Nové vozy DTM se neustále testují na trati, zatím o nich mnoho nevíme. První fotky se ale již k nám dostaly, podle kterých se dá něco posoudit o jejich detailech.
Od 1. března jsou nové vozy Audi, Mercedesu a BMW homologovány. To znamená, že se již aerodynamika A5, M3 a C-Klasse Coupé nemůže měnit. Také změny na motoru již nejsou od 1. března možné. Motory V8 Audi a Mercedesu již byly beztak zmraženy, teď došlo ke "zmražení" také u BMW.
I když se mělo za to, že se po homologaci již značky nebudou snažit své vozy uchránit před zraky veřejnosti, opak je pravdou. Tento týden proběhl test ve Valencii. Média nebyla vítána, fanoušci též. Na internetu se však již objevily první fotky nových nemaskovaných vozů, které odkrývají některé zajímavé detaily.
Z nich vyplývá, že David Coulthard bude v nové sezoně jezdit v pozměněných barvách. David již na svém voze nebude propagovat E-Postbrief, ale Paketdienst (balíčkovou službu) DHL. Zajímavé je ovšem podívat se i na detaily vozy. Stuttgartští využili k optimalizaci aerodynamiky i zpětná zrcátka. Ta jsou co nejvíce vepředu a mají netradiční uchycení. Před přední nápravou jsou na nárazníku dvě menší křidélka.
Podobnou variantu zvolilo i Audi, u BMW jsou tato křidélka na předním nárazníku trošku menší, nad touto dvojitou přítlačnou plochou je ale ještě jedno miniaturní křidélko. Mnichovští se vydali odlišnou cestou v oblasti podběhů kol. Na přední nápravě se na M3 DTM nachází daleko více "schůdků" - které odvádějí teplý vzduch z prostoru kolem kol. Za zadní nápravdou na blatníku u BMW nenajdeme žádné aerodynamické prvky, u Audi ale například menší verze předchozích křidélek ano. U Mercedesu je na zadním blatníku "díra" - jako by tam část karoserie chyběla.
Velké rozdíly jsou také na zádi vozu. Zatímco BMW má jeden velký výřez v centru karoserie na zádi, tak Audi i Mercedes mají kromě středního otvoru také postraní díry.
Foto pod článkem.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.