Poprvé se letos stalo, že jsme na podium měli zástupce všech tří zúčastněných značek v DTM. Gary Paffett získal pro Mercedes vítězství, Bruno Spengler po BMW druhé místo a Mike Rockenfeller pro Audi třetí místo.
Mercedesu se podařilo vyhrát 2 z úvodních 3 závodů, a tak je v čele mezi značkami se ziskem 133 bodů. Odstup od druhé Audi je ve výši 47 bodů. BMW, které se do DTM vrátilo po téměř 20 letech, zaostává za Audi o další 2 body. Bez zajímavosti určitě také není, že všechny tři značky měly v TOP6 dva své zástupce. Podle šéfů zastoupených značek to je jasná ukázka toho, jak DTM vyrovnané.
Norbert Haug (šéf Mercedes Motorsport): "Pokud bych se podíval na výsledek z venčí z pohledu nezaujatého člověka, tak mít na 1., 2., a 3. místě tři odlišné značky, to je skvělý výsledek. Tento výsledek dokazuje nesmírnou vyrovnanost DTM. Myslím, že právě v tohle jsme doufali, když jsme tvořili nová pravidla. Tohle je skvělý základ. Všichni v tomto sportu odvádí skvělou práci a já si myslím, že pro fanouška to musí být skvělá podívaná."
Jens Marquardt (šéf BMW Motorsport): "Prvních několik závodů ukázalo, že DTM 2012 zamíchalo kartami. Všechny tři značky jsou velmi vyrovnané. Je nemožné předpovídat, jak víkend dopadne. Tohle je ale ten nejlepší scénář pro fanoušky. Motorsport může být už jen ztěží zajímavější a vyrovnanější, než je DTM."
Dr. Wolfgang Ullrich (šéf Audi Motorsport): "Podium z Brands Hatch dává jasný obrázek o současném DTM. Všichni tři výrobci bojují v naprosto vyrovnaném boji. DTM je o desetinách, setinách a tisícinách."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?