Model A5 je čtvrtým výtvorem Audi v DTM. S tímto kupé, které se skládá ze 4000 dílů, by chtěli ingolštadtští zabojovat o titul.
V8, TT a A4 - to jsou modely, které již Audi v DTM reprezentovaly. Zajímavostí je, že se všem podařilo pro prémiovou německou značku získat alespoň jeden titul. Po několikaleté éře modelu A4 přichází značka se čtyřmi kruhy ve znaku do DTM s kupé A5.
V dlouholetých týmech Audi - Audi-Sport-Teams Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg uvidíme celkem 8 A5 DTM. A to je rekord, ještě nikdy předtím nevstupovala Audi do nové sezony hned s 8 novými stroji. V roce 2004, kdy se Audi jako tovární tým oficiálně vrátila do DTM, stálo na startu 6 nových vozů. Od té doby byly na startu nové sezony pokaždé maximálně 4 nová auta.
Nová A5 DTM se skládá ze 4 000 dílů. 5 technikům Audi trvá stavba jednoho stroje téměř 2 týdny. Mimo ně jsou v týmu další zaměstnanci, kteří vůz vyvíjí, starají se o kvalitu, výrobu, provoz na trati, logistiku atd. V továrně Audi však mohou být zároveň stavěna až 4 závodní auta DTM.
Stavba začíná tvorbou monokoku, který je složen z 59 dílů. Monokok je pro všechny vozy v DTM (tedy Audi, Mercedes a BMW) stejný. Další položky na seznamu stavby Audi jsou motor, přední nárazová struktura, nápravy, zadní nárazová struktura, převodovka, spojka a poté je šaši konečně hotovo. "Při tom se velmi dbá na kvalitu," zdůrazňuje Stefan Aicher, vedoucí konstrukce vozů u Audi. Sebemenší nepřesnost by totiž mohla puzzle o 4 000 dílech, které má Audi přinést titul, rozbít.
I po dostavění všech 8 vozů ještě není zdaleka příprava na novou sezonu hotová. Také náhradní díly musí být pečlivě připraveny a částěčně sestaveny (pokud je to možné a technikům na trati to ulehčí práci). "Logistické nákladý, které s sebou přinesl nový start DTM, jsou enormní," potvrzuje vysokou finanční náročnost Stephan Köster, vedoucí projektu DTM.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.