Model A5 je čtvrtým výtvorem Audi v DTM. S tímto kupé, které se skládá ze 4000 dílů, by chtěli ingolštadtští zabojovat o titul.
V8, TT a A4 - to jsou modely, které již Audi v DTM reprezentovaly. Zajímavostí je, že se všem podařilo pro prémiovou německou značku získat alespoň jeden titul. Po několikaleté éře modelu A4 přichází značka se čtyřmi kruhy ve znaku do DTM s kupé A5.
V dlouholetých týmech Audi - Audi-Sport-Teams Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg uvidíme celkem 8 A5 DTM. A to je rekord, ještě nikdy předtím nevstupovala Audi do nové sezony hned s 8 novými stroji. V roce 2004, kdy se Audi jako tovární tým oficiálně vrátila do DTM, stálo na startu 6 nových vozů. Od té doby byly na startu nové sezony pokaždé maximálně 4 nová auta.
Nová A5 DTM se skládá ze 4 000 dílů. 5 technikům Audi trvá stavba jednoho stroje téměř 2 týdny. Mimo ně jsou v týmu další zaměstnanci, kteří vůz vyvíjí, starají se o kvalitu, výrobu, provoz na trati, logistiku atd. V továrně Audi však mohou být zároveň stavěna až 4 závodní auta DTM.
Stavba začíná tvorbou monokoku, který je složen z 59 dílů. Monokok je pro všechny vozy v DTM (tedy Audi, Mercedes a BMW) stejný. Další položky na seznamu stavby Audi jsou motor, přední nárazová struktura, nápravy, zadní nárazová struktura, převodovka, spojka a poté je šaši konečně hotovo. "Při tom se velmi dbá na kvalitu," zdůrazňuje Stefan Aicher, vedoucí konstrukce vozů u Audi. Sebemenší nepřesnost by totiž mohla puzzle o 4 000 dílech, které má Audi přinést titul, rozbít.
I po dostavění všech 8 vozů ještě není zdaleka příprava na novou sezonu hotová. Také náhradní díly musí být pečlivě připraveny a částěčně sestaveny (pokud je to možné a technikům na trati to ulehčí práci). "Logistické nákladý, které s sebou přinesl nový start DTM, jsou enormní," potvrzuje vysokou finanční náročnost Stephan Köster, vedoucí projektu DTM.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.