ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM má o tomto víkendu na programu další závod sezony 2012. Týmy tentokrát vyrazily změřit síly na holandský Zandvoort. Okruh se nachází prakticky hned vedle pláže a má svou osobitou atmosféru.
Závod:
Edoardo Mortara slaví druhé vítězství roku. Mladík předvedl skvělou jízdu v závodu na Zandvoortu, který byl velmi chaotický. Gary Paffett, vedoucí muž průběžného pořadí, byl roztočen Martinem Tomczykem, a tak finišoval opět až za svými nejbližšími pronásledovateli Jamiem Greenem a Bruno Spenglerem. V první fázi závodu Mortara jezdil v závěsu za Mikem Rockenfellerem a jeho A5 týmu Phoenix. Oba se ale už na startu dostali před Tima Scheidera, kterému se start vůbec nepovedl.
Italský jezdec týmu Audi Rosberg se rozhodl přezout o dvě kola dřív než Rockenfeller, tento tah se mu téměr vyplatil. Jenže Mike po výjezdu z boxů uhájil vnitřní stranu zatáčky a tak zůstal i nadále v čele. Jenže poté přišla menší přeháňka a německý jezdec jezdil v dešti kola o téměř 2 vteřiny pomaleji než jeho pronásledovatel.
Mortara se do čela dostal v kole 32 v zatáčce Tarzan. Předjížděcí manévr se neobešel bez menšího kontaktu, oba jezdci jeli bok po boku až do další zatáčky. Rockenfeller se sice zádi vozu Mortary držel i když trať oschla, ale na předjetí už to nebylo. Na podium doplnil oba mladíky Mattias Ekström, který tak zkompletoval kompletní stupně vítězů pro Audi.
Čtvrté místo získal Jamie Green. Brit se jevil jako nejrychlejší vůz ve startovním poli, ale chyba jeho mechaniků ho srazila ze 4. místa na 11. Jamie se ale dokázal dostat zpět na 4. pozici. Adrien Tambay získal svoji dnešní jízdou 5. pozici, což je jeho nejlepší umístění v DTM. Za ním závod dokončil Bruno Spengler, který také předvedl skvělou stíhací jízdu, když postoupil z 18. místa na startu až na konečnou 6. příčku.
Během deště došlo ke kolizi mezi Martinem Tomczykem a Gary Paffettem. Němec s BMW narazil a roztočil Brita v Mercedesu. Poté sám odstoupil, Gary se propadl ze 3. místa na 7. Andy Priaulx, Augusto Farfus a Filipe Albuquerque museli vyjet z tratě, aby se vyhli Mercedesu na trati.
Výsledky zde
Výsledky warmupu: zde
Kvalifikace:
Timo Scheider slaví svoji první pole position v DTM po téměř dvou letech, Audi obsadilo prvních 5 pozic. I tak by se dala charakterizovat dnešní kvalifikace. Bývalý dvojnásobný mistr DTM má okruh v Holandsku rád a v Q3 zajel nejrychlejší čas, což mu zajistilo, že bude v Q4 startovat jako poslední. Svým časem si zajistil jezdec týmu Abt Sportsline svoji 10. pole position v DTM, byl rychlejší o 0,250s než Mike Rockenfeller s Audi A5 DTM týmu Phoenix.
Druhou řadu obsadili jezdci týmu Rosberg Audi Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara. Týmový kolega Scheidera, Mattias Ekström, byl pátý. Švéd se přitom jen ztěží dostal z Q1. Nejlepší vůz jiné značky než Audi je na 6. místě Jamie Green s Mercedesem. Nejlepší BMW je hned za ním, 7. příčku obsadil Dirk Werner. Vedoucí muž průběžného pořadí, Gary Paffett, je 8., před svým týmovým kolegou Christianem Vietorisem. Nejlepší desítku uzavírá Adrien Tambay.
Kvalifikace se nepovedla Brunu Spenglerovi, vítěz dvou závodů DTM je až 18. Ani Augusto Farfus nezajel výsledek, na který jsme od něj v letošní sezoně zvyklý a bude stát 20.
Výsledky zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?