Gary Paffett by si přál, aby vstoupil do nové éry DTM vítězstvím na Hockenheimringu. Jezdec Mercedesu počítá od samého začátku také s BMW.
"Vítězství na Hockenheimu by byl velkolepý vstup do nové sezony a také do nové éry DTM," netají své plány pro Motorsport-magazin.com Gary Paffett. Momentálně se všichni v Mercedesu soustředí na to, aby C-Klasse Coupé bylo konkurenceschopné. "Na tomto cílu teď pracujeme," potvrzuje Paffett. Sezonu plnou zklamání (2011) už hodil Brit za hlavu.
V roce 2012 se chce opět poprat o titul mistra DTM, prvně ale musí porazit své vlastní kolegy. "První výzvou pro každého jezdce je, aby porazil svého kolegu. A to je mým cílem, bez ohledu na to, jak dobré auto bude, chci být nejlepším jezdcem Mercedesu. Mým druhým cílem je vyzvat Audi a BMW na souboj. Doufám, že naše auto s nimi dokáže držet krok a nebo bude dokonce i lepší," věří Gary.
S BMW bývalý mistr DTM počítá od samotného začátku, bez ohledu na to, že nemají zkušenosti, budou rychlí od začátku. Díky novým pravidlům by mělo být BMW hned od začátku vážným kandidátem na prvenství: "Zcela jistě to pro BMW není jednoduchá práce vstoupit do DTM a bojovat proti Audi a Mercedesu. Obě značky mají s DTM v porovnání s BMW mnohem více zkušeností. Auta pro rok 2012 jsou ale úplně nová, celý koncept je nový - to je pro BMW výhoda. Jsem přesvědčen, že pokud odvedli dobrou práci, tak budou schopni už na Hockenheimu bojovat o vítězství. Jejich šance na vítězství je stejně velká, jako ostatních značek."
"V osobách Bruno Spenglera a Martina Tomczyka získali dva skvělé jezdce, kteří dohromady disponují velkým množství zkušeností. Oba vědí, jak se staví dobré auto pro DTM, to BMW pomůže. Momentálně je složité odhadnout rychlost konkurence, ale BMW určitě nepodceníme. Máme potenciál být hned od začátku konkurenceschopní," zakončil jezdec Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.