeba ale dodat, že Mike měl problémy s brzdami na své Audi A5 DTM.
Paffett startující z 11. místa se dokázal do konce 1. kola prokousat až na 7. pozici. Po prvních zastávkách předjel Roberta Wickense, ten se ho ale po zbytek závodu držel a zajel tak svůj nejlepší závod v DTM, klasifikován byl na 7. místě. Albuquerque měl velmi špatný start, když se propadl ze 3. příčky až na 10. po prvním kole. Ale chytrá strategie Audi, rychlá práce v boxech a také slušné časy na dráze mu umožnily dostat se před Tima Scheidera s A5 DTM týmu Abt Sportsline a Augusta Farfuse s BMW M3 DTM týmu RBM.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler dokázal zvítězit v kvalifikaci na závod DTM na Nürburgringu. Kanaďan slaví svoji druho pole-positon roku. Jezdec týmu BMW Schnitzer byl přitom v Q3 3. za Mikem Rockenfellerem a Filipem Albuquerquem. Jezdci týmu Phoenix a Rosberg se kvalifikovali na 4. a 3. místě. Nejblíže se času Spenglera přiblížil týmový kolega Albuquerqua z týmu Rosberg, Edoardo Mortara. Ten zaostal za vítězným časem i přes výjezd v zatáčce číslo 2 o 0,2s.
Martin Tomczyk vypadl z postupového místa do Q4 až těsně před koncem Q3 na úkor Albuquerqua. Úřadující mistr DTM tak obsadí 5. pozici na startu. Za ním budou stát Augusto Farfus s BWM a Jamie Green s Mercedesem.
Nejlepší destíku doplní Dirk Werner (Schnitzer), Robert Wickens (Mücke) a Timo Scheider (Abt Audi). Pro Wickense se jedná o nejlepší postavení na startu v sezoně. Naopak velmi špatné odpoledně zažil vedoucí může šampionátu Gary Paffett (11.), který stejně jako Mattias Ekström (12.) nepostoupil z Q2.
Výsledky zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.