Model A5 je čtvrtým výtvorem Audi v DTM. S tímto kupé, které se skládá ze 4000 dílů, by chtěli ingolštadtští zabojovat o titul.
V8, TT a A4 - to jsou modely, které již Audi v DTM reprezentovaly. Zajímavostí je, že se všem podařilo pro prémiovou německou značku získat alespoň jeden titul. Po několikaleté éře modelu A4 přichází značka se čtyřmi kruhy ve znaku do DTM s kupé A5.
V dlouholetých týmech Audi - Audi-Sport-Teams Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg uvidíme celkem 8 A5 DTM. A to je rekord, ještě nikdy předtím nevstupovala Audi do nové sezony hned s 8 novými stroji. V roce 2004, kdy se Audi jako tovární tým oficiálně vrátila do DTM, stálo na startu 6 nových vozů. Od té doby byly na startu nové sezony pokaždé maximálně 4 nová auta.
Nová A5 DTM se skládá ze 4 000 dílů. 5 technikům Audi trvá stavba jednoho stroje téměř 2 týdny. Mimo ně jsou v týmu další zaměstnanci, kteří vůz vyvíjí, starají se o kvalitu, výrobu, provoz na trati, logistiku atd. V továrně Audi však mohou být zároveň stavěna až 4 závodní auta DTM.
Stavba začíná tvorbou monokoku, který je složen z 59 dílů. Monokok je pro všechny vozy v DTM (tedy Audi, Mercedes a BMW) stejný. Další položky na seznamu stavby Audi jsou motor, přední nárazová struktura, nápravy, zadní nárazová struktura, převodovka, spojka a poté je šaši konečně hotovo. "Při tom se velmi dbá na kvalitu," zdůrazňuje Stefan Aicher, vedoucí konstrukce vozů u Audi. Sebemenší nepřesnost by totiž mohla puzzle o 4 000 dílech, které má Audi přinést titul, rozbít.
I po dostavění všech 8 vozů ještě není zdaleka příprava na novou sezonu hotová. Také náhradní díly musí být pečlivě připraveny a částěčně sestaveny (pokud je to možné a technikům na trati to ulehčí práci). "Logistické nákladý, které s sebou přinesl nový start DTM, jsou enormní," potvrzuje vysokou finanční náročnost Stephan Köster, vedoucí projektu DTM.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?