ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM má o tomto víkendu na programu další závod sezony 2012. Týmy tentokrát vyrazily změřit síly na holandský Zandvoort. Okruh se nachází prakticky hned vedle pláže a má svou osobitou atmosféru.
Závod:
Edoardo Mortara slaví druhé vítězství roku. Mladík předvedl skvělou jízdu v závodu na Zandvoortu, který byl velmi chaotický. Gary Paffett, vedoucí muž průběžného pořadí, byl roztočen Martinem Tomczykem, a tak finišoval opět až za svými nejbližšími pronásledovateli Jamiem Greenem a Bruno Spenglerem. V první fázi závodu Mortara jezdil v závěsu za Mikem Rockenfellerem a jeho A5 týmu Phoenix. Oba se ale už na startu dostali před Tima Scheidera, kterému se start vůbec nepovedl.
Italský jezdec týmu Audi Rosberg se rozhodl přezout o dvě kola dřív než Rockenfeller, tento tah se mu téměr vyplatil. Jenže Mike po výjezdu z boxů uhájil vnitřní stranu zatáčky a tak zůstal i nadále v čele. Jenže poté přišla menší přeháňka a německý jezdec jezdil v dešti kola o téměř 2 vteřiny pomaleji než jeho pronásledovatel.
Mortara se do čela dostal v kole 32 v zatáčce Tarzan. Předjížděcí manévr se neobešel bez menšího kontaktu, oba jezdci jeli bok po boku až do další zatáčky. Rockenfeller se sice zádi vozu Mortary držel i když trať oschla, ale na předjetí už to nebylo. Na podium doplnil oba mladíky Mattias Ekström, který tak zkompletoval kompletní stupně vítězů pro Audi.
Čtvrté místo získal Jamie Green. Brit se jevil jako nejrychlejší vůz ve startovním poli, ale chyba jeho mechaniků ho srazila ze 4. místa na 11. Jamie se ale dokázal dostat zpět na 4. pozici. Adrien Tambay získal svoji dnešní jízdou 5. pozici, což je jeho nejlepší umístění v DTM. Za ním závod dokončil Bruno Spengler, který také předvedl skvělou stíhací jízdu, když postoupil z 18. místa na startu až na konečnou 6. příčku.
Během deště došlo ke kolizi mezi Martinem Tomczykem a Gary Paffettem. Němec s BMW narazil a roztočil Brita v Mercedesu. Poté sám odstoupil, Gary se propadl ze 3. místa na 7. Andy Priaulx, Augusto Farfus a Filipe Albuquerque museli vyjet z tratě, aby se vyhli Mercedesu na trati.
Výsledky zde
Výsledky warmupu: zde
Kvalifikace:
Timo Scheider slaví svoji první pole position v DTM po téměř dvou letech, Audi obsadilo prvních 5 pozic. I tak by se dala charakterizovat dnešní kvalifikace. Bývalý dvojnásobný mistr DTM má okruh v Holandsku rád a v Q3 zajel nejrychlejší čas, což mu zajistilo, že bude v Q4 startovat jako poslední. Svým časem si zajistil jezdec týmu Abt Sportsline svoji 10. pole position v DTM, byl rychlejší o 0,250s než Mike Rockenfeller s Audi A5 DTM týmu Phoenix.
Druhou řadu obsadili jezdci týmu Rosberg Audi Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara. Týmový kolega Scheidera, Mattias Ekström, byl pátý. Švéd se přitom jen ztěží dostal z Q1. Nejlepší vůz jiné značky než Audi je na 6. místě Jamie Green s Mercedesem. Nejlepší BMW je hned za ním, 7. příčku obsadil Dirk Werner. Vedoucí muž průběžného pořadí, Gary Paffett, je 8., před svým týmovým kolegou Christianem Vietorisem. Nejlepší desítku uzavírá Adrien Tambay.
Kvalifikace se nepovedla Brunu Spenglerovi, vítěz dvou závodů DTM je až 18. Ani Augusto Farfus nezajel výsledek, na který jsme od něj v letošní sezoně zvyklý a bude stát 20.
Výsledky zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?