V DTM vstupují s novou sezonou v platnost nová pravidla. Audi a Mercedes tedy musely vytvořit nástupce pro A4 DTM a C-Klasse DTM. Nové vozy (M3 DTM, A5 DTM a C-Klasse Coupé DTM) prošly homologací.
Všechny tři značky v předešlých měsících testovaly tajně, s vyloučením veřejnosti. Ke společným testům se sešly jen zřídka a informace se na veřejnost moc nedostávaly. Vše směřovalo k datu 1. března, kdy byla naplánovaná homologace nových vozů. Zatím pouze Audi ukázalo finální verzi A5 DTM, i když je vůz stále v "maskovacím zbarvení" (obrázek naleznete zde).
Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl: "Letos budou v DTM rozhodovat, ještě více než kdy dříve, detaily. Je tedy zcela pochopitelné, že věci, na kterých jste v předešlých několika měsících tak usilovně pracovali, chcete co možná nejdéle udržet v tajnosti."
Filipe Albuquerque, který pojede s A5 DTM v týmu Rosberg, věří, že bude nový vůz opravdovým krokem vpřed: "Od nového auta očekávám opravdu hodně. Nikdy bych si ale nepomyslel, že pokrok bude tak velký, jaký opravdu je. Zvláště v rychlých zatáčkách se nová A5 chová více jak formule. Budu se muset změně z A4 na A5 přizpůsobit."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?