ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkednu začíná letošní sezona DTM, která se vyznačuje změnou pravidel a také příchodem nové automobilky, BMW. Sledujete v tomto článku průběh celého závodního víkendu.
Rozsáhlá fotogalerie z Hockenheimu
Výsledky závodu: zde
Gary Paffett získal pro Mercedes první vítězství v nové éře DTM, do cíle dojel Gary před svým týmovým kolegou od Mercedesu, Jamiem Greenem. Paffett vyrážel do závodu ze 6. místa, hned v prvním kole se dostal před pomalu odstartuvšího Dirka Wernera s BMW a Mike Rockenfellera s Audi. Krátce nato si vyšlápl v Mercedes Areně na Edoarda Mortaru a krásným předjížděcím manévrem se dostal na 3. pozici.
Zkraje závodu jezdil za Mattiasem Ekströmem, který ale udělal v zatáčce číslo 2 chybu a přepustil vedení Jamiemu Greenovi. Krátce nato se přes modrou Audi dostal také Paffett. Rozhodující moment závodu přišel při prvních zastávkách v boxech. Paffett zajel do boxů o kolo později než Green. Při výjezdu na trať se ocitl bok po boku Greena, oba jezdci pokračovali ve vzájemném duelu v zatáčce číslo dvě i na rovince, až v nájezdu do Spitzkehre se mistr světa z roku 2005 dostal před svého kolegu.
Ektröm na dvojici Mercedesů na čele nestačil, ztrácel kolem 0,3s na kolo, ale zase si s přehledem hlídal třetí místo. Čtvrtou příčku vybojoval skvělý Christian Vietoris. Ten se z 15. pozice na startu posunul do poloviny závodu na 5. 5 kol před koncem si poradil s Mikem Rockenfellerem na Audi.
Rockenfeller byl pátý před skvěle jedoucím Andy Priaulxem s RBM BMW, který absolvoval svůj první závod v DTM. Brit s BMW ještě v závěrečných částech závodu stíhal Němce na Audi, z původního odstupu 4 vteřin zbylo v cíli pouze 0,6s.
Pro zbytek jezdců BMW však závod šťastný nebyl. Werner startovat ze 3. místa, ale start se mu nepovedl a brzy jej roztočil Ralf Schumacher. Schumacher se také "postaral" o druhého jezdce týmu Schnitzer, Bruno Spenglera, se kterým též kolidoval. To vyvolalo řetězovou reakci, na kterou doplatil Adrien Tambay, který ze závodu odstoupil.
Schumacher za své počínání dostal penalizaci, ale poté jezdec týmu H.W.A. zajížděl docela slušné časy a 4 kola před cílem předjel Davida Coultharda a dostal se na konečnou 7. příčku. Miguel Molina (Phoenix) a Filipe Albuquerque (Rosberg) zakončili bodovanou desítku. Edoardo Mortara také dostal penalizaci, protože Joeyho Handa s BMW.
Výsledky warm-upu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Mattias Ekström s vozem Audi A5 DTM dokázal vyhrát první kvalifikaci v nové éře DTM. Švéd zajel skvělý čás 1:34,680 min., který mu zajistil první místo na startu zítřejšího závodu. Všichni tři zbývající jezdci, kteří se dostali do Q4 neunesli tlak a udělali nějakou chybu, která je stála pole position. Bývalý mistr DTM slaví svoji 20. pole position v DTM.
Nejrychlejší muž Q3, Jamie Green, vyjížděl do Q3 jako poslední, ale v nájezdu do zatáčky číslo 2 zablokoval při brždění kola a do zatáčky se pořádně nevešel. I tak se mu ale podařilo zajet docela slušné kolo, na jezdce týmu Abt ztratil 0,2s a získal druhou příčku.
O senzaci v kvalifikaci se postaral jezdec týmu BMW Schitzer Dirk Werner, který se dostal až do Q4. Jenže i on udělal ve svém rychlém kole ve Spitzkehre chybu, i přesto mu patří pro zítřejší závod příčka 3. Posledním proniknuvším do závěrečné části kvalifikace byl objev loňského roku, Edoardo Mortara s Audi. Ten ale vyjel z tratě v Nordkurve a měřené kolo ani nedokončil. Stát bude na 4. místě.
Mike Rockenfeller jen těsně nepronikl do Q4 a bude stát 5., za ním bude Mercedes s Gary Paffettem za volantem. 7. pozici získal nováček v DTM, Augusto Farfus s BMW M3 týmu RBM, po něm následuje další bývalý mistr DTM, Timo Scheider. Nejrychlejší desítku uzavírají dvě BMW v rukou Bruno Spenglera a Martina Tomczyka.
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.