Nové vozy DTM se neustále testují na trati, zatím o nich mnoho nevíme. První fotky se ale již k nám dostaly, podle kterých se dá něco posoudit o jejich detailech.
Od 1. března jsou nové vozy Audi, Mercedesu a BMW homologovány. To znamená, že se již aerodynamika A5, M3 a C-Klasse Coupé nemůže měnit. Také změny na motoru již nejsou od 1. března možné. Motory V8 Audi a Mercedesu již byly beztak zmraženy, teď došlo ke "zmražení" také u BMW.
I když se mělo za to, že se po homologaci již značky nebudou snažit své vozy uchránit před zraky veřejnosti, opak je pravdou. Tento týden proběhl test ve Valencii. Média nebyla vítána, fanoušci též. Na internetu se však již objevily první fotky nových nemaskovaných vozů, které odkrývají některé zajímavé detaily.
Z nich vyplývá, že David Coulthard bude v nové sezoně jezdit v pozměněných barvách. David již na svém voze nebude propagovat E-Postbrief, ale Paketdienst (balíčkovou službu) DHL. Zajímavé je ovšem podívat se i na detaily vozy. Stuttgartští využili k optimalizaci aerodynamiky i zpětná zrcátka. Ta jsou co nejvíce vepředu a mají netradiční uchycení. Před přední nápravou jsou na nárazníku dvě menší křidélka.
Podobnou variantu zvolilo i Audi, u BMW jsou tato křidélka na předním nárazníku trošku menší, nad touto dvojitou přítlačnou plochou je ale ještě jedno miniaturní křidélko. Mnichovští se vydali odlišnou cestou v oblasti podběhů kol. Na přední nápravě se na M3 DTM nachází daleko více "schůdků" - které odvádějí teplý vzduch z prostoru kolem kol. Za zadní nápravdou na blatníku u BMW nenajdeme žádné aerodynamické prvky, u Audi ale například menší verze předchozích křidélek ano. U Mercedesu je na zadním blatníku "díra" - jako by tam část karoserie chyběla.
Velké rozdíly jsou také na zádi vozu. Zatímco BMW má jeden velký výřez v centru karoserie na zádi, tak Audi i Mercedes mají kromě středního otvoru také postraní díry.
Foto pod článkem.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.