Poprvé se letos stalo, že jsme na podium měli zástupce všech tří zúčastněných značek v DTM. Gary Paffett získal pro Mercedes vítězství, Bruno Spengler po BMW druhé místo a Mike Rockenfeller pro Audi třetí místo.
Mercedesu se podařilo vyhrát 2 z úvodních 3 závodů, a tak je v čele mezi značkami se ziskem 133 bodů. Odstup od druhé Audi je ve výši 47 bodů. BMW, které se do DTM vrátilo po téměř 20 letech, zaostává za Audi o další 2 body. Bez zajímavosti určitě také není, že všechny tři značky měly v TOP6 dva své zástupce. Podle šéfů zastoupených značek to je jasná ukázka toho, jak DTM vyrovnané.
Norbert Haug (šéf Mercedes Motorsport): "Pokud bych se podíval na výsledek z venčí z pohledu nezaujatého člověka, tak mít na 1., 2., a 3. místě tři odlišné značky, to je skvělý výsledek. Tento výsledek dokazuje nesmírnou vyrovnanost DTM. Myslím, že právě v tohle jsme doufali, když jsme tvořili nová pravidla. Tohle je skvělý základ. Všichni v tomto sportu odvádí skvělou práci a já si myslím, že pro fanouška to musí být skvělá podívaná."
Jens Marquardt (šéf BMW Motorsport): "Prvních několik závodů ukázalo, že DTM 2012 zamíchalo kartami. Všechny tři značky jsou velmi vyrovnané. Je nemožné předpovídat, jak víkend dopadne. Tohle je ale ten nejlepší scénář pro fanoušky. Motorsport může být už jen ztěží zajímavější a vyrovnanější, než je DTM."
Dr. Wolfgang Ullrich (šéf Audi Motorsport): "Podium z Brands Hatch dává jasný obrázek o současném DTM. Všichni tři výrobci bojují v naprosto vyrovnaném boji. DTM je o desetinách, setinách a tisícinách."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.