Závod na Lausitzringu se stal bojem o vítězství mezi BMW a Mercedesem. Audi se na podium nevešlo.
"Byl to velmi těžký závod. Bohužel se nám nepodařilo najít takovou rychlost, v jakou jsme doufali," říká šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. "V případě Tima (Scheidera) a Mattiase (Ekströma) jsme mezi závodem a warm-upem něco zkusili, myslím, že to byl krok správným směrem. Musíme využít tyto dva týdny mezi Brands Hatch a závody v Německu, abychom byli v Británii zpět ve hře o vítězství."
Ekström je v celkovém pořadí na sdíleném třetím místě - nejlepší z jezdců Audi: "Přirozeně je hezké být nejlepší z jezdců Audi. Páté místo není perfektní, ale alespoň jsme získali důležité body do hodnocení šampionátu. Musíme ale tvrdě zapracovat na tom, abychom měli lepší rychlost v průběhu závodního víkendu."
Nejbližší rival Ekströma v závodu byl Timo Scheider, oba jezdci jezdili jeden za druhým v rámci třetího stintu: "Byl to dobrý závod. Start se mi povedl, v první zatáčce bylo docela těsno. Celková rychlost byla dobrá, dopředu jsem se dostal díky několika dobrým předjížděcím manévrům a také díky naší strategii. Na konci jsem ale dojel Mattiase a to znamenalo, že už jsem se nemohl posunout víc vpřed. Absolvovali jsme hezký souboj, jsem rád, že si odvážím alespoň nějaké body."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.