HOCKENHEIM - TEST II; Pondělní nejrychlejší čas Garyho Paffetta zůstává nepřekonán. Dnes ale byli nejrychlejší jedzci Audi - Filipe Albuquerque a Miguel Molina.
Během oficiálního testování ITR na Hockenheimringu se na čele výsledkové listiny změnily značky. Jestliže včera zaznamenal nejlepší čas Mercedes (za volantem byl Gary Paffett a zajel čas 1:33.284 min.), dnes bylo nejrychlejší Audi, a připisuje si hned dvojité vítězství. Nejrychlejší čas 1:33.318 min. zajel Filipe Albuquerque. Jeho značkový kolega, Miguel Molina, zaostal o 0,132 s.
I přes různé technické problém, o kterých jednotlivé značky velmi nerady mluví, se dnes testovalo velmi pilně. Za 8 hodin testování (testuje se od 9:00 do 12:00, pak je pauza na oběd a zase od 14:00 do 18:00) zvládlo hned 11 jezdců odjet více jak 90 kol - pouze Roberto Merhi (5./Audi/+0,564) se 74 okruhy a Martin Tomczyk (7./BMW/+0,966) se 77 okruhy této mety nedosáhli. Na druhou stranu BMW získalo zásluhou Tomczyka maximální rychlost na rovince (253 km/h). Nejpilnějším jezdcem byl Gary Paffet se 135 okruhy.
Nejvýše postaveným zástupcem BWM byl Dirk Werner na 6. místě se ztrátou 0,613s. Více jak vteřinu na čelo ztartila pouze "velká jména DTM" - Mattias Ekström (Audi) a Ralf Schumacher (Mercedes), která obsadila deváté a desáté místo.
Výsledky druhé dne testů na Hockenheimu: 01. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:33.318 (98 Runden) 02. Miguel Molina (Audi) +0,132 Sekunden (104) 03. Gary Paffett (Mercedes) +0,145 (135) 04. Robert Wickens (Mercedes) +0,392 (91) 05. Roberto Merhi (Mercedes) +0,564 (74) 06. Dirk Werner (BMW) +0,613 (101) 07. Martin Tomczyk (BMW) +0,966 (77) 08. Augusto Farfus (BMW) +0,985 (101) 09. Mattias Ekström (Audi) +1,068 (96) 10. Ralf Schumacher (Mercedes) +1,146 (109) 11. Rahel Frey (Audi) +1,420 (110)
Přehled nejvyšších dosažených maximálních rychlostí: 01. Martin Tomczyk (BMW) - 253 km/h 02. Dirk Werner (BMW) - 251 02. Augusto Farfus (BMW) - 251 04. Gary Paffett (Mercedes) - 250 05. Filipe Albuquerque (Audi) - 249 05. Robert Wickens (Mercedes) - 249 05. Mattias Ekström (Audi) - 249 05. Ralf Schumacher (Mercedes) - 249 05. Rahel Frey (Audi) - 249 10. Miguel Molina (Audi) - 248 11. Roberto Merhi (Mercedes) - 247
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?