Martin Tomczyk obdržel od sportovních komisařů po závodu na holandském Zandvoortu penalizaci posunu o 5 míst na startu příštího závodu, na německém Oscherslebenu, za kolizi s Garym Paffettem.
Tato dvojice jezdců bojoval o 4. pozici, když se ve 28. kole spustil déšť. Martin Tomczyk se na konci cílové rovinky rozhodl na Paffetta zaútočit, dostal se na vnitřek ale v zatáčce Tarzan se do jezdce týmu H.W.A. opřel a roztočil jej do hodin.
Zatímco Brit se propadl na 10. místo (do konce závodu postoupil ještě na 7.), Němec ze závodu musel s poškozeným vozem odstoupit. Sportovní komisaři po závodu rozhodli, že se této kolizi dalo zabránit, a tak se bíle BMW M3 DTM v Německu na startu odsune o 5 míst dozadu.
"Osobně si myslím, že tato penalizace je dost tvrdá, ale akceptuji ji. Snažím se jezdit podle pravidel fair play, okamžitě jsem se šel omluvit Norbertu Haugovi (šéf Mercedesu pro motorsport, pozn. red.), on moji omluvu akceptoval. Po závodu jsem šel i za Garym," brání se úřadující mistr DTM.
"Zablokoval se mi kola při brždění do zatáčky. Garyho jsem chtěl předjet, ale nepovedlo se mi to. Velký podíl na této nehodě mělo také počasí. Už před tím mělo pár jezdců problémy s mokrou tratí."
Paffett pro Autosport řekl: "Když jsem najížděli na rovinku, tak už pršelo. Eki (Mattias Ekström, pozn. red) jel přede mnou a začal brzdit docela brzo, i já jsem zabrzdil v místě jako on. Poté jsem zatočil a přišel kontakt, Martin do mě tlačil tak dlouho, dokud jsem se neroztočil. Od něj to byla velká chyba, stálo mě to zcela jisté podium, možná i vítězství."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.