Nové vozy DTM se neustále testují na trati, zatím o nich mnoho nevíme. První fotky se ale již k nám dostaly, podle kterých se dá něco posoudit o jejich detailech.
Od 1. března jsou nové vozy Audi, Mercedesu a BMW homologovány. To znamená, že se již aerodynamika A5, M3 a C-Klasse Coupé nemůže měnit. Také změny na motoru již nejsou od 1. března možné. Motory V8 Audi a Mercedesu již byly beztak zmraženy, teď došlo ke "zmražení" také u BMW.
I když se mělo za to, že se po homologaci již značky nebudou snažit své vozy uchránit před zraky veřejnosti, opak je pravdou. Tento týden proběhl test ve Valencii. Média nebyla vítána, fanoušci též. Na internetu se však již objevily první fotky nových nemaskovaných vozů, které odkrývají některé zajímavé detaily.
Z nich vyplývá, že David Coulthard bude v nové sezoně jezdit v pozměněných barvách. David již na svém voze nebude propagovat E-Postbrief, ale Paketdienst (balíčkovou službu) DHL. Zajímavé je ovšem podívat se i na detaily vozy. Stuttgartští využili k optimalizaci aerodynamiky i zpětná zrcátka. Ta jsou co nejvíce vepředu a mají netradiční uchycení. Před přední nápravou jsou na nárazníku dvě menší křidélka.
Podobnou variantu zvolilo i Audi, u BMW jsou tato křidélka na předním nárazníku trošku menší, nad touto dvojitou přítlačnou plochou je ale ještě jedno miniaturní křidélko. Mnichovští se vydali odlišnou cestou v oblasti podběhů kol. Na přední nápravě se na M3 DTM nachází daleko více "schůdků" - které odvádějí teplý vzduch z prostoru kolem kol. Za zadní nápravdou na blatníku u BMW nenajdeme žádné aerodynamické prvky, u Audi ale například menší verze předchozích křidélek ano. U Mercedesu je na zadním blatníku "díra" - jako by tam část karoserie chyběla.
Velké rozdíly jsou také na zádi vozu. Zatímco BMW má jeden velký výřez v centru karoserie na zádi, tak Audi i Mercedes mají kromě středního otvoru také postraní díry.
Foto pod článkem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.