Audi dnes oznámilo své jezdecké složení pro sérii Deutsche Tourenwagen Masters pro letošní rok. Stejně jako u BMW budou značku reprezentovat 3 týmy: ABT Sportsline, Phoenix Racing a Team Rosberg.
"Chceme, aby všechny naše týmy a jezdci odstartovali do sezony 2012 na stejné úrovni," řekl šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. V týmu ABT Sportsline pokračují Mattias Ekström a Timo Scheider, kteří za něj startovali již v letech minulých. Nováčkem v bývalém továrním týmu je Rahel Frey.
Nové složení bude mít Phoenix Racing, s nimž vloni získal titul Martin Tomczyk - současný jezdec BMW. Tým budou reprezentovat Miguel Molina a Mike Rockenfeller.
Naopak v Teamu Rosberg zůstávají stejní jezdci, jako vloni. Mladíci Filipe Albuquerque a Edoardo Mortara dostali důvěru pro další rok ve voze Audi DTM.
Ve vozech Audi A5 DTM uvidíme tedy 7 jezdců. "Věřím, že naše dlouhodobé tři týmy a zkušení jezdci zajístí, že bude naše značka připravena na velmi vzrušující sezonu 2012, ve které proti sobě v DTM nastoupí tři německé prémiové značky - Audi, BMW a Mercedes - Benz. Konkurence bude vysoká. Díky novým pravidlům, která jsou více striktní, budou rozhodovat detaily. To je důvod, proč jsme se rozhodli pokračovat s našemi třemi osvědčenými týmy a jezdci," pokračuje Ullrich.
"Mattias i Timo ví, jak DTM vyhrát. Oba mají zkušenosti s více než 100 závody DTM. Mike získal v minulé sezoně svoje první vítězství. Filipe , Miguel a Edoardo se vloni dokázali postavit na stupně vítězů. Zároveň věřím, že i Rahel dokáže pro nás všechny připravit ve své druhé sezoně v DTM nějaké překvapení. Během zimních testů prokázala, že má potenciál."
ABT Sportsline Mattias Ekström (Švéd) Rahel Frey (Švýcarka) Timo Scheider (Němec) Phoenix Racing Miguel Molina (Španěl) Mike Rockenfeller (Němec) Team Rosberg Filipe Albuquerque (Portugalec) Edoardo Mortara (Ital) Tato jezdecká sestava mimo jiného potvrzuje, že Oliver Jarvis přišel o své místo v DTM.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.