HOCKENHEIM - TEST II; Pondělní nejrychlejší čas Garyho Paffetta zůstává nepřekonán. Dnes ale byli nejrychlejší jedzci Audi - Filipe Albuquerque a Miguel Molina.
Během oficiálního testování ITR na Hockenheimringu se na čele výsledkové listiny změnily značky. Jestliže včera zaznamenal nejlepší čas Mercedes (za volantem byl Gary Paffett a zajel čas 1:33.284 min.), dnes bylo nejrychlejší Audi, a připisuje si hned dvojité vítězství. Nejrychlejší čas 1:33.318 min. zajel Filipe Albuquerque. Jeho značkový kolega, Miguel Molina, zaostal o 0,132 s.
I přes různé technické problém, o kterých jednotlivé značky velmi nerady mluví, se dnes testovalo velmi pilně. Za 8 hodin testování (testuje se od 9:00 do 12:00, pak je pauza na oběd a zase od 14:00 do 18:00) zvládlo hned 11 jezdců odjet více jak 90 kol - pouze Roberto Merhi (5./Audi/+0,564) se 74 okruhy a Martin Tomczyk (7./BMW/+0,966) se 77 okruhy této mety nedosáhli. Na druhou stranu BMW získalo zásluhou Tomczyka maximální rychlost na rovince (253 km/h). Nejpilnějším jezdcem byl Gary Paffet se 135 okruhy.
Nejvýše postaveným zástupcem BWM byl Dirk Werner na 6. místě se ztrátou 0,613s. Více jak vteřinu na čelo ztartila pouze "velká jména DTM" - Mattias Ekström (Audi) a Ralf Schumacher (Mercedes), která obsadila deváté a desáté místo.
Výsledky druhé dne testů na Hockenheimu: 01. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:33.318 (98 Runden) 02. Miguel Molina (Audi) +0,132 Sekunden (104) 03. Gary Paffett (Mercedes) +0,145 (135) 04. Robert Wickens (Mercedes) +0,392 (91) 05. Roberto Merhi (Mercedes) +0,564 (74) 06. Dirk Werner (BMW) +0,613 (101) 07. Martin Tomczyk (BMW) +0,966 (77) 08. Augusto Farfus (BMW) +0,985 (101) 09. Mattias Ekström (Audi) +1,068 (96) 10. Ralf Schumacher (Mercedes) +1,146 (109) 11. Rahel Frey (Audi) +1,420 (110)
Přehled nejvyšších dosažených maximálních rychlostí: 01. Martin Tomczyk (BMW) - 253 km/h 02. Dirk Werner (BMW) - 251 02. Augusto Farfus (BMW) - 251 04. Gary Paffett (Mercedes) - 250 05. Filipe Albuquerque (Audi) - 249 05. Robert Wickens (Mercedes) - 249 05. Mattias Ekström (Audi) - 249 05. Ralf Schumacher (Mercedes) - 249 05. Rahel Frey (Audi) - 249 10. Miguel Molina (Audi) - 248 11. Roberto Merhi (Mercedes) - 247
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?