Podle Mattiase Ekströma jsou největší změnou na nových vozech DTM širší pneumatiky. Do startu nové sezony zbývají ještě 2 měsíce. Na konci té minulé jsme ve startovním poli naposledy viděli sedany, které jsou nahrazeny kupé.
Jenže změnou typu karosérie to nekončí, je to pouze jedna z mnoha změn. Další nalezneme například v oblasti aerodynamiky, přenosu hnací síly, také na podvozku se nové vozy výrazně liší od těch předešlých. Zatím pouze málo jezdců se vyjádřilo na adresu nových vozů, na to, jak se ve srovnání se svými předchůdci změnily. Ti, co se již o pocitech s novými vozy podělili, však žádné větší rozdíly nezaznamenali.
"Auto se od staré A4 DTM liší po jezdecké stránce pouze málo. Největším rozdílem jsou nové a širší pneumatiky. Díky nim se jezdecký styl trošku mění," říká Mattias Ekström. "Ted navíc máme řadící páčku přímo na volantu. Jak velká ale nakonec bude, to zatím nevíme. Ve voze jsme zatím finální verzi neměli." Týmům už ale moc dní na finální úpravy nezbývá, protože 1. března je naplánovaná homolagace nových aut.
Podle Švéda už se ale na autě mení pouze drobné detaily: "Teď už pracujeme pouze na finálních úpravách." 33letý dvojnásobný šampion DTM má za to, že se nové vozy předvedou v plné kráse a síle na trati až po homologačním procesu: "Každá značka se teď snaží udržet si svoje malé tajemství do poslední chvíle pro sebe. Po 1. březnu ale budou muset všichni trošku odhalit svoje karty, především během testů."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.