Nové vozy DTM se neustále testují na trati, zatím o nich mnoho nevíme. První fotky se ale již k nám dostaly, podle kterých se dá něco posoudit o jejich detailech.
Od 1. března jsou nové vozy Audi, Mercedesu a BMW homologovány. To znamená, že se již aerodynamika A5, M3 a C-Klasse Coupé nemůže měnit. Také změny na motoru již nejsou od 1. března možné. Motory V8 Audi a Mercedesu již byly beztak zmraženy, teď došlo ke "zmražení" také u BMW.
I když se mělo za to, že se po homologaci již značky nebudou snažit své vozy uchránit před zraky veřejnosti, opak je pravdou. Tento týden proběhl test ve Valencii. Média nebyla vítána, fanoušci též. Na internetu se však již objevily první fotky nových nemaskovaných vozů, které odkrývají některé zajímavé detaily.
Z nich vyplývá, že David Coulthard bude v nové sezoně jezdit v pozměněných barvách. David již na svém voze nebude propagovat E-Postbrief, ale Paketdienst (balíčkovou službu) DHL. Zajímavé je ovšem podívat se i na detaily vozy. Stuttgartští využili k optimalizaci aerodynamiky i zpětná zrcátka. Ta jsou co nejvíce vepředu a mají netradiční uchycení. Před přední nápravou jsou na nárazníku dvě menší křidélka.
Podobnou variantu zvolilo i Audi, u BMW jsou tato křidélka na předním nárazníku trošku menší, nad touto dvojitou přítlačnou plochou je ale ještě jedno miniaturní křidélko. Mnichovští se vydali odlišnou cestou v oblasti podběhů kol. Na přední nápravě se na M3 DTM nachází daleko více "schůdků" - které odvádějí teplý vzduch z prostoru kolem kol. Za zadní nápravdou na blatníku u BMW nenajdeme žádné aerodynamické prvky, u Audi ale například menší verze předchozích křidélek ano. U Mercedesu je na zadním blatníku "díra" - jako by tam část karoserie chyběla.
Velké rozdíly jsou také na zádi vozu. Zatímco BMW má jeden velký výřez v centru karoserie na zádi, tak Audi i Mercedes mají kromě středního otvoru také postraní díry.
Foto pod článkem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.