HOCKENHEIM - TEST II; Pondělní nejrychlejší čas Garyho Paffetta zůstává nepřekonán. Dnes ale byli nejrychlejší jedzci Audi - Filipe Albuquerque a Miguel Molina.
Během oficiálního testování ITR na Hockenheimringu se na čele výsledkové listiny změnily značky. Jestliže včera zaznamenal nejlepší čas Mercedes (za volantem byl Gary Paffett a zajel čas 1:33.284 min.), dnes bylo nejrychlejší Audi, a připisuje si hned dvojité vítězství. Nejrychlejší čas 1:33.318 min. zajel Filipe Albuquerque. Jeho značkový kolega, Miguel Molina, zaostal o 0,132 s.
I přes různé technické problém, o kterých jednotlivé značky velmi nerady mluví, se dnes testovalo velmi pilně. Za 8 hodin testování (testuje se od 9:00 do 12:00, pak je pauza na oběd a zase od 14:00 do 18:00) zvládlo hned 11 jezdců odjet více jak 90 kol - pouze Roberto Merhi (5./Audi/+0,564) se 74 okruhy a Martin Tomczyk (7./BMW/+0,966) se 77 okruhy této mety nedosáhli. Na druhou stranu BMW získalo zásluhou Tomczyka maximální rychlost na rovince (253 km/h). Nejpilnějším jezdcem byl Gary Paffet se 135 okruhy.
Nejvýše postaveným zástupcem BWM byl Dirk Werner na 6. místě se ztrátou 0,613s. Více jak vteřinu na čelo ztartila pouze "velká jména DTM" - Mattias Ekström (Audi) a Ralf Schumacher (Mercedes), která obsadila deváté a desáté místo.
Výsledky druhé dne testů na Hockenheimu: 01. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:33.318 (98 Runden) 02. Miguel Molina (Audi) +0,132 Sekunden (104) 03. Gary Paffett (Mercedes) +0,145 (135) 04. Robert Wickens (Mercedes) +0,392 (91) 05. Roberto Merhi (Mercedes) +0,564 (74) 06. Dirk Werner (BMW) +0,613 (101) 07. Martin Tomczyk (BMW) +0,966 (77) 08. Augusto Farfus (BMW) +0,985 (101) 09. Mattias Ekström (Audi) +1,068 (96) 10. Ralf Schumacher (Mercedes) +1,146 (109) 11. Rahel Frey (Audi) +1,420 (110)
Přehled nejvyšších dosažených maximálních rychlostí: 01. Martin Tomczyk (BMW) - 253 km/h 02. Dirk Werner (BMW) - 251 02. Augusto Farfus (BMW) - 251 04. Gary Paffett (Mercedes) - 250 05. Filipe Albuquerque (Audi) - 249 05. Robert Wickens (Mercedes) - 249 05. Mattias Ekström (Audi) - 249 05. Ralf Schumacher (Mercedes) - 249 05. Rahel Frey (Audi) - 249 10. Miguel Molina (Audi) - 248 11. Roberto Merhi (Mercedes) - 247
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?