Model A5 je čtvrtým výtvorem Audi v DTM. S tímto kupé, které se skládá ze 4000 dílů, by chtěli ingolštadtští zabojovat o titul.
V8, TT a A4 - to jsou modely, které již Audi v DTM reprezentovaly. Zajímavostí je, že se všem podařilo pro prémiovou německou značku získat alespoň jeden titul. Po několikaleté éře modelu A4 přichází značka se čtyřmi kruhy ve znaku do DTM s kupé A5.
V dlouholetých týmech Audi - Audi-Sport-Teams Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg uvidíme celkem 8 A5 DTM. A to je rekord, ještě nikdy předtím nevstupovala Audi do nové sezony hned s 8 novými stroji. V roce 2004, kdy se Audi jako tovární tým oficiálně vrátila do DTM, stálo na startu 6 nových vozů. Od té doby byly na startu nové sezony pokaždé maximálně 4 nová auta.
Nová A5 DTM se skládá ze 4 000 dílů. 5 technikům Audi trvá stavba jednoho stroje téměř 2 týdny. Mimo ně jsou v týmu další zaměstnanci, kteří vůz vyvíjí, starají se o kvalitu, výrobu, provoz na trati, logistiku atd. V továrně Audi však mohou být zároveň stavěna až 4 závodní auta DTM.
Stavba začíná tvorbou monokoku, který je složen z 59 dílů. Monokok je pro všechny vozy v DTM (tedy Audi, Mercedes a BMW) stejný. Další položky na seznamu stavby Audi jsou motor, přední nárazová struktura, nápravy, zadní nárazová struktura, převodovka, spojka a poté je šaši konečně hotovo. "Při tom se velmi dbá na kvalitu," zdůrazňuje Stefan Aicher, vedoucí konstrukce vozů u Audi. Sebemenší nepřesnost by totiž mohla puzzle o 4 000 dílech, které má Audi přinést titul, rozbít.
I po dostavění všech 8 vozů ještě není zdaleka příprava na novou sezonu hotová. Také náhradní díly musí být pečlivě připraveny a částěčně sestaveny (pokud je to možné a technikům na trati to ulehčí práci). "Logistické nákladý, které s sebou přinesl nový start DTM, jsou enormní," potvrzuje vysokou finanční náročnost Stephan Köster, vedoucí projektu DTM.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?