ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM má o tomto víkendu na programu další závod sezony 2012. Týmy tentokrát vyrazily změřit síly na holandský Zandvoort. Okruh se nachází prakticky hned vedle pláže a má svou osobitou atmosféru.
Závod:
Edoardo Mortara slaví druhé vítězství roku. Mladík předvedl skvělou jízdu v závodu na Zandvoortu, který byl velmi chaotický. Gary Paffett, vedoucí muž průběžného pořadí, byl roztočen Martinem Tomczykem, a tak finišoval opět až za svými nejbližšími pronásledovateli Jamiem Greenem a Bruno Spenglerem. V první fázi závodu Mortara jezdil v závěsu za Mikem Rockenfellerem a jeho A5 týmu Phoenix. Oba se ale už na startu dostali před Tima Scheidera, kterému se start vůbec nepovedl.
Italský jezdec týmu Audi Rosberg se rozhodl přezout o dvě kola dřív než Rockenfeller, tento tah se mu téměr vyplatil. Jenže Mike po výjezdu z boxů uhájil vnitřní stranu zatáčky a tak zůstal i nadále v čele. Jenže poté přišla menší přeháňka a německý jezdec jezdil v dešti kola o téměř 2 vteřiny pomaleji než jeho pronásledovatel.
Mortara se do čela dostal v kole 32 v zatáčce Tarzan. Předjížděcí manévr se neobešel bez menšího kontaktu, oba jezdci jeli bok po boku až do další zatáčky. Rockenfeller se sice zádi vozu Mortary držel i když trať oschla, ale na předjetí už to nebylo. Na podium doplnil oba mladíky Mattias Ekström, který tak zkompletoval kompletní stupně vítězů pro Audi.
Čtvrté místo získal Jamie Green. Brit se jevil jako nejrychlejší vůz ve startovním poli, ale chyba jeho mechaniků ho srazila ze 4. místa na 11. Jamie se ale dokázal dostat zpět na 4. pozici. Adrien Tambay získal svoji dnešní jízdou 5. pozici, což je jeho nejlepší umístění v DTM. Za ním závod dokončil Bruno Spengler, který také předvedl skvělou stíhací jízdu, když postoupil z 18. místa na startu až na konečnou 6. příčku.
Během deště došlo ke kolizi mezi Martinem Tomczykem a Gary Paffettem. Němec s BMW narazil a roztočil Brita v Mercedesu. Poté sám odstoupil, Gary se propadl ze 3. místa na 7. Andy Priaulx, Augusto Farfus a Filipe Albuquerque museli vyjet z tratě, aby se vyhli Mercedesu na trati.
Výsledky zde
Výsledky warmupu: zde
Kvalifikace:
Timo Scheider slaví svoji první pole position v DTM po téměř dvou letech, Audi obsadilo prvních 5 pozic. I tak by se dala charakterizovat dnešní kvalifikace. Bývalý dvojnásobný mistr DTM má okruh v Holandsku rád a v Q3 zajel nejrychlejší čas, což mu zajistilo, že bude v Q4 startovat jako poslední. Svým časem si zajistil jezdec týmu Abt Sportsline svoji 10. pole position v DTM, byl rychlejší o 0,250s než Mike Rockenfeller s Audi A5 DTM týmu Phoenix.
Druhou řadu obsadili jezdci týmu Rosberg Audi Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara. Týmový kolega Scheidera, Mattias Ekström, byl pátý. Švéd se přitom jen ztěží dostal z Q1. Nejlepší vůz jiné značky než Audi je na 6. místě Jamie Green s Mercedesem. Nejlepší BMW je hned za ním, 7. příčku obsadil Dirk Werner. Vedoucí muž průběžného pořadí, Gary Paffett, je 8., před svým týmovým kolegou Christianem Vietorisem. Nejlepší desítku uzavírá Adrien Tambay.
Kvalifikace se nepovedla Brunu Spenglerovi, vítěz dvou závodů DTM je až 18. Ani Augusto Farfus nezajel výsledek, na který jsme od něj v letošní sezoně zvyklý a bude stát 20.
Výsledky zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?