Audi dnes oznámilo své jezdecké složení pro sérii Deutsche Tourenwagen Masters pro letošní rok. Stejně jako u BMW budou značku reprezentovat 3 týmy: ABT Sportsline, Phoenix Racing a Team Rosberg.
"Chceme, aby všechny naše týmy a jezdci odstartovali do sezony 2012 na stejné úrovni," řekl šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. V týmu ABT Sportsline pokračují Mattias Ekström a Timo Scheider, kteří za něj startovali již v letech minulých. Nováčkem v bývalém továrním týmu je Rahel Frey.
Nové složení bude mít Phoenix Racing, s nimž vloni získal titul Martin Tomczyk - současný jezdec BMW. Tým budou reprezentovat Miguel Molina a Mike Rockenfeller.
Naopak v Teamu Rosberg zůstávají stejní jezdci, jako vloni. Mladíci Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara dostali důvěru pro další rok ve voze Audi DTM.
Ve vozech Audi A5 DTM uvidíme tedy 7 jezdců. "Věřím, že naše dlouhodobé tři týmy a zkušení jezdci zajístí, že bude naše značka připravena na velmi vzrušující sezonu 2012, ve které proti sobě v DTM nastoupí tři německé prémiové značky - Audi, BMW a Mercedes - Benz. Konkurence bude vysoká. Díky novým pravidlům, která jsou více striktní, budou rozhodovat detaily. To je důvod, proč jsme se rozhodli pokračovat s našemi třemi osvědčenými týmy a jezdci," pokračuje Ullrich.
"Mattias i Timo ví, jak DTM vyhrát. Oba mají zkušenosti s více než 100 závody DTM. Mike získal v minulé sezoně svoje první vítězství. Filipe , Miguel a Edoardo se vloni dokázali postavit na stupně vítězů. Zároveň věřím, že i Rahel dokáže pro nás všechny připravit ve své druhé sezoně v DTM nějaké překvapení. Během zimních testů prokázala, že má potenciál."
ABT Sportsline Mattias Ekström (Švéd) Rahel Frey (Švýcarka) Timo Scheider (Němec) Phoenix Racing Miguel Molina (Španěl) Mike Rockenfeller (Němec) Team Rosberg Filipe Albuquerque (Portugalec) Edoardo Mortara (Ital) Tato jezdecká sestava mimo jiného potvrzuje, že Oliver Jarvis přišel o své místo v DTM.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.