ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM má o tomto víkendu na programu další závod sezony 2012. Týmy tentokrát vyrazily změřit síly na holandský Zandvoort. Okruh se nachází prakticky hned vedle pláže a má svou osobitou atmosféru.
Závod:
Edoardo Mortara slaví druhé vítězství roku. Mladík předvedl skvělou jízdu v závodu na Zandvoortu, který byl velmi chaotický. Gary Paffett, vedoucí muž průběžného pořadí, byl roztočen Martinem Tomczykem, a tak finišoval opět až za svými nejbližšími pronásledovateli Jamiem Greenem a Bruno Spenglerem. V první fázi závodu Mortara jezdil v závěsu za Mikem Rockenfellerem a jeho A5 týmu Phoenix. Oba se ale už na startu dostali před Tima Scheidera, kterému se start vůbec nepovedl.
Italský jezdec týmu Audi Rosberg se rozhodl přezout o dvě kola dřív než Rockenfeller, tento tah se mu téměr vyplatil. Jenže Mike po výjezdu z boxů uhájil vnitřní stranu zatáčky a tak zůstal i nadále v čele. Jenže poté přišla menší přeháňka a německý jezdec jezdil v dešti kola o téměř 2 vteřiny pomaleji než jeho pronásledovatel.
Mortara se do čela dostal v kole 32 v zatáčce Tarzan. Předjížděcí manévr se neobešel bez menšího kontaktu, oba jezdci jeli bok po boku až do další zatáčky. Rockenfeller se sice zádi vozu Mortary držel i když trať oschla, ale na předjetí už to nebylo. Na podium doplnil oba mladíky Mattias Ekström, který tak zkompletoval kompletní stupně vítězů pro Audi.
Čtvrté místo získal Jamie Green. Brit se jevil jako nejrychlejší vůz ve startovním poli, ale chyba jeho mechaniků ho srazila ze 4. místa na 11. Jamie se ale dokázal dostat zpět na 4. pozici. Adrien Tambay získal svoji dnešní jízdou 5. pozici, což je jeho nejlepší umístění v DTM. Za ním závod dokončil Bruno Spengler, který také předvedl skvělou stíhací jízdu, když postoupil z 18. místa na startu až na konečnou 6. příčku.
Během deště došlo ke kolizi mezi Martinem Tomczykem a Gary Paffettem. Němec s BMW narazil a roztočil Brita v Mercedesu. Poté sám odstoupil, Gary se propadl ze 3. místa na 7. Andy Priaulx, Augusto Farfus a Filipe Albuquerque museli vyjet z tratě, aby se vyhli Mercedesu na trati.
Výsledky zde
Výsledky warmupu: zde
Kvalifikace:
Timo Scheider slaví svoji první pole position v DTM po téměř dvou letech, Audi obsadilo prvních 5 pozic. I tak by se dala charakterizovat dnešní kvalifikace. Bývalý dvojnásobný mistr DTM má okruh v Holandsku rád a v Q3 zajel nejrychlejší čas, což mu zajistilo, že bude v Q4 startovat jako poslední. Svým časem si zajistil jezdec týmu Abt Sportsline svoji 10. pole position v DTM, byl rychlejší o 0,250s než Mike Rockenfeller s Audi A5 DTM týmu Phoenix.
Druhou řadu obsadili jezdci týmu Rosberg Audi Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara. Týmový kolega Scheidera, Mattias Ekström, byl pátý. Švéd se přitom jen ztěží dostal z Q1. Nejlepší vůz jiné značky než Audi je na 6. místě Jamie Green s Mercedesem. Nejlepší BMW je hned za ním, 7. příčku obsadil Dirk Werner. Vedoucí muž průběžného pořadí, Gary Paffett, je 8., před svým týmovým kolegou Christianem Vietorisem. Nejlepší desítku uzavírá Adrien Tambay.
Kvalifikace se nepovedla Brunu Spenglerovi, vítěz dvou závodů DTM je až 18. Ani Augusto Farfus nezajel výsledek, na který jsme od něj v letošní sezoně zvyklý a bude stát 20.
Výsledky zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?