V DTM vstupují s novou sezonou v platnost nová pravidla. Audi a Mercedes tedy musely vytvořit nástupce pro A4 DTM a C-Klasse DTM. Nové vozy (M3 DTM, A5 DTM a C-Klasse Coupé DTM) prošly homologací.
Všechny tři značky v předešlých měsících testovaly tajně, s vyloučením veřejnosti. Ke společným testům se sešly jen zřídka a informace se na veřejnost moc nedostávaly. Vše směřovalo k datu 1. března, kdy byla naplánovaná homologace nových vozů. Zatím pouze Audi ukázalo finální verzi A5 DTM, i když je vůz stále v "maskovacím zbarvení" (obrázek naleznete zde).
Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl: "Letos budou v DTM rozhodovat, ještě více než kdy dříve, detaily. Je tedy zcela pochopitelné, že věci, na kterých jste v předešlých několika měsících tak usilovně pracovali, chcete co možná nejdéle udržet v tajnosti."
Filipe Albuquerque, který pojede s A5 DTM v týmu Rosberg, věří, že bude nový vůz opravdovým krokem vpřed: "Od nového auta očekávám opravdu hodně. Nikdy bych si ale nepomyslel, že pokrok bude tak velký, jaký opravdu je. Zvláště v rychlých zatáčkách se nová A5 chová více jak formule. Budu se muset změně z A4 na A5 přizpůsobit."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?