Nové vozy DTM se neustále testují na trati, zatím o nich mnoho nevíme. První fotky se ale již k nám dostaly, podle kterých se dá něco posoudit o jejich detailech.
Od 1. března jsou nové vozy Audi, Mercedesu a BMW homologovány. To znamená, že se již aerodynamika A5, M3 a C-Klasse Coupé nemůže měnit. Také změny na motoru již nejsou od 1. března možné. Motory V8 Audi a Mercedesu již byly beztak zmraženy, teď došlo ke "zmražení" také u BMW.
I když se mělo za to, že se po homologaci již značky nebudou snažit své vozy uchránit před zraky veřejnosti, opak je pravdou. Tento týden proběhl test ve Valencii. Média nebyla vítána, fanoušci též. Na internetu se však již objevily první fotky nových nemaskovaných vozů, které odkrývají některé zajímavé detaily.
Z nich vyplývá, že David Coulthard bude v nové sezoně jezdit v pozměněných barvách. David již na svém voze nebude propagovat E-Postbrief, ale Paketdienst (balíčkovou službu) DHL. Zajímavé je ovšem podívat se i na detaily vozy. Stuttgartští využili k optimalizaci aerodynamiky i zpětná zrcátka. Ta jsou co nejvíce vepředu a mají netradiční uchycení. Před přední nápravou jsou na nárazníku dvě menší křidélka.
Podobnou variantu zvolilo i Audi, u BMW jsou tato křidélka na předním nárazníku trošku menší, nad touto dvojitou přítlačnou plochou je ale ještě jedno miniaturní křidélko. Mnichovští se vydali odlišnou cestou v oblasti podběhů kol. Na přední nápravě se na M3 DTM nachází daleko více "schůdků" - které odvádějí teplý vzduch z prostoru kolem kol. Za zadní nápravdou na blatníku u BMW nenajdeme žádné aerodynamické prvky, u Audi ale například menší verze předchozích křidélek ano. U Mercedesu je na zadním blatníku "díra" - jako by tam část karoserie chyběla.
Velké rozdíly jsou také na zádi vozu. Zatímco BMW má jeden velký výřez v centru karoserie na zádi, tak Audi i Mercedes mají kromě středního otvoru také postraní díry.
Foto pod článkem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.