Všechny 3 značky na podiu, co na to šéfové?

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 24. května 2012 11:20
Sdílej:

Poprvé se letos stalo, že jsme na podium měli zástupce všech tří zúčastněných značek v DTM. Gary Paffett získal pro Mercedes vítězství, Bruno Spengler po BMW druhé místo a Mike Rockenfeller pro Audi třetí místo.

Mercedesu se podařilo vyhrát 2 z úvodních 3 závodů, a tak je v čele mezi značkami se ziskem 133 bodů. Odstup od druhé Audi je ve výši 47 bodů. BMW, které se do DTM vrátilo po téměř 20 letech, zaostává za Audi o další 2 body. Bez zajímavosti určitě také není, že všechny tři značky měly v TOP6 dva své zástupce. Podle šéfů zastoupených značek to je jasná ukázka toho, jak DTM vyrovnané.

Norbert Haug (šéf Mercedes Motorsport): "Pokud bych se podíval na výsledek z venčí z pohledu nezaujatého člověka, tak mít na 1., 2., a 3. místě tři odlišné značky, to je skvělý výsledek. Tento výsledek dokazuje nesmírnou vyrovnanost DTM. Myslím, že právě v tohle jsme doufali, když jsme tvořili nová pravidla. Tohle je skvělý základ. Všichni v tomto sportu odvádí skvělou práci a já si myslím, že pro fanouška to musí být skvělá podívaná."

Jens Marquardt (šéf BMW Motorsport): "Prvních několik závodů ukázalo, že DTM 2012 zamíchalo kartami. Všechny tři značky jsou velmi vyrovnané. Je nemožné předpovídat, jak víkend dopadne. Tohle je ale ten nejlepší scénář pro fanoušky. Motorsport může být už jen ztěží zajímavější a vyrovnanější, než je DTM."

Dr. Wolfgang Ullrich (šéf Audi Motorsport): "Podium z Brands Hatch dává jasný obrázek o současném DTM. Všichni tři výrobci bojují v naprosto vyrovnaném boji. DTM je o desetinách, setinách a tisícinách."

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?