Závod na Lausitzringu se stal bojem o vítězství mezi BMW a Mercedesem. Audi se na podium nevešlo.
"Byl to velmi těžký závod. Bohužel se nám nepodařilo najít takovou rychlost, v jakou jsme doufali," říká šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. "V případě Tima (Scheidera) a Mattiase (Ekströma) jsme mezi závodem a warm-upem něco zkusili, myslím, že to byl krok správným směrem. Musíme využít tyto dva týdny mezi Brands Hatch a závody v Německu, abychom byli v Británii zpět ve hře o vítězství."
Ekström je v celkovém pořadí na sdíleném třetím místě - nejlepší z jezdců Audi: "Přirozeně je hezké být nejlepší z jezdců Audi. Páté místo není perfektní, ale alespoň jsme získali důležité body do hodnocení šampionátu. Musíme ale tvrdě zapracovat na tom, abychom měli lepší rychlost v průběhu závodního víkendu."
Nejbližší rival Ekströma v závodu byl Timo Scheider, oba jezdci jezdili jeden za druhým v rámci třetího stintu: "Byl to dobrý závod. Start se mi povedl, v první zatáčce bylo docela těsno. Celková rychlost byla dobrá, dopředu jsem se dostal díky několika dobrým předjížděcím manévrům a také díky naší strategii. Na konci jsem ale dojel Mattiase a to znamenalo, že už jsem se nemohl posunout víc vpřed. Absolvovali jsme hezký souboj, jsem rád, že si odvážím alespoň nějaké body."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.