Nürburgring: Raduje se Bruno Spengler a BMW

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
iM2 24. srpna 2012 23:34
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkendu se koná závod na legendárním okruhu Nürburgring. Pro závodní DTM je to první ávod po letní přestávce, a tak bude zajímavé sledovat, jak se komu bude dařit.

Závod:

Brno Spengler díky vítězství v závodu pod hradem Nürburg zvyšuje tlak na Garyho Paffetta v šampionátu. Kanaďan startující z pole position si dokázal se svým BMW M3 DTM vybudovat náskok až 6,7s. Bruno získal pro BMW 2. vítězství po jejich návratu do DTM, na své konto si připsal 11. vítězství. Tento výsledek jezdce posunul na druhé místo v tabulce, 20 bodů za Paffetta, který dojel na 6. místě.

Zatímco Bruno Spengler vedl téměř po celou dobu závodu, tak Edoardo Mortara zase držel téměř po všechny okruhy druhé místo. Jezdci týmu Rosberg se podařilo odpoutat od pronásledovatelů po sérii prvních pit stopů. Mike Rockenfeller se v prvním stintu držel těsně přilepený za zadním křídlem Mortary, ale po prvních zastávkách v boxech ho předjel Martin Tomczyk. Úřadující mistr světa se před jezdce týmu Phoenix dostal v zatáčce číslo 3, souboj začal o dvě zatáčky dříve. Němec s BMW týmu RMG doplnil stupně vítězů.

Rockenfeller se ale ještě po druhých zastávkách o jedno místo propadl. Tentokrát to bylo na úkor Jamieho Greena, který je tak v tomto závodu nejlepším jezdcem Mercedesu. Je možné, že i Paffett by se v závěru dokázal dostat před žluto-zelenou Audi A5 DTM, ale Brit ztratil si 3 vteřiny v boxech, když se mechanikům H.W.A. nedařilo upevnit pravé zadní kolo. Je třeba ale dodat, že Mike měl problémy s brzdami na své Audi A5 DTM.

Paffett startující z 11. místa se dokázal do konce 1. kola prokousat až na 7. pozici. Po prvních zastávkách předjel Roberta Wickense, ten se ho ale po zbytek závodu držel a zajel tak svůj nejlepší závod v DTM, klasifikován byl na 7. místě. Albuquerque měl velmi špatný start, když se propadl ze 3. příčky až na 10. po prvním kole. Ale chytrá strategie Audi, rychlá práce v boxech a také slušné časy na dráze mu umožnily dostat se před Tima Scheidera s A5 DTM týmu Abt Sportsline a Augusta Farfuse s BMW M3 DTM týmu RBM.

Výsledky zde

Kvalifikace:

Bruno Spengler dokázal zvítězit v kvalifikaci na závod DTM na Nürburgringu. Kanaďan slaví svoji druho pole-positon roku. Jezdec týmu BMW Schnitzer byl přitom v Q3 3. za Mikem Rockenfellerem a Filipem Albuquerquem. Jezdci týmu Phoenix a Rosberg se kvalifikovali na 4. a 3. místě. Nejblíže se času Spenglera přiblížil týmový kolega Albuquerqua z týmu Rosberg, Edoardo Mortara. Ten zaostal za vítězným časem i přes výjezd v zatáčce číslo 2 o 0,2s.

Martin Tomczyk vypadl z postupového místa do Q4 až těsně před koncem Q3 na úkor Albuquerqua. Úřadující mistr DTM tak obsadí 5. pozici na startu. Za ním budou stát Augusto Farfus s BWM a Jamie Green s Mercedesem.

Nejlepší destíku doplní Dirk Werner (Schnitzer), Robert Wickens (Mücke) a Timo Scheider (Abt Audi). Pro Wickense se jedná o nejlepší postavení na startu v sezoně. Naopak velmi špatné odpoledně zažil vedoucí může šampionátu Gary Paffett (11.), který stejně jako Mattias Ekström (12.) nepostoupil z Q2.

Výsledky zde

Výsledky 2. volného tréninku: zde

Výsledky 1. volného tréninku: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.