ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM má o tomto víkendu na programu další závod sezony 2012. Týmy tentokrát vyrazily změřit síly na holandský Zandvoort. Okruh se nachází prakticky hned vedle pláže a má svou osobitou atmosféru.
Závod:
Edoardo Mortara slaví druhé vítězství roku. Mladík předvedl skvělou jízdu v závodu na Zandvoortu, který byl velmi chaotický. Gary Paffett, vedoucí muž průběžného pořadí, byl roztočen Martinem Tomczykem, a tak finišoval opět až za svými nejbližšími pronásledovateli Jamiem Greenem a Bruno Spenglerem. V první fázi závodu Mortara jezdil v závěsu za Mikem Rockenfellerem a jeho A5 týmu Phoenix. Oba se ale už na startu dostali před Tima Scheidera, kterému se start vůbec nepovedl.
Italský jezdec týmu Audi Rosberg se rozhodl přezout o dvě kola dřív než Rockenfeller, tento tah se mu téměr vyplatil. Jenže Mike po výjezdu z boxů uhájil vnitřní stranu zatáčky a tak zůstal i nadále v čele. Jenže poté přišla menší přeháňka a německý jezdec jezdil v dešti kola o téměř 2 vteřiny pomaleji než jeho pronásledovatel.
Mortara se do čela dostal v kole 32 v zatáčce Tarzan. Předjížděcí manévr se neobešel bez menšího kontaktu, oba jezdci jeli bok po boku až do další zatáčky. Rockenfeller se sice zádi vozu Mortary držel i když trať oschla, ale na předjetí už to nebylo. Na podium doplnil oba mladíky Mattias Ekström, který tak zkompletoval kompletní stupně vítězů pro Audi.
Čtvrté místo získal Jamie Green. Brit se jevil jako nejrychlejší vůz ve startovním poli, ale chyba jeho mechaniků ho srazila ze 4. místa na 11. Jamie se ale dokázal dostat zpět na 4. pozici. Adrien Tambay získal svoji dnešní jízdou 5. pozici, což je jeho nejlepší umístění v DTM. Za ním závod dokončil Bruno Spengler, který také předvedl skvělou stíhací jízdu, když postoupil z 18. místa na startu až na konečnou 6. příčku.
Během deště došlo ke kolizi mezi Martinem Tomczykem a Gary Paffettem. Němec s BMW narazil a roztočil Brita v Mercedesu. Poté sám odstoupil, Gary se propadl ze 3. místa na 7. Andy Priaulx, Augusto Farfus a Filipe Albuquerque museli vyjet z tratě, aby se vyhli Mercedesu na trati.
Výsledky zde
Výsledky warmupu: zde
Kvalifikace:
Timo Scheider slaví svoji první pole position v DTM po téměř dvou letech, Audi obsadilo prvních 5 pozic. I tak by se dala charakterizovat dnešní kvalifikace. Bývalý dvojnásobný mistr DTM má okruh v Holandsku rád a v Q3 zajel nejrychlejší čas, což mu zajistilo, že bude v Q4 startovat jako poslední. Svým časem si zajistil jezdec týmu Abt Sportsline svoji 10. pole position v DTM, byl rychlejší o 0,250s než Mike Rockenfeller s Audi A5 DTM týmu Phoenix.
Druhou řadu obsadili jezdci týmu Rosberg Audi Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara. Týmový kolega Scheidera, Mattias Ekström, byl pátý. Švéd se přitom jen ztěží dostal z Q1. Nejlepší vůz jiné značky než Audi je na 6. místě Jamie Green s Mercedesem. Nejlepší BMW je hned za ním, 7. příčku obsadil Dirk Werner. Vedoucí muž průběžného pořadí, Gary Paffett, je 8., před svým týmovým kolegou Christianem Vietorisem. Nejlepší desítku uzavírá Adrien Tambay.
Kvalifikace se nepovedla Brunu Spenglerovi, vítěz dvou závodů DTM je až 18. Ani Augusto Farfus nezajel výsledek, na který jsme od něj v letošní sezoně zvyklý a bude stát 20.
Výsledky zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.