Brands Hatch je pro sezonu Audi kritické

Frey, Rahel
Frey, Rahel, foto: dtm.de
iM2 15. května 2012 21:10
Sdílej:

Mattias Ekström prohlásil, že Audi musí na Brands Hatch získat dobrý výsledek, pokud se chce udržet v boji o titul. Jinak hrozí, že se především jezdci Mercedesu Gary Paffett a Jamie Green výrazně vzdálí.

Aktuálním lídrem jezdeckého pořadí je Gary Paffett se ziskem 43 bodů, jeho kolega z týmu H.W.A., Jamie Green, ztrácí 13 bodů. O dalších 5 bodů zpět je Mattias Ekström (Audi) a Bruno Spengler (BMW). Švéd v barvách týmu Abt sice pravidelně boduje, jenže v obou úvodních závodech ztratil na vítěze zhruba 20 vteřin. Mattias je proto neoblomný a tvrdí, že Audi musí získat pokud možno co nejlepší výsledek už na Brands Hatch, pokud tedy chce letos ještě pomýšlet na titul.

"První závody jsem zanalyzovali, teď už se musíme chytit. Musíme přijít na to, kde jsme ztratili kontakt a vydali se špatnou cestou. Já si ale myslím, že tohle mužete najít tak rychle, jak rychle to také můžete ztratit. Takže teď je našim prvořadým cílem najít tento bod," popisuje bývalý dvojnásobný šampion série.

Audi jede do Británie v pozici obhájce loňského vítězství, tehdy se z něj radoval pozdější šampion DTM, Martin Tomczyk. Závod se tehdy jel na mokré trati. Letos se Audi zatím nepodařilo získat v cíli závodu lepší než 3. místo.

Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, na Lausitzringu prohlásil, že problém Audi A5 DTM, na který narazily všechny tři týmy - Abt, Phoenix a Rosberg, byl, že se jim nepodařilo trefit do správného okna pro nastavení a tím nepřinutily pneumatiky správně pracovat.

Podle jeho slov by vítězství na Brands Hatch, které by rozšířilo sbírku předešlých třech vítězství, mělo být minimálním požadavkem pro závodní víkend: "Našim cílem je dostat se zpět - snad už na Brands Hatch. Ve všech předešlých letech jsem tam bojovali o vítězství. Dva týdny mezi Lausitzringem a Brands Hatch jsme využili k tvrdé práci, optimálně jsme je využili."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.