V DTM vstupují s novou sezonou v platnost nová pravidla. Audi a Mercedes tedy musely vytvořit nástupce pro A4 DTM a C-Klasse DTM. Nové vozy (M3 DTM, A5 DTM a C-Klasse Coupé DTM) prošly homologací.
Všechny tři značky v předešlých měsících testovaly tajně, s vyloučením veřejnosti. Ke společným testům se sešly jen zřídka a informace se na veřejnost moc nedostávaly. Vše směřovalo k datu 1. března, kdy byla naplánovaná homologace nových vozů. Zatím pouze Audi ukázalo finální verzi A5 DTM, i když je vůz stále v "maskovacím zbarvení" (obrázek naleznete zde).
Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl: "Letos budou v DTM rozhodovat, ještě více než kdy dříve, detaily. Je tedy zcela pochopitelné, že věci, na kterých jste v předešlých několika měsících tak usilovně pracovali, chcete co možná nejdéle udržet v tajnosti."
Filipe Albuquerque, který pojede s A5 DTM v týmu Rosberg, věří, že bude nový vůz opravdovým krokem vpřed: "Od nového auta očekávám opravdu hodně. Nikdy bych si ale nepomyslel, že pokrok bude tak velký, jaký opravdu je. Zvláště v rychlých zatáčkách se nová A5 chová více jak formule. Budu se muset změně z A4 na A5 přizpůsobit."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?