Olivier Jarvis našel novou domovinu na vytrvalostních závodech - poté, co Brit absolvoval úspěšný debut v MS GT1 se teď těší na Audi R18 Ultra.
Po čtyřech letech v DTM u Audi pro Oliviera Jarvise již neměli volné místo. Za svého učinkování v DTM však získal jen čtyři podiová umístění a hodněkrát ze závodu vypadl nebo bral pouze zadní bodovaná místa. I přesto zůstal u značky se čtyřmi kruhy ve znaku a jeho budoucnost by měla být ve vytrvalostních závodech. Na úvodním podníku sezony MS GT1 ve francouzském Nogaru sdílel Jarvis kokpit Audi R8 LMS týmu WRT s Frankem Stipplerem. Byl to pro něj úspěšný start do sezony, když dojel v obou závodech druhý. Vítězství v obou případech brali týmový kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor.
"Tým WRT mohl slavit jak v kvalifikačním tak i v hlavním závodu double se svými Audi R8 LMS ultra. To by snový start. Manšaft byl exelentně připraven. V obou závodech jsme byli s týmovým kolegou Frankem docela vpředu, ale bylo pro nás docela těžké dostat přední gumy na optimální teplotu," řekl Olivier Jarvis.
Olivier Jarvis na prvním závodu sezony MS GT1 v Nogaru
"Doufám, že v závodu roku budeme mít dobrou konkurenci. Jejich výkon ale ještě nebyl díky individuálním chybám vidět. To se ale v Zolderu na druhém závodu sezony změní." Kromě závodů v MS GT1 se Olivier zúčastní také 24 hodinovky na Nürburgringu, stejně jako té v Le Mans. Jarvis na klasickém závodu v pohoří Eifel startuje již od roku 2010.
Olivier v roce 2010 v DTM
"Závod je jedinečný a jednoduše bláznivý. Budu startovat pro WRT společně s Andreou Piccinim, Edwardem Sandströmem a Allanem Simonsenem. Ve čtyřech jezdcích a na tak dlouhé trati si v trénincích před závodem objedete tak dvě nebo tři kola. Neuvěřitelné, ale hodně těžké," těší se Brit na výzvu jménem "Zelené peklo", jak je trati v Německu přezdíváno.
V Le Mans se Jarvis posadí za volant nového Audi R18 ultra. Jako přípravu bude startovat 6. května na 6 hodinovce ve Spa Francorchamps. "Už se hodně těším. Na té trati jsem jel jednou dávno s Formulí 3. R18 ultra znám již z testů. Marco Bonanomi i já jsme oba noví jezdci a bude to náš první závod pro tým Audi. Musíme se snažit naučit co možná nejvíce od našich zkušenějších kolegů. Na to už se také těším."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?