ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkednu začíná letošní sezona DTM, která se vyznačuje změnou pravidel a také příchodem nové automobilky, BMW. Sledujete v tomto článku průběh celého závodního víkendu.
Rozsáhlá fotogalerie z Hockenheimu
Výsledky závodu: zde
Gary Paffett získal pro Mercedes první vítězství v nové éře DTM, do cíle dojel Gary před svým týmovým kolegou od Mercedesu, Jamiem Greenem. Paffett vyrážel do závodu ze 6. místa, hned v prvním kole se dostal před pomalu odstartuvšího Dirka Wernera s BMW a Mike Rockenfellera s Audi. Krátce nato si vyšlápl v Mercedes Areně na Edoarda Mortaru a krásným předjížděcím manévrem se dostal na 3. pozici.
Zkraje závodu jezdil za Mattiasem Ekströmem, který ale udělal v zatáčce číslo 2 chybu a přepustil vedení Jamiemu Greenovi. Krátce nato se přes modrou Audi dostal také Paffett. Rozhodující moment závodu přišel při prvních zastávkách v boxech. Paffett zajel do boxů o kolo později než Green. Při výjezdu na trať se ocitl bok po boku Greena, oba jezdci pokračovali ve vzájemném duelu v zatáčce číslo dvě i na rovince, až v nájezdu do Spitzkehre se mistr světa z roku 2005 dostal před svého kolegu.
Ektröm na dvojici Mercedesů na čele nestačil, ztrácel kolem 0,3s na kolo, ale zase si s přehledem hlídal třetí místo. Čtvrtou příčku vybojoval skvělý Christian Vietoris. Ten se z 15. pozice na startu posunul do poloviny závodu na 5. 5 kol před koncem si poradil s Mikem Rockenfellerem na Audi.
Rockenfeller byl pátý před skvěle jedoucím Andy Priaulxem s RBM BMW, který absolvoval svůj první závod v DTM. Brit s BMW ještě v závěrečných částech závodu stíhal Němce na Audi, z původního odstupu 4 vteřin zbylo v cíli pouze 0,6s.
Pro zbytek jezdců BMW však závod šťastný nebyl. Werner startovat ze 3. místa, ale start se mu nepovedl a brzy jej roztočil Ralf Schumacher. Schumacher se také "postaral" o druhého jezdce týmu Schnitzer, Bruno Spenglera, se kterým též kolidoval. To vyvolalo řetězovou reakci, na kterou doplatil Adrien Tambay, který ze závodu odstoupil.
Schumacher za své počínání dostal penalizaci, ale poté jezdec týmu H.W.A. zajížděl docela slušné časy a 4 kola před cílem předjel Davida Coultharda a dostal se na konečnou 7. příčku. Miguel Molina (Phoenix) a Filipe Albuquerque (Rosberg) zakončili bodovanou desítku. Edoardo Mortara také dostal penalizaci, protože Joeyho Handa s BMW.
Výsledky warm-upu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Mattias Ekström s vozem Audi A5 DTM dokázal vyhrát první kvalifikaci v nové éře DTM. Švéd zajel skvělý čás 1:34,680 min., který mu zajistil první místo na startu zítřejšího závodu. Všichni tři zbývající jezdci, kteří se dostali do Q4 neunesli tlak a udělali nějakou chybu, která je stála pole position. Bývalý mistr DTM slaví svoji 20. pole position v DTM.
Nejrychlejší muž Q3, Jamie Green, vyjížděl do Q3 jako poslední, ale v nájezdu do zatáčky číslo 2 zablokoval při brždění kola a do zatáčky se pořádně nevešel. I tak se mu ale podařilo zajet docela slušné kolo, na jezdce týmu Abt ztratil 0,2s a získal druhou příčku.
O senzaci v kvalifikaci se postaral jezdec týmu BMW Schitzer Dirk Werner, který se dostal až do Q4. Jenže i on udělal ve svém rychlém kole ve Spitzkehre chybu, i přesto mu patří pro zítřejší závod příčka 3. Posledním proniknuvším do závěrečné části kvalifikace byl objev loňského roku, Edoardo Mortara s Audi. Ten ale vyjel z tratě v Nordkurve a měřené kolo ani nedokončil. Stát bude na 4. místě.
Mike Rockenfeller jen těsně nepronikl do Q4 a bude stát 5., za ním bude Mercedes s Gary Paffettem za volantem. 7. pozici získal nováček v DTM, Augusto Farfus s BMW M3 týmu RBM, po něm následuje další bývalý mistr DTM, Timo Scheider. Nejrychlejší desítku uzavírají dvě BMW v rukou Bruno Spenglera a Martina Tomczyka.
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?